Citat:
Ursprungligen postat av
Wittzell
Spelar en Demon Hunter och kör Cluster som maindmg. Men har jävligt dålig dps. Någon som vill ge mig tips på vad jag kan ändra på min build och även vad jag ska leta efter för items/options på dem:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wittzell-2833/hero/34765558
Skulle även vara trevligt om någon har en clan med en gäng svenskar som är över 18.
Hjälm - Byt socket till experience, eller rolla den till Critical Hit Chance, du behöver inte CDR.
Amulett - Rolla bort 17% life till Critical Hit Damage.
Oculus Ring - Rolla bort all res till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance om det kommer först och du har lite pengar/mats)
Leoric Ring - Rolla bort Life Per Hit till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance/Attack Speed om det kommer först och du har lite pengar/mats)
Byxor - Rolla bort Armor till Socket, helst 2.
Det du gjort med vapnet är lite olyckligt. Du borde ha rollat bort Reduce Cooldown och fått en Socket. Du kan tyvärr inte rerolla den nu för att secondary går inte få till Socket. Men nästa vapen du får, kom ihåg att rerolla till en Socket, rerolla alltid bort Vitality (alltså ingen damage stat) från vapnet för en Socket. Kan du göra dig en 125% gem (kostar inte jätte mycket, ett par miljoner kanske) och det ger dig den största boosten någonsin till din dps.
Ser du ett vapen som ger dig ca 15% mindre dps än det du har nu så är det en upgrade för dig om du har en 125% Socket. Så tänk på det. Investera i en 125% Socket så fort du kan.
Byt ut "Smoke Screen" (din skill) till "Vault". Byt ut "Night Stalker" (din passiv) till "Archery" och byt ut Grenadier (passiv) till "Steady Shot". Sen för dina Paragon Points så borde du spendera dom på "Movement Speed" i Core, "Attack Speed" i Offense, "Resist All" i Defense och "Area Damage" i Utility.
Du behöver inte ha survivability, du spelar softcore, efter alla dessa ändringar kommer du ändå sitta på säkert 5 miljoner sheet thoughness, vilket är mer än nog för att spela på den nivå du antagligen spelar på. Och din dps kommer att dubblas med dessa ändringar, om inte mer. Happy legendary hunting!