2014-04-12, 20:57
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Infon har stått i tidningarna och också flera ggr tidigare i den här tråden.

Personalen på dagiset kom på honom med en 5-årig flicka sedan andra barn uppmärksammat att det kom ljud från ett rum. När han blev upptäckt stack han därifrån.

Om Pedofilen stängt in sig i ett rum och blir påkommen, hur är det möjligt att släppa iväg honom därifrån?
Vi pratar ju inte om ett fysiologiskt mästerverk här.
Okej, den anställde var chockad av vad hon nyss bevittnat, och det kanske fanns fönster att hoppa ut från. Men min första tanke om jag sett något sådant hade vart att gett killen en snyting så slocknade.

Fortfarande aningen besviken att jag missat den infon...

Citat:
Det är väl inte säkert att han genast begav sig hem. Han kan ha vandrat runt och hållit sig undan ett tag innan han tog sig hemåt.

Om så är fallet får vi väl reda på förr eller senare. Man kan ju i så fall hoppas att polisen åtminstone var på hans hemadress och letade samt hämtade dator etc etc.

Men pedofilens bror hävdade i snyfthistorien han drog i AB att dom på fredagen bara fick reda på att han var anhållen och inte för vad. Så om inte hela familjen jobbade från torsdagen vid 17 snåret till fredagen vid 12 så borde någon av dom sett till en polis på gården.
Citera
2014-04-12, 21:00
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Normal är han inte förstås, störd på något sätt är han lätt, men hans storebror säger att Jocke är 10 år mentalt. Det tror jag är skitsnack. De vill bara försvara sig.

Nja, inte riktigt.

Brodern i AB.
Citat:
När han blir pressad kan han säga vad som helst. Jag tror han kanske stannade lite i utvecklingen efter olyckan, han var tio år då.
Citera
2014-04-12, 21:01
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-

Offrets familj med storebror i spetsen gråter ut i media

"vi är också offer i den här soppan"

Ni är inga offer, i alla fall inte i denna händelse.

För tillfället finns det möjligen upp till nio offer. Det är dom nio som det är synd om. Det är dom nio som kommer få leva med det här resten av sina liv. Det är på dom nio allt fokus, stöd och omtanke ska ligga på nu.

Men det fanns inget ni kunde ha gjort, eller hur? Alla ni anställda på förskolan, luta er tillbaka och ta en till kopp kaffe samtidigt som ni fortsätter tycka synd om er själva. Fundera samtidigt på om ni valt rätt yrke. Sen drar ni åt helvete igen.

Det är tydligen 2 barn som utsatts men som inte utsatts i förskolan. Går att undra om det då finns barn som är familjemedlemmar? Om det finns helt förståeligt är det väl att även familjen är då offer om det nu finns ett utsatt barn som tillhör familjen???
Senast redigerad av Yugen 2014-04-12 kl. 21:03.
Citera
2014-04-12, 21:10
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Det är tydligen 2 barn som utsatts men som inte utsatts i förskolan. Går att undra om det då finns barn som är familjemedlemmar? Om det finns helt förståeligt är det väl att även familjen är då offer om det nu finns ett utsatt barn som tillhör familjen???

I så fall är det barnet också ett offer. Men skulle det visa sig att familjen i så fall känt till det innan övergreppen blev allmänt kända, och i så fall haft möjligheten att förhindra de andra 7-8 övergreppen så hoppas jag alla i familjen snart blir någons offer.
Citera
2014-04-12, 21:29
Medlem
enrosafisks avatar
http://kriminellt.com/joakim-stranke-hogsby/
Citera
2014-04-12, 21:34
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Infon har stått i tidningarna och också flera ggr tidigare i den här tråden.

Personalen på dagiset kom på honom med en 5-årig flicka sedan andra barn uppmärksammat att det kom ljud från ett rum. När han blev upptäckt stack han därifrån.

Vänta nu, var kommer denna information ifrån? kan någon länka?

Sen
Citat:
Citat:
Familjen har skrivit brev till 21-åringen i häktet, men inte fått något svar tillbaka.
Citat:
- Vi har inte fått någon information från polisen. Allt vi fått veta har vi tvingats läsa i media,
Får en man inte träffa eller prata med en anhörig som sitter häktad? Eller vill dom inte?

Och
Citat:
I går, torsdag, fick vi ett sms klockan 15.00 där de meddelade att det skulle vara ett möte två timmar senare tillsammans med polis och Posomgruppen. Det hade vår familj inte tid att gå på.

Bra där... Det finns viktigare saker.
Citera
2014-04-12, 21:35
Medlem
Bra jag som tycker förskolan skött detta extremt illa? De har sedan GM erkände vad han gjort mot barnet, samlat till föräldramöte och läst ur ett papper i 20 minuter, föräldrarna "fick" inte prata. Förskolan har inte heller kontaktat "några invandrarföräldrar" om vad som skett ännu, men ska göra det i veckan. Snacka om att göra skillna dpå folk och folk. Jag hade gått i taket om jag varit den förälder som fått veta något om en pedofil på dagis typ två veckor efter att "alla andra" fått veta om det hela. Sådant där vill man ju för fan veta direkt!
Citera
2014-04-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Normal är han inte förstås, störd på något sätt är han lätt, men hans storebror säger att Jocke är 10 år mentalt. Det tror jag är skitsnack. De vill bara försvara sig.

Jag vill inte på något sätt försvara Jocke, men det kan faktiskt vara så att han vid olyckan fick en förvärvad hjärnskada. Beroende var skadan sitter så drabbas ju personen ifråga på olika sätt. Man kan tex stanna mentalt på den ålder man hade då olyckan skedde.
Citera
2014-04-12, 21:53
Medlem
Hittade ett reportage ifrån förra året med GM:s ena brorsa och som någon annan skrev så har han haft/har psykiska funktionshinder.

Man må ha vilka teorier man vill om sjuka brottsliga gärningar och psykisk ohälsa över lag, men att man i en familj får minst två söner med psykiska problem tyder ju på antingen taskiga gener och/eller att familjen är jäkligt dysfunktionell.
Citera
2014-04-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag vill inte på något sätt försvara Jocke, men det kan faktiskt vara så att han vid olyckan fick en förvärvad hjärnskada. Beroende var skadan sitter så drabbas ju personen ifråga på olika sätt. Man kan tex stanna mentalt på den ålder man hade då olyckan skedde.

Må så vara att han är på en tioårings nivå mentalt, men även en tioåring vet att det är fel att våldta folk.
Citera
2014-04-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Må så vara att han är på en tioårings nivå mentalt, men även en tioåring vet att det är fel att våldta folk.

En del med förvärvad hjärnskada kan jämställas med utvecklingsstörda. Så det är inte alls säkert att J fattar vad som är rätt/fel.

Jag tror att han kommer att få rättspsykiatrisk vård som påföljd...
Citera
2014-04-12, 22:11
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Bra jag som tycker förskolan skött detta extremt illa? De har sedan GM erkände vad han gjort mot barnet, samlat till föräldramöte och läst ur ett papper i 20 minuter, föräldrarna "fick" inte prata. Förskolan har inte heller kontaktat "några invandrarföräldrar" om vad som skett ännu, men ska göra det i veckan. Snacka om att göra skillna dpå folk och folk. Jag hade gått i taket om jag varit den förälder som fått veta något om en pedofil på dagis typ två veckor efter att "alla andra" fått veta om det hela. Sådant där vill man ju för fan veta direkt!

Exakt, tycker att förskolchefen är ytterst inkompetent som av någon anledning inte kan hantera att informera ALLA föräldrar. Går inte att utesluta att fler inte drabbats, om alla föräldrar inte har fått chansen (informationen) att prata med sitt barn. Fy fan, om det nu finns ett barn som inte än fått säga sitt, lätta på sitt hjärta och tiden bara går, kan inte vara bra.

Intressant också när det i en artikel tas upp att Joakim hamnade på förskolan som praktikant genom arbetsförmedlingen MEN i början av tråden finns en bild som visar att hon (förskolechefen) och Joakim träffats i nån teaterprojekt, den anknytningen (kontakten) måste ändå ha påverkat.
Senast redigerad av Yugen 2014-04-12 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in