2014-04-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MN är inte slangen (JR). Jag har sökt efter uppgifter på MN, inkl bilder men inte funnit någonting. Som bortblåst. Inte vän med sina kompisar eller bror, mamma på FB. Ingenting. Däremot var han på festen den 30/4 och vid Aldersjön den 17/5.

Det verkar iaf som det är dessa i KJs krets som tar droger. Kan vara så att han bodde svart i någon av lägenheterna intill KJ. Var väl två lägenheter som det inte var någon skriven person i.
Kan det vara så djävligt att alltihop har med droger att göra? VB kan ha varit en golare som behövde tystas och det började brännas under fötterna på några. Mordet och styckning ett sätt att statuera ett exempel på hur det går om man golar. (fantasiinslag, jag vet, men varför inte?) Om det är så, så är det en bra anledning att hålla tyst, även för KJ.

JR, TF, MB och KJ har alla en "gemensam" nämnare - ICA Kvantum. Vill inte starta någon trådsanning, men det verkar som att så är fallet. Det behöver inte betyda någonting. Det är väl bara en slump att JR jobbar på ICA (om det nu är den jag tror det är), att TF är granne med KJ, har en bror som ägde en svart pickup som stod ca 450 m från gula huset, vid ett förråd som KJ varit och _"letat" VB i perioden 4-23 maj, att MB varit i lägenheten brevid KJ, att JR är vän med KJ, varit i forten och tagit kort på gula huset och bunkrar, lagt ut bilder på en blodig asiatisk kvinna i plast, och alla kan ha varit samtidigt vid ICA Kvantum den 4 maj. Enormt långsökt... Kan duga som uppslag till någon deckarserie i bästa fall.

Märkligt att det inte går att hitta något på internet utav värde som ger en bild om vem MN är och hur han ser ut. Det finns säkert där ute om man bara kan lista ut vad man ska söka på. Återkom om du kommer på mer, intressant.
Citera
2014-04-12, 14:09
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Svarade dig i natt men blev bortplockad. Du har ju fått rätt många svar. Inte så mycket att tillägga.
Fortfarande ingen som visat exempel på att AN med säkerhet ljugit. Och eftersom du inte tycker att det finns något att tillägga tollkar jag det som det inte finns några sådana exempel.
Senast redigerad av Clavell 2014-04-12 kl. 14:14.
Citera
2014-04-12, 14:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du vet att det var så? Minnesvärt? Att Alla tycker en sån middag är minnesvärd?

Får inga svar ang bevis mot MB eller skillnaden på lögner. Varför?
Nej, jag sa att jag skulle tycka en sådan kväll är minnesvärd.

Andra raden, vad är det för fråga? Har jag sagt att jag har bevis, och vad menar du på skillnad på lögner?
Citera
2014-04-12, 14:11
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, även om det var senare än bröllopet så firade man. Det var det en minnesvärd kväll, åtminstone i en vecka.

Minnesvärd eller ej, det har du ingen aning om, de mindes det som de redogjorde i förhören. Har du problem med det? Speca gärna vad det är du ställer som helt orimligt i deras minnen av förehavandena den aftonen är du bussig.
Citera
2014-04-12, 14:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Inlägget som du kommenterar bygger på en missuppfattning av TheForigner. AN svarar på hur MB upplevde det. AN menar alltså att det är MB som handlat den 4/5 och visat kvitto på detta. Och då finns det inte längre kvar något som inte stämmer.

Du kanske skulle testa att bryta mot dina principer och läsa lite i FUP istället för att lita på ofta felaktiga (detta gäller inte TheForigner som brukar ha stenkoll på fakta men den här gången antagligen fått problem med språket) andrahandsuppgifter här i tråden.

Det finns ju ingenting som säger att inte någon annan kan ha gjort inköpen med Bergs kontokort på samma sätt som att AN kan ha betalat taxiresan från restaurangen med detta .. Dessutom, vi talar här om en höggradigt intressant tidsperiod på tre timmar (16-19) ./. tidsåtgång för påstådda inköp av varor. Detta kan ju knappast ha tagit mer än någon timme - återstår två timmar. Vad gjorde Berg under dessa två timmar ? Vem ger honom alibi för dem ?
Citera
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Andra raden, vad är det för fråga? Har jag sagt att jag har bevis, och vad menar du på skillnad på lögner?

Jag hade definitift inte tyckt det var speciellt minnesvärt.
Citera
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns ju ingenting som säger att inte någon annan kan ha gjort inköpen med Bergs kontokort på samma sätt som att AN kan ha betalat taxiresan från restaurangen med detta .. Dessutom, vi talar här om en höggradigt intressant tidsperiod på tre timmar (16-19) ./. tidsåtgång för påstådda inköp av varor. Detta kan ju knappast ha tagit mer än någon timme - återstår två timmar. Vad gjorde Berg under dessa två timmar ? Vem ger honom alibi för dem ?

Nej det är helt sant. Det kan varit Ingvar Karlsson eller Yohio. Det är däremot inte speciellt troligt.
Citera
2014-04-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Kan det vara så djävligt att alltihop har med droger att göra? VB kan ha varit en golare som behövde tystas och det började brännas under fötterna på några. Mordet och styckning ett sätt att statuera ett exempel på hur det går om man golar. (fantasiinslag, jag vet, men varför inte?) Om det är så, så är det en bra anledning att hålla tyst, även för KJ.

JR, TF, MB och KJ har alla en "gemensam" nämnare - ICA Kvantum. Vill inte starta någon trådsanning, men det verkar som att så är fallet. Det behöver inte betyda någonting. Det är väl bara en slump att JR jobbar på ICA (om det nu är den jag tror det är), att TF är granne med KJ, har en bror som ägde en svart pickup som stod ca 450 m från gula huset, vid ett förråd som KJ varit och _"letat" VB i perioden 4-23 maj, att MB varit i lägenheten brevid KJ, att JR är vän med KJ, varit i forten och tagit kort på gula huset och bunkrar, lagt ut bilder på en blodig asiatisk kvinna i plast, och alla kan ha varit samtidigt vid ICA Kvantum den 4 maj. Enormt långsökt... Kan duga som uppslag till någon deckarserie i bästa fall.

Märkligt att det inte går att hitta något på internet utav värde som ger en bild om vem MN är och hur han ser ut. Det finns säkert där ute om man bara kan lista ut vad man ska söka på. Återkom om du kommer på mer, intressant.
Glöm inte den gula ICA- paasen!
Citera
2014-04-12, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Fortfarande ingen som visat exempel på att AN med säkerhet ljugit.
Sid 1104:
Citat:
[AN] uppger att hon och [MB] åkte taxi från restaurangen någon gång vid 21.30–22.00.
Citera
2014-04-12, 14:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:

Ja du kan ju tex svara dessa, även andra kan svara på dessa.

- Vad är det för skillnad på lögnerna från MB och KJ?
- Vad förutom anledning av otrohet och glömska är det som gör MB till lögnare och en potential styckmördare???
- Har ni läst om vad KJ ljuger om överhuvudtaget?
- Har ni läst FUP om bevisbördan, omständigheter, personlighet, funktionsnedsättning, intressen, liv, förloranden, misslyckanden? Bildat en tolkning av helheten i målet?
-VAD i KJs lögner går att jämföra med om MBs sk vita lögner då han inte kommer ihåg vilken tid han kom hem, om han gick och lade sig samtidigt som AN, satt vid datorn eller om han drack öl då han kom hem? (Samma gäller AN)
Citera
2014-04-12, 14:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Minnesvärd eller ej, det har du ingen aning om, de mindes det som de redogjorde i förhören. Har du problem med det? Speca gärna vad det är du ställer som helt orimligt i deras minnen av förehavandena den aftonen är du bussig.
De mindes det som de redogjorde för i förhören, vilket innebär att de mindes olika saker. Hur kan det komma sig?
Jag har aldrig sagt att jag ställer något som helt orimligt.
Citera
2014-04-12, 14:20
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hopplöst när någon hoppar in i en diskussion och börjar diskutera något helt annat än det diskussionen handlade om. Jag hade bett om exempel på att AN ljugit i förhör. TheForigner publicerade ett exempel men det var felaktigt eftersom han missuppfattat det AN sa i förhöret. Eftersom du byggde ett inlägg på TheForigners missuppfattning ville jag påpeka att ditt inlägg byggde på en felaktig andrahandsuppgift.

När det gäller dina teorier om vem och varför VB mördades och vilka uppgifter man kan lita på så tycker jag de är så korkade så det är inget jag tycker det är lönt att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in