2014-04-10, 18:23
Medlem
Huckelberryfins avatar
Ännu en provocerande artikel från AF efter det senaste där en 21årig pedofil på dagiset...

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18699901.ab

Blir så jävla irriterad på detta.

Ökar risken för att barn dör med kvinnor i förskolan då?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forskollarare-atalas-for-pojkes-dod/

Jävla feministdravel hela skiten som pekar ut ett kön... När det är en individ som begår handlingen.
Citera
2014-04-10, 18:26
Medlem
Att män överhuvudtaget söker sig till såna jobb tycker jag är skumt och anledning till misstanke.

Vill man inte bli utpekad som pedofil kan man söka sig till ett normalt jobb.
Citera
2014-04-10, 18:27
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Att män överhuvudtaget söker sig till såna jobb tycker jag är skumt och anledning till misstanke.

Varför då? vad är mer skumt med det än att kvinnor gör det?
Citera
2014-04-10, 18:28
Medlem
Civilsnutens avatar
Intressant frågeställning. Jag undrar om detta lättar upp debattklimatet? Kan vi inom kort få läsa samma rubrik fast med ordet "män" och "förskolan", "muslimer" och "samhället"?
Citera
2014-04-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför då? vad är mer skumt med det än att kvinnor gör det?
Vad tror du? Det passar sig inte att män har hand om små barn, det ska kvinnor göra.
Citera
2014-04-10, 18:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Journalisten Joakim Lamotte menar på att män måste sluta gnälla om att de blir skuldbelagda. "Jag blir gärna skuldbelagd om ett enda barn slipper utsättas för övergrepp. Det väger lätt i jämförelse.", säger han.

Han tycker inte heller att män ska vara ensamma med barn. När hans dotter började på dagis tyckte han att det var skönt att ingen man jobbade där. Han skämdes över de tankarna men frågade sin maka, sina kompisar (däribland genusmedvetna feminister) och de hade samma tankar.

Han menar att problemet är att alla de här individerna är män. Det är männen som våldtar barn och slår sina fruar. Det måste vi prata om. Och det är män som slåss på fotbollsmatcher.

Förskoleläraren och forskaren Christian Eidevald säger: "Ja det är ett manligt problem. Men det är en liten klick män som begår brotten. Tar vi bort det så är skillnaderna små."

Några läsarkommentarer:

– Att det skulle öka risken för övergrepp bara för att män arbetar inom förskolan är ju helt befängt. Det räcker inte med att alla män är kvinnomisshandlare, våldsverkare utan nu är vi även också pedofiler. Att detta har hänt är tragiskt, men att säga att det är männens fel är bara korkat!

– Är detta ren och skär idioti? Om man säger att män inte kan jobba på förskola för att en är en idiot är samma sak att säga att ingen kan vara pappa om en är idiot!

– Om risken för övergrepp ökar och det tas som en anledning att tumma på jämställdheten, hur gör vi då med t.ex brandmän där styrka kan vara livsavgörande för den som räddas ur ett brinnande hus? ska vi tumma på jämställdheten där också eftersom kvinnor generellt är svagare än män och därmed utgör en större riskfaktor.

– Barnens trygghet går före männens upplevelse av att kränkas

– Hade det varit fler män på arbetsplatserna så hade nog inte pedofilerna sökt sig dit.

– Precis som Lamotte säger så ska män inte vara ensamma med barn för att de uppenbarligen inte klarar av det. En våldtäkt på ett barn är inte "tragiskt" utan förstör barnets integritet och liv. Jag är också mkt glad över att inga män arbetar på mina barns förskola och jag skulle inte acceptera en man där. Så många händelser där män våldtar barn, det får inte hända.

– Jag är fritidspedagog. Den som påstår att jag är olämplig som det enbart för att mitt kön gör mig till en påstodd pedofil skulle jag vilja ha ett enskilt snack med…

– Naturligtvis ska män jobba i förskolan! Utan män - pappa, morfar, farfar - får barnen en konstig bild av samhället. Däremot ska man naturligtvis ha bättre kontroll över praktikanter, oavsett de ska jobba med barn eller på resturang. 21-åringen verkar inte mått helt bra, och då ska en arbetsförmedlare ha känselspröten ute.

– När jag var liten (1987) fick jag ibland en puss av de som tog hand om mig (kvinnor). Skulle bilden ha sett annorlunda ut om en man gjorde så mot någon? Bollar bara tankar om hur bilden kan vara olika, beroende på kön…

– Joakim Lamotte måste skämta? Sker övergrepp från kvinnor på barn dagligen runt om i hela världen. Man kan läsa artiklar varje dag om det så förstår inte vad han snackar om att det "bara är män"..

Repliker till en kvinnas inlägg:
– Ursäkta? Klarar män inte av att vara ensamma med barn. VAD ÄR DET DU SÄGER? Sluta generalisera! Vidrigt!
– Så då kan inte pappor vara ensamma med sina barn?? Är det det du säger också?

Citera
2014-04-10, 18:33
Medlem
Har ingen statistik på det men kan tänka mig att fler män är pedofiler än kvinnor, och framför allt att de i högre utsträckning lever ut sina begär. Det känns också värre med män, de kan ju orsaka bra mycket mer skada med sin penis än vad en kvinna kan med sin vagina. Om jag var tvungen att bli sexuellt utnyttjad som barn så hade jag nog föredragit att bli utnyttjad av en kvinna.

Sedan ska man ju inte dra alla män över en kant och få det till att det är någon form av hot mot barnen om de tas omhand av män. Man får väl helt enkelt ha hårdare tester när man anställer folk som skall arbeta med barn. Media är jävligt bra på att dra alla män över en kam, pedofiler, våldtäktsmän osv.

Citat:

Vill man inte bli utpekad som pedofil kan man söka sig till ett normalt jobb.

Varför skulle inte en man kunna tänkas vilja jobba med barn? Ett jävligt osunt resonemang.
Citera
2014-04-10, 18:36
Medlem
sgeddingagglis avatar
Visst är det ett jävla feministdravel. Och ett jävla sorgligt dravel. Men det sorgligaste av allt är att allmänheten går på och tror på skiten.

"Öppna planlösningar", typ att dassdörren ska vara öppen när manlig personal hjälper en unge som ska skita. Ja, vafan ska man säga? Enbart jävligt sorgligt. En individ går bortom det sjuka ända in i det vidrigaste ondskefulla och alla expertttyckare påstår att det är ett kollektivt allmängiltigt manligt tänkande.

Åt helvete helt enkelt att en kriminell galning och en experttyckare ska vara de som styr hur förskolornas personal ska tillsättas.
Citera
2014-04-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

...

Repliker till en kvinnas inlägg:
– Ursäkta? Klarar män inte av att vara ensamma med barn. VAD ÄR DET DU SÄGER? Sluta generalisera! Vidrigt!
– Så då kan inte pappor vara ensamma med sina barn?? Är det det du säger också?

Barn kan naturligtvis vara ensamma tillsammans med sin pappa, 99% av pappor är inte pedofiler. Däremot så söker sig pedofiler till såna yrken där de kommer i kontakt med barn det är fakta.

Det är inte normalt att en man vill bli dagisfröken, alla varningsklockor borde ringa.
Citera
2014-04-10, 18:38
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Vad tror du? Det passar sig inte att män har hand om små barn, det ska kvinnor göra.

Är du seriös eller skojar du nu? Om du nu inte skojar, varför passar det sig intee att män har hand om barn?
Citera
2014-04-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Är du seriös eller skojar du nu? Om du nu inte skojar, varför passar det sig intee att män har hand om barn?
För att det är ett kvinnoyrke
Nej men jobbar det en kille på dagis så blir man automatiskt misstänksam.
Men jag tror att om det jobbade flera män på dagis så skulle det bli bättre. Problemet ligger i att det är pinsamt för män pga att de redan är så få, det är ett kvinnodominerande yrke och att män ses som pedofiler som jobbar där.
Hade det varit flera män på arbetsplatsen så hade nog risken för övergrepp minskat drastiskt.
Citera
2014-04-10, 18:50
Medlem
Citat:
Barn kan naturligtvis vara ensamma tillsammans med sin pappa, 99% av pappor är inte pedofiler. Däremot så söker sig pedofiler till såna yrken där de kommer i kontakt med barn det är fakta.

Det är inte normalt att en man vill bli dagisfröken, alla varningsklockor borde ringa.

Så du anser att vi borde dra alla män över samma kant? Med samma tankegång så borde män förbjudas att vistas utomhus eftersom det är där våldtäktsmän kommer i kontakt med sina offer.

Edit: värt att lägga till; nästa gång du ser en man utomhus så borde alla varningsklockor ringa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in