2014-04-12, 12:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om det kan säkert AN svara på.
Så AN kan skilja på KJs svarta lögner och MBs vita? Vet hon säkert ingenting om, men det var inte det som var frågan.
Jag har ställt frågorna vilka jag inte får svar på från er som anser MB vara skyldig till mordet på VB flera, flera gånger. Ni kan och vill inte svara för det finns inget tillräckligt starkt svar på frågorna.

- Vad är det för skillnad på lögnerna från MB och KJ? Även
- Vad förutom anledning av otrohet och glömska är det som gör MB till lögnare och en potential styckmördare???
- Har ni läst om vad KJ ljuger om överhuvudtaget?
- Har ni läst FUP om bevisbördan, omständigheter, personlighet, funktionsnedsättning, intressen, liv, förloranden, misslyckanden? Bildat en tolkning av helheten i målet?
-VAD i KJs lögner går att jämföra med om MBs sk vita lögner då han inte kommer ihåg vilken tid han kom hem, om han gick och lade sig samtidigt som AN, satt vid datorn eller om han drack öl då han kom hem? (Samma gäller AN)

Enligt er finns bara - men tänk om MB gjort, ljugit, inte åkt, inte varit där han säger han varit etc... Inget annat än "tänk om.." finns för att MB/AN ska vara inblandad. Inte ett enda konkret bevis. Detta har diskuterats om och om och om igen. Samma skitsnack hela tiden.
Ni borde istället tänka: - Tänk om MB är helt oskyldig, vad är det jag suttit och skrivit för skit under ett års tid! Skäms!!!

Fy fan vad det är låg nivå på den diskussionen. Handlar ingenting om VB överhuvudtaget och att få fast hennes mördare, handlar enbart om näthat, svartmålning och häxjakt mot en man som VB råkade älska och som utnyttjade henne, som var otrogen, som råkat glömma små skit-detaljer men som sedan lägger på fakta efter hand i förhören allt eftersom minnet klarnar.

För jävligt rent ut sagt.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 12:48.
Citera
2014-04-12, 13:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om MB:s och AN:s historier om kvällen 4 maj är vita lögner, vad ville de dölja?
Absolut ingenting då det enda MB ville dölja var affären med VB och ev. andra otrohetsaffärer. Ville inte bli inblandad i hennes försvinnande. Minns inte vad och vilken ordning han klev innanför dörren, satt och sket på toa, satt och skickade mail, tog en öl, lade sig. AN satt inte i hans knä och kunde inte säga samma saker och inte heller samma tider saker hände..
Snappar du upp ALLT du gör hela dagen och exakt vilken tid, vilka rörelser du gjort, vem du pratat med, vilken sida på internet du varit på, om du lade dig ensam, om du jobbade, vad du gjorde exakt på jobbet, vilka inlägg du gjort här, borstade tänder, vad du åt för mat, vad du drack, hur många koppar kaffe drack du, om du var utanför dörren, vilka tv-program som gick osv osv och kommer ihåg exakt den ordningen allt gått till en vecka senare eller ens ett par dagar senare?
Då har du inte mycket annat att tänka på här i livet än just total bokföring, minut för minut av din tid, både sovande och vaken.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 13:33.
Citera
2014-04-12, 13:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Absolut ingenting då det enda MB ville dölja affären med VB och ev. andra otrohetsaffärer. Ville inte bli inblandad i hennes försvinnande. Minns inte vad och vilken ordning han klev innanför dörren, satt och sket på toa, satt och skickade mail, tog en öl, lade sig. AN satt inte i hans knä och kunde inte säga samma saker och inte heller samma tider saker hände..
Snappar du upp ALLT du gör hela dagen och exakt vilken tid, vilka rörelser du gjort, vem du pratat med, vilken sida på internet du varit på, om du lade dig ensam, om du jobbade, vad du gjorde exakt på jobbet, vilka inlägg du gjort här, borstade tänder, vad du åt för mat, vad du drack, hur många koppar kaffe drack du, om du var utanför dörren, vilka tv-program som gick osv osv och kommer ihåg exakt den ordningen allt gått till en vecka senare eller ens ett par dagar senare?
Då har du inte mycket annat att tänka på här i livet än just total bokföring, minut för minut av din tid, både sovande och vaken.
Jag har inte fått uppleva att något av mina barn gifter sig ännu, men jag är säker på att jag kommer ihåg vad jag gjorde på kvällen efter bröllopsmiddagen minst en vecka efter. En sådan dag är ingen random dag som du snackar om.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-12 kl. 13:33.
Citera
2014-04-12, 13:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Har du någon aning om vart i Bodsvedjan? JJ kan ha släppt av honom hos MN släkting? MN är helt klart ett spår värt att följa upp. Om han bor i Bodsvedjan eller har en släkting där, samt en i Altersjön plus sin uppgivna adress i Skogså så ökar möjligheterna till inblandning:
- de svarta jeepen som setts stående vid KJ föräldrahus, i närheten av altersjön på väg mot Skogså,
- festen i stugan. Om MN har en släkting där så kanske polisen har letat på fel ställe genom att
avgränsa sig till JJ stuga,
- är det MN som är slangen?
- är, var han skäggig?
- stämmer han in på vittnets försök till signalement på den som hjälpte till att bära ut möbler?
- omskriven sanning om sex i kj lgh?
- han är galen?
osv..
MN är inte slangen (JR). Jag har sökt efter uppgifter på MN, inkl bilder men inte funnit någonting. Som bortblåst. Inte vän med sina kompisar eller bror, mamma på FB. Ingenting. Däremot var han på festen den 30/4 och vid Aldersjön den 17/5.

Det verkar iaf som det är dessa i KJs krets som tar droger. Kan vara så att han bodde svart i någon av lägenheterna intill KJ. Var väl två lägenheter som det inte var någon skriven person i.
Citera
2014-04-12, 13:36
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jag har inte fått uppleva att något av mina barn gifter sig ännu, men jag är säker på vad jag kommer ihåg vad jag gjorde på kvällen efter bröllopsmiddagen minst en vecka efter. En sådan dag är ingen random dag som du snackar om.
Du får det ju att låta som det var bröllopsdagen. Men det var ju bara en middag för att fira i efterhand.
Citera
2014-04-12, 13:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag har inte fått uppleva att något av mina barn gifter sig ännu, men jag är säker på att jag kommer ihåg vad jag gjorde på kvällen efter bröllopsmiddagen minst en vecka efter. En sådan dag är ingen random dag som du snackar om.
Men den där middagen var väl inte Den Stora Bröllopsmiddagen? Jag kanske minns fel, men var det inte så att MB inte hade kunnat närvara vid den riktiga bröllopsmiddagen så att detta var en liten eftersläntrare?
Då behöver det heller inte vara så märkvärdigt. De som gifte sig hade (skulle jag tro) hängt ihop ett bra tag, och ett antal middagar kanske hade intagits med MB och AN. Att gifta sig behöver inte vara så jättestort för alla, och att då äta en bit mat ihop för att fira bröllopet kanske inte sågs som sådär väldigt betydelsefullt.
Citera
2014-04-12, 13:44
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Du säger det ja, jag säger att det inte behöver vara så speciellt alls.
Det beror på hur relationen med barnet är, hur nära kontakt man har, hur mycket man bryr sig, hur mycket annat man har att göra, bekymmer som uppfyller ens tankar, liv och tid.
Får det till att det var en middag för att det måste vara en middag eftersom de gift sig. En bröllopsmiddag hade varat längre än 1.5 timme definitivt så kan inte påstå att kvällen verkar ha ett värde för paret B. Han fick till och med bli påmind om att den skulle vara. Jättespeciellt tillfälle? Not!
Citera
2014-04-12, 13:55
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men den där middagen var väl inte Den Stora Bröllopsmiddagen? Jag kanske minns fel, men var det inte så att MB inte hade kunnat närvara vid den riktiga bröllopsmiddagen så att detta var en liten eftersläntrare?
Då behöver det heller inte vara så märkvärdigt. De som gifte sig hade (skulle jag tro) hängt ihop ett bra tag, och ett antal middagar kanske hade intagits med MB och AN. Att gifta sig behöver inte vara så jättestort för alla, och att då äta en bit mat ihop för att fira bröllopet kanske inte sågs som sådär väldigt betydelsefullt.

Nej nej, det var inte någon bröllopsmiddag per se. Står i FUP allting. Sedan är det inte alltid så stor grej att gifta sig. När jag gifte mig borgeligt tog allt en halvtimma och sedan drog jag och nyblivna frugan själva och delade en 13 bitars sushi, sedan har jag inte en susning vad vi gjorde. Tvättade kanske? Minns inte ens vilken veckodag det var, tror det var en lördag.
Citera
2014-04-12, 13:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Du får det ju att låta som det var bröllopsdagen. Men det var ju bara en middag för att fira i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du säger det ja, jag säger att det inte behöver vara så speciellt alls.
Det beror på hur relationen med barnet är, hur nära kontakt man har, hur mycket man bryr sig, hur mycket annat man har att göra, bekymmer som uppfyller ens tankar, liv och tid.
Får det till att det var en middag för att det måste vara en middag eftersom de gift sig. En bröllopsmiddag hade varat längre än 1.5 timme definitivt så kan inte påstå att kvällen verkar ha ett värde för paret B. Han fick till och med bli påmind om att den skulle vara. Jättespeciellt tillfälle? Not!
Jo, även om det var senare än bröllopet så firade man. Det var det en minnesvärd kväll, åtminstone i en vecka.
Citera
2014-04-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När VBs torso skulle fraktas från bilen de 20 metrarna ner till fp2 så bar/drog gm torso med ett stadigt tag runt hennes långa hår. För att underlätta arbetet gjorde gm en tjock tofs av håret genom att tejpa ett antal tejpbitar så det liknade en repstump. Antagligen några längs med, några runt. På så sätt slapp gm ta på huden/kroppen som började se lite härjad ut.

Om din teori stämmer så tycker jag det lutar starkt åt en ensam GH.
Citera
2014-04-12, 14:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om din teori stämmer så tycker jag det lutar starkt åt en ensam GH.
Ja åtminstone vid denna fas av brottet.
Citera
2014-04-12, 14:01
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jo, även om det var senare än bröllopet så firade man. Det var det en minnesvärd kväll, åtminstone i en vecka.
Du vet att det var så? Minnesvärt? Att Alla tycker en sån middag är minnesvärd?

Får inga svar ang bevis mot MB eller skillnaden på lögner. Varför?
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in