2014-04-11, 23:48
Medlem
WordWarriors avatar
Jag skulle vilja understryka att risken med (dolda) kvinnliga förövare är högre. Enligt polisen utgör kvinnor runt 25 % av lagförda fall av pedofili. Samtidigt är fokus 100 % på männen. Förklaringen är helt enkelt att samhället inte ViLL se kvinnor som förövare, vilket de oftare än vad folk förstår är, aktiva eller passiva.
Citera
2014-04-11, 23:54
Medlem
Blir fan mörkrädd på en del. Jag hade en tuff uppväxt i mångas ögon. Inte övergrepp men massa skräp iallfall det gjorde att jag fick en vilja att göra barns liv bättre. Inte av någon annan anledning än att jag hoppas att kunna ge barn en bättre framtid. Men nu är det tydligen enligt en del jävla sopor fel?

Jag är galet nyfiken. Vart vill ni i brist på bättre ord spån sätta gränsen? Ska män få jobba med gamla? Handikappade? Utsatta barn? Anstalter för barn? Vart ska männen vällkommnas?
Citera
2014-04-11, 23:59
Medlem
Hur ser det ut med könsfördelningan bland gärningsmän, i olika åldersgrupper bland offren, vet du det?

Våldtäkt mot barn omfattar ju allt från regelrätta våldtäkter till frivillig sex mellan en tjej på 14 år 9 månader och en kille på 16 år och 7 månader (Växjö tingsrätt, fallet är prejudicerande för rekvisitet "ringa åldersskillnad" vid våldtäkt mot barn - gränsen går alltså vid 21 månaders åldersskilnad).
Tomas Bodström lär ha blivit upprörd över hur lagen tolkas, men det kanske man ska fundera på innan man driver igenom en lag...
Citera
2014-04-11, 23:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Blir fan mörkrädd på en del. Jag hade en tuff uppväxt i mångas ögon. Inte övergrepp men massa skräp iallfall det gjorde att jag fick en vilja att göra barns liv bättre. Inte av någon annan anledning än att jag hoppas att kunna ge barn en bättre framtid. Men nu är det tydligen enligt en del jävla sopor fel?

Jag är galet nyfiken. Vart vill ni i brist på bättre ord spån sätta gränsen? Ska män få jobba med gamla? Handikappade? Utsatta barn? Anstalter för barn? Vart ska männen vällkommnas?

Det som artikeln ger uttryck för är en skrämmande människosyn. Alla av manligt kön ska tydligen få ta kollektiv skuld för vad en enskild idiot gjort. Sjukt. Samma sak som rasism.
Citera
2014-04-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det som artikeln ger uttryck för är en skrämmande människosyn. Alla av manligt kön ska tydligen få ta kollektiv skuld för vad en enskild idiot gjort. Sjukt. Samma sak som rasism.

Det är ju det som är det sjuka dom drivs av rädsla och med den i ryggen pratar dom om beslut som dom inte förstår. Men ingen av dom verkar vilja uttrycka vart mer män inte ska få jobba vilket förbryllar mej. Då det är på många platser vi pratar om barn och män ensamma. Idrotten är ju ännu ett exempel. Ska vi förbjuda manliga tränare också för barn?
Citera
2014-04-12, 01:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Det är ju det som är det sjuka dom drivs av rädsla och med den i ryggen pratar dom om beslut som dom inte förstår. Men ingen av dom verkar vilja uttrycka vart mer män inte ska få jobba vilket förbryllar mej. Då det är på många platser vi pratar om barn och män ensamma. Idrotten är ju ännu ett exempel. Ska vi förbjuda manliga tränare också för barn?

Just det, säger vi inte ifrån så kommer denna vedervärdiga människosyn att få vara allenarådande. Den svenska feminismen måste bekämpas som den ultimata fiende den är.

Vad gäller övergrepp inom förskolan så mörkas snarare sådana med kvinnliga förövare.
Citera
2014-04-12, 02:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Detta är så jävla infantilt att jag fan inte finner ord.
Men för att svara på TS, nej, det tror jag inte.

Det finns ju kvinnliga peddos, och peddos är som bekant bra människor - tio meter under jord!
Citera
2014-04-12, 21:58
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Att män överhuvudtaget söker sig till såna jobb tycker jag är skumt och anledning till misstanke.

Vill man inte bli utpekad som pedofil kan man söka sig till ett normalt jobb.

Äntligen har någon förstått att sambandet mellan en manlig förskollärare och en pedofil har ett likhetstecken mellan orden. Vi läser dagligen om hur dessa pedofiler först utbildar sig till förskolelärare och sedan debuterar med deras sexuella läggning så fort dom får jobb.

Karlar ska dessutom hålla sig till sådant dom är lämpade för, och att vårda småbarn hör inte till sådana yrken. I min värld söker sig inte en vanlig svensk man till daghemmen och lekskolorna, utan han ägnar sig åt ett rejält yrke bland andra vuxna män.

Även karlar som gillar att krama och pussa barn ser jag som pedofiler. Vi får se upp med sådana karlar därute !
Citera
2014-04-12, 22:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag skulle vilja understryka att risken med (dolda) kvinnliga förövare är högre. Enligt polisen utgör kvinnor runt 25 % av lagförda fall av pedofili. Samtidigt är fokus 100 % på männen. Förklaringen är helt enkelt att samhället inte ViLL se kvinnor som förövare, vilket de oftare än vad folk förstår är, aktiva eller passiva.

Så det är helt klart. Samhället vill att män ska vara förövare och kvinnor offer helt enkelt. Sett till historik dock är det stor chans att kvinnor är ägnar sig åt pedofili.
Citera
2014-04-12, 22:09
Medlem
Zaedrewss avatar
För själva frågan. Det är givet att män behövs på dagis oavsett om nu någon promille ägnar sig åt pedofili. Finns kvinnor som gör det också. Män ska inte behöva känna något kollektivt ansvar eller skuld för att jobba med barn! Det ökar ingen risk alls.
Citera
2014-04-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äntligen har någon förstått att sambandet mellan en manlig förskollärare och en pedofil har ett likhetstecken mellan orden. Vi läser dagligen om hur dessa pedofiler först utbildar sig till förskolelärare och sedan debuterar med deras sexuella läggning så fort dom får jobb.

Karlar ska dessutom hålla sig till sådant dom är lämpade för, och att vårda småbarn hör inte till sådana yrken. I min värld söker sig inte en vanlig svensk man till daghemmen och lekskolorna, utan han ägnar sig åt ett rejält yrke bland andra vuxna män.

Även karlar som gillar att krama och pussa barn ser jag som pedofiler. Vi får se upp med sådana karlar därute !
Nej likhetstecken är det inte och man kollar upp såna män noga men det räcker inte tydligen eftersom det har varit flera uppmärksammade fall.

Det är tråkigt för de män som gör ett bra jobb på dagis men tyvärr blir det så man kan inte riskera att ha en enda pedofil på dagis.
Citera
2014-04-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Nej likhetstecken är det inte och man kollar upp såna män noga men det räcker inte tydligen eftersom det har varit flera uppmärksammade fall.

Det är tråkigt för de män som gör ett bra jobb på dagis men tyvärr blir det så man kan inte riskera att ha en enda pedofil på dagis.

Så vilka ska sköta jobbet då det uppenbarligen finns kvinnliga pedofiler också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in