2014-04-12, 23:33
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittzell
Spelar en Demon Hunter och kör Cluster som maindmg. Men har jävligt dålig dps. Någon som vill ge mig tips på vad jag kan ändra på min build och även vad jag ska leta efter för items/options på dem:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wittzell-2833/hero/34765558

Skulle även vara trevligt om någon har en clan med en gäng svenskar som är över 18.
Skaffa socket till ditt vapen, och sätt in en 115% crit damage gem (hjälper väldigt mycket). Sen om det går kan du ju skaffa crit chance till din quiver. Försök också att få crit damage eller crit chance på dina magefist. Eventuellt en socket till din hjälm om du vill ha sänkt cooldown/mf/xp/vit.
Citera
2014-04-12, 23:37
Medlem
Wittzells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
skaffa crit dmg/crit chance på amulet och ringar. försök skaffa gula bracers som dina fast med +15% fire dmg också till att börja med innan du hittar bättre legendary. skaffa socket på ditt vapen och fixa crit dmg gem. Ditt gear har nästan ingen crit dmg alls.

Tackar för hjälpen. Ska försöka fixa detta så snabbt som möjligt.
Finns det fler tips tar jag gärna emot dem.
Citera
2014-04-12, 23:55
Medlem
fULL-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Fast din profile dps spelar stor roll. Vad tror du din elemental skada baseras på? Jag som har 1.2 miljoner profile dps och 60% cold damage gör ju garanterat mer dps än någon som har 800k dps & 80% cold damage.

Fast då bör du ju bry dig om din buffade dmg och inte din dmg på profilen.
Citera
2014-04-12, 23:59
Medlem
Wittzells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Skaffa socket till ditt vapen, och sätt in en 115% crit damage gem (hjälper väldigt mycket). Sen om det går kan du ju skaffa crit chance till din quiver. Försök också att få crit damage eller crit chance på dina magefist. Eventuellt en socket till din hjälm om du vill ha sänkt cooldown/mf/xp/vit.

Tyvärr har jag redan rerollat en annan sak som inte kan ge mig någon socket till vapnet. Får helt enkelt hoppas jag hittar en ny båge snabbt

Tack för hjälpen. Fixade magefisten och socket till hjälmen iaf. Quivern var med körd.
Citera
2014-04-13, 00:16
Medlem
420anonyms avatar
Gems som man kan sätta i hjälmen som ger +% bonus xp, gör det att man får X % mer xp hela tiden eller bara mer bonus xp när man har pool of reflection?
Citera
2014-04-13, 00:22
Bannlyst
Citat:
Spelar en Demon Hunter och kör Cluster som maindmg. Men har jävligt dålig dps. Någon som vill ge mig tips på vad jag kan ändra på min build och även vad jag ska leta efter för items/options på dem:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wittzell-2833/hero/34765558

Skulle även vara trevligt om någon har en clan med en gäng svenskar som är över 18.

Hjälm - Byt socket till experience, eller rolla den till Critical Hit Chance, du behöver inte CDR.

Amulett - Rolla bort 17% life till Critical Hit Damage.

Oculus Ring - Rolla bort all res till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance om det kommer först och du har lite pengar/mats)

Leoric Ring - Rolla bort Life Per Hit till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance/Attack Speed om det kommer först och du har lite pengar/mats)

Byxor - Rolla bort Armor till Socket, helst 2.

Det du gjort med vapnet är lite olyckligt. Du borde ha rollat bort Reduce Cooldown och fått en Socket. Du kan tyvärr inte rerolla den nu för att secondary går inte få till Socket. Men nästa vapen du får, kom ihåg att rerolla till en Socket, rerolla alltid bort Vitality (alltså ingen damage stat) från vapnet för en Socket. Kan du göra dig en 125% gem (kostar inte jätte mycket, ett par miljoner kanske) och det ger dig den största boosten någonsin till din dps.

Ser du ett vapen som ger dig ca 15% mindre dps än det du har nu så är det en upgrade för dig om du har en 125% Socket. Så tänk på det. Investera i en 125% Socket så fort du kan.

Byt ut "Smoke Screen" (din skill) till "Vault". Byt ut "Night Stalker" (din passiv) till "Archery" och byt ut Grenadier (passiv) till "Steady Shot". Sen för dina Paragon Points så borde du spendera dom på "Movement Speed" i Core, "Attack Speed" i Offense, "Resist All" i Defense och "Area Damage" i Utility.

Du behöver inte ha survivability, du spelar softcore, efter alla dessa ändringar kommer du ändå sitta på säkert 5 miljoner sheet thoughness, vilket är mer än nog för att spela på den nivå du antagligen spelar på. Och din dps kommer att dubblas med dessa ändringar, om inte mer. Happy legendary hunting!
Senast redigerad av Prixm 2014-04-13 kl. 00:25.
Citera
2014-04-13, 00:23
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fULL-
Fast då bör du ju bry dig om din buffade dmg och inte din dmg på profilen.
Men är du trög? Principen är densamma. Ju högre profil dps, ju högre buffad dps.
1.2 miljoner profile dps, 2.46 miljoner buffad dps, 60% cold damage.
800k profile dps, 1.5-1.7~ miljoner buffad dps, 60-80% cold damage.
Vem tror du gör mer dps?
Citera
2014-04-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Gems som man kan sätta i hjälmen som ger +% bonus xp, gör det att man får X % mer xp hela tiden eller bara mer bonus xp när man har pool of reflection?

hela tiden, gör inte jätte stor skillnad dock. Bästa gemet ger 40% bonus exp och i tormet 2 så har man 400% solo, så gör inte så mycket, men självklart bättre än inget!
Citera
2014-04-13, 00:35
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
alltså är det bara jag eller suger typ 99% av alla rifts stenhårt??!! I de flesta är så är det massor jävla korridorer väldigt sparsamt fyllda med mobs. Det är ett och annat rift som det är stora öppna levels med mkt mobs, som det borde vara i VARJE rift. Tycker det är skittråkigt med rifts som de är nu. Vill att det ska vara som field of misery varenda gång, proppat med mobs.
Och inte fan märker jag av någon 100% droprate buff heller.

Gillar inte heller rift något vidare. bountys är helt ok iaf. Stör mig som du säger, på att vissa levels knappt har några mobs alls, vissa rifts kör man ju igenom på 5-10 min solo medans dom med "färre" mobs tar mig 15-20, tom 25 min i stället... ganska störande.

Någon som kan ge mig en liten "beskrivning" av vad som är bra damage/thoughness osv just nu? kör barbar på HC just nu, långt i från bra saker enligt mig men. Ligger just nu på runt 15mil Thoughness/880K dps. Är det rätt basic lr?
Citera
2014-04-13, 00:43
Medlem
Wittzells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Hjälm - Byt socket till experience, eller rolla den till Critical Hit Chance, du behöver inte CDR.

Amulett - Rolla bort 17% life till Critical Hit Damage.

Oculus Ring - Rolla bort all res till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance om det kommer först och du har lite pengar/mats)

Leoric Ring - Rolla bort Life Per Hit till Critical Hit Damage. (Eller Critical Hit Chance/Attack Speed om det kommer först och du har lite pengar/mats)

Byxor - Rolla bort Armor till Socket, helst 2.

Det du gjort med vapnet är lite olyckligt. Du borde ha rollat bort Reduce Cooldown och fått en Socket. Du kan tyvärr inte rerolla den nu för att secondary går inte få till Socket. Men nästa vapen du får, kom ihåg att rerolla till en Socket, rerolla alltid bort Vitality (alltså ingen damage stat) från vapnet för en Socket. Kan du göra dig en 125% gem (kostar inte jätte mycket, ett par miljoner kanske) och det ger dig den största boosten någonsin till din dps.

Ser du ett vapen som ger dig ca 15% mindre dps än det du har nu så är det en upgrade för dig om du har en 125% Socket. Så tänk på det. Investera i en 125% Socket så fort du kan.

Byt ut "Smoke Screen" (din skill) till "Vault". Byt ut "Night Stalker" (din passiv) till "Archery" och byt ut Grenadier (passiv) till "Steady Shot". Sen för dina Paragon Points så borde du spendera dom på "Movement Speed" i Core, "Attack Speed" i Offense, "Resist All" i Defense och "Area Damage" i Utility.

Du behöver inte ha survivability, du spelar softcore, efter alla dessa ändringar kommer du ändå sitta på säkert 5 miljoner sheet thoughness, vilket är mer än nog för att spela på den nivå du antagligen spelar på. Och din dps kommer att dubblas med dessa ändringar, om inte mer. Happy legendary hunting!

oj vilket utförligt svar! tusen tack för all info. Ska fixa till allt imorgon! Undrar bara varför jag inte ska ha grenader på passive?
Citera
2014-04-13, 00:45
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Som någon ovan svarade så gäller det alltid. Dock så blir det väldigt lite i tex torment II och högre, tycker 20% HP ger betydligt mer i slutändan
Citera
2014-04-13, 00:52
Bannlyst
Citat:
oj vilket utförligt svar! tusen tack för all info. Ska fixa till allt imorgon! Undrar bara varför jag inte ska ha grenader på passive?

För att både Archery och Steady Shot ger dig mer damage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in