2014-04-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Kvinnan har faktiskt helt rätt - det gör större nytta med hjälp på plats. Hon sa sanningen om hur verkligheten ser ut idag.

Klarsynthet ska bestraffas! Det följer inte doktrinen. Döden nästa!
Citera
2014-04-12, 00:48
Medlem
Glisseurs avatar
Stackars tant, det är ju så uppenbart att den där killen försöker få henne att säga någonting olämpligt. Varför vill de få det till rasism, när det inte är hennes avsikt?
Citera
2014-04-12, 01:21
Avstängd
"En medarbetare fick lämna Röda korset sedan hennes kränkande uttalanden om invandring fångades på film."

Hon sparkades alltså ut för att hon kritiserade invandringspolitiken. Inte för att hon var "rasist"
Hon fick en sk Expo-stämpel och för det behöver man inte ens vara rasist. Det räcker med att kritisera invandringspolitiken. Vad är RKs nästa steg? - en Nürberg rättegång för tanten? Skall araben få guldspaden nästa år.

För övrigt har Röda Korsets generalsekreterare 86 000 i lön vilket är dubbelt så mycket som partiledaren Jimmy Åkesson har.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-04-12 kl. 01:41.
Citera
2014-04-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Ifall någon har missat det så heter kvinnan som uttrycker sunda åsikter i denna video Barbro Feldt. Idag ska jag posta ett kort till henne för att visa mitt stöd. Gör gärna samma sak du också.

Är det denna kvinna? http://www.ratsit.se/19420823-Barbro_Margareta_Feldt_Falun/UN9oo7PcGOXAi3ac9Sw2G89uMZJ99TFNOvuUg5SwFKs

Jag tänkte skicka en ordentlig blombukett och en slant.
Citera
2014-04-12, 06:44
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det vilar en bajsnödig Bengt Westerberganda över hela svenska RK trots att han avgått efter skandalerna kring hans miljonlön. Inte oförtjänt kallas han också för mångkulturens fader den gamla landsförrädaren.
Finns ett klipp på Youtube med hela samtalet mellan den kriminella blatten och den trevliga damen.
https://www.youtube.com/watch?v=uawmhNtKQgo
Senast redigerad av Drapåtrissor 2014-04-12 kl. 06:48.
Citera
2014-04-12, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Är det denna kvinna? http://www.ratsit.se/19420823-Barbro_Margareta_Feldt_Falun/UN9oo7PcGOXAi3ac9Sw2G89uMZJ99TFNOvuUg5SwFKs

Jag tänkte skicka en ordentlig blombukett och en slant.

Jag skickade en bukett dit iaf, så jag hoppas att det är rätt.
Citera
2014-04-12, 08:38
Medlem
Jag vill även skicka en påse med bajs till idioten som filmade det hela.
Senast redigerad av happyfestivus 2014-04-12 kl. 09:03.
Citera
2014-04-12, 10:03
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyfestivus
Jag skickade en bukett dit iaf, så jag hoppas att det är rätt.
Samma här, men jag bifogade en chokladstrut!!!
Chansen att det finns två damer med samma namn i Falun, med tämligen ovanlig stavning av efternamnet, får bedömmas som mindre än chansen att hitta en hedervärd kurd där.
Citera
2014-04-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Samma här, men jag bifogade en chokladstrut!!!
Chansen att det finns två damer med samma namn i Falun, med tämligen ovanlig stavning av efternamnet, får bedömmas som mindre än chansen att hitta en hedervärd kurd där.

Härligt! Mycket fint gjort av dig.

Haha, jo Tänkte mest på om det är helt bekräftat att det är Barbro som figurerar i videon. Visar det sig att det är fel människa jag har skickat en bukett till, ja då får jag väl skicka en till. Ger folk blommor alldeles för sällan ändå.
Senast redigerad av happyfestivus 2014-04-12 kl. 10:13.
Citera
2014-04-12, 10:12
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyfestivus
Haha, jo Tänkte mest på om det är helt bekräftat att det är Barbro som figurerar i videon. Visar det sig att det är fel människa jag har skickat en bukett till, ja då får jag väl skicka en till. Ger folk blommor alldeles för sällan ändå.

Om du slår upp henne på E*iro eller H*tta så finns där två telefonnummer att ringa och kolla ifall det är rätt person.
Citera
2014-04-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Om du slår upp henne på E*iro eller H*tta så finns där två telefonnummer att ringa och kolla ifall det är rätt person.

Två nummer, men bara en person och adress. Om det är Barbro det handlar om så råder det inga tvivel om att det är den adressen som gäller. Mina funderingar gäller som sagt om det verkligen är bekräftat att det är Barbro, men det är antagligen henne.
Citera
2014-04-12, 10:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det hade kunnat sluta så här oavsett, visst har du rätt i det. Men RK kunde agerat med större respekt gentemot en äldre människa som arbetat ideellt för dem i nästan tio år.

Självklart är det oansvarigt av RK. Med sådana här åtgärder är man helt enkelt inte kompetent att sköta en så stor organisation. Röda korset är en bidrags- och serviceinrättning vars verksamhetsidé går ut på att hjälpa till i andra länder. Då är det fullt logiskt att en medarbetare pratar om fördelar med att hjälpa på plats. Om inte, varför ska vi då alls skänka pengar? Nej, det har varit för många turer med röda korset och enskilda har fått lida. Nu är det dags att säga stopp, hit men inte längre. Jag tänker inte skänka en slant så länge medarbetarna har kniven mot strupen och man premierar dissidenter bara för att de har "rätt" hudfärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in