2014-04-13, 00:26
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Thailändska gör för övrigt inte skillnad på han/hon, det heter khao eller man. Jag har känt talare av andra språk som inte heller har den skillnaden som haft svårt med han/hon.

Samma med finska.
Citera
2014-04-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
CarlJanne75 tyckte det var konstigt att MB inte kom ihåg mer om resan den 18 maj i förhör ett par dagar senare. Men förhöret var inte ett par dagar senare utan 3 månader senare. Det var det mitt inlägg handlade om.

MB har ju släkt i Lakaträsk så det faktum att han kom åkande från Lakaträsk är inget bevis för att det går att bo i stugan. Det står ju inget om att han kommer från stugan.

OM det inte var så, borde han inte sagt det i så fall. Det är väl det mest naturliga att göra. Enligt min bok.
Citera
2014-04-13, 00:27
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det där verkar du ha missuppfattat. Vi vet inte vad VB verkligen skrev i SMS:et. Det är MB som säger att han minns att hon skrev något om att "hon är knäpp"

Sedan vet ingen om det är VB som skrivit SMS alls, det kan likväl vara KJ.
Citera
2014-04-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nädu.. VB kunde köra med KJ hon. Det var en period där när dom var ett par och KJ kom på henne att bli upphämtad av sitt ex, utanför hans lägenhet.

Han konfronterade VB och sa att han inte ville ha det så.

VB svarade med att - jag gör som fan jag vill, du får ta det el så behöver vi inte va med varandra nå mera"

Detta var länge sen, och KJ var svartsjuk naturligtvis. Men han var inte överdrivet sotis. Enligt mig, så är detta något att bli less på.
Men nog tror jag KJ fick sig en mindre knäck psykiskt efter VB om han nån gång faktiskt var riktigt betuttad i henne. Men som sagt inget överdrivet el något som jag kan se skulle ha grund för ett motiv att mörda VB. Normalt småtjafs mellan tonåringar. Vill påminna att VB var ung när hon var ihop med KJ.

Poängen är iaf, VB var nog rätt så bossig med killar hon kunde bossa över

Ja, hur kan hen veta allt detta saa här detaljerat och intimt? Fór mej laater det annars ganska trovärdigt paa naan vis??
Citera
2014-04-13, 00:32
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ja, hur kan hen veta allt detta saa här detaljerat och intimt? Fór mej laater det annars ganska trovärdigt paa naan vis??

Jag tycker inlägget är nys.
Citera
2014-04-13, 00:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knisslare
Finns väldigt många i Boden som inte tror att det här går rätt till. det är helt klart.
Men ni har ju i alla fall stöd av HE

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=288262851339787&set=gm.226081814257 878&type=1&theater
Det där bevisar tyvärr inte så värst mer än att det finns minst ett tiotal människor i stan som tvivlar på KJ:s skuld. Folk som skriver i kommentarsfält kan vara minst lika orepresentativa som folk som skriver på Flashback.
Citera
2014-04-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger

Ja, han får ju inget mothugg från VB direkt.

Jag tycker inte att det stämmer med den personbeskrivning av VB som jag kunnat utläsa från bl.a. FUP.

Min tilltro är därför låg.
Citera
2014-04-13, 00:41
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM det inte var så, borde han inte sagt det i så fall. Det är väl det mest naturliga att göra. Enligt min bok.
Vad menar du? Att MB i sitt SMS till VB skulle berätta att han besökt släktingar? Varför det? Jag brukar hålla mina SMS så korta som möjligt.

Jag tycker det är himla märkligt hur det resoneras ibland. AN är alltså en lögnare för att hon påstår att stugan inte går att bo i. Och det måste alltså vara lögn eftersom MB en gång skrivit i ett sms till VB att han kommer åkandes från Lakaträsk. Och det utan att skriva att han inte kommer från stugan. Ja det är ju glasklart då måste ju MB bott i stugan säkert minst en vecka. Det fattar väl alla.
Senast redigerad av Clavell 2014-04-13 kl. 00:52.
Citera
2014-04-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där bevisar tyvärr inte så värst mer än att det finns minst ett tiotal människor i stan som tvivlar på KJ:s skuld. Folk som skriver i kommentarsfält kan vara minst lika orepresentativa som folk som skriver på Flashback.

Osökt kommer då frågan hur man skall "värdera" informationen? Den flödar ju tämligen fritt med dagens teknik.
Citera
2014-04-13, 01:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så nu är det fastställt att det verkligen ägt rum ett mordevent? Du uttrycker dig ju som
om det vore på det viset eller hur?

Fram då med bevisen för detta, tack!

Min teori står fast tills annat visar sig. Inblandade i vidare mening (ej fysiskt deltagande) tror jag var MB/AN - laguppställningen i "eventet" misstänker jag bestod av: KJ, ME, "dörrolyckan" HE(?) samt KJ:s rassepolare ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-13 kl. 01:08.
Citera
2014-04-13, 01:04
Medlem
Citat:
Vad menar du? Att MB i sitt SMS till VB skulle berätta att han besökt släktingar? Varför det? Jag brukar hålla mina SMS så korta som möjligt.

Jag tycker det är himla märkligt hur det resoneras ibland. AN är alltså en lögnare för att hon påstår att stugan inte går att bo i. Och det måste alltså vara lögn eftersom MB en gång skrivit i ett sms till VB att han kommer åkandes från Lakaträsk. Och det utan att skriva att han inte kommer från stugan. Ja det är ju glasklart då måste ju MB bott i stugan säkert minst en vecka. Det fattar väl alla.

Jag drog inte alls den slutsatsen - att MB skulle bott i stugan. Men den beboddes av hans morbror varje sommar, så nog gick den att bo i.
Citera
2014-04-13, 02:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
CarlJanne75 tyckte det var konstigt att MB inte kom ihåg mer om resan den 18 maj i förhör ett par dagar senare. Men förhöret var inte ett par dagar senare utan 3 månader senare. Det var det mitt inlägg handlade om.

MB har ju släkt i Lakaträsk så det faktum att han kom åkande från Lakaträsk är inget bevis för att det går att bo i stugan. Det står ju inget om att han kommer från stugan.

Ok, men vad tycker du om själva förhöret med AN ang Lakaträsk/stugan som jag postade?
Det var väl ekstremt mystiskt hur AN undviker att svara på de helt enkla frågor hon ställs, och sedan att polisen låter henne komma undan, inte bara en gång men TVÅ gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in