Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Har du lyckats få mer information mellan dessa inlägg eller fantiserar du bara?
Ja för tre år sedan kunde jag nöja mig med att Eskil Block hade haft ett förvirrat inflytande över SPF men att ingendera hade haft någon ond avsikt som behövde beröra just mig. Därmed kunde jag gärna avstå från detta forum och ämne tills nya ännu märkligare omständigheter visade sig. Intressant nog är vi fortfarande samma gäng som tjatar här och reaktionerna mot vad jag än vill göra klart eller ha klarhet i är fortfarande lika ilskna från anonymt överordnat håll.
Eskil Block visade sig bo i mitt grannskap och med gemensamma kontakter kunde jag söka upp honom. Idén om att Eskil Block kunde ha varit spindeln istället för den PG Näss som Tunander först tipsade mig om kom faktiskt från
heheho. Efter att läst allt vad EB författat förstod jag istället att han varit ärligt övertygad om sina idéer och därför kunde utnyttjas till att lura Krantz i fällan. Båda var offer för ett spel på ännu högre nivå kom jag så fram till. Efter att också ha läst om Berglings berättelse och förstått hur och varför Näss med anhang t o m hade försökt få tyst på sådana som mig började jag nysta vidare i den här tråden.
Dramatiska händelser kring min familj på sistone har plötsligt visat på konkreta samband med frimureri på högsta nivå och att sådan mentalitet legat bakom från början som knappast ens Palme hade kunnat föreställa sig.