2014-04-12, 10:33
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyfestivus
Två nummer, men bara en person och adress. Om det är Barbro det handlar om så råder det inga tvivel om att det är den adressen som gäller. Mina funderingar gäller som sagt om det verkligen är bekräftat att det är Barbro, men det är antagligen henne.

Hon hade ju bekräftat i en intervju att hon fått en massa SMS och samtal från hela landet och var tacksam för allt stöd, så namnet som angetts stämmer nog bra (gissar att det är flashbackarna som stått för en del av samtalen och SMSen).
Citera
2014-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Hon hade ju bekräftat i en intervju att hon fått en massa SMS och samtal från hela landet och var tacksam för allt stöd, så namnet som angetts stämmer nog bra (gissar att det är flashbackarna som stått för en del av samtalen och SMSen).

Grymt! Så bra.
Citera
2014-04-12, 10:42
Medlem
Amors avatar
Den där kriminella invandraren skall ut ur vårt land. Man beter sig inte så mot en äldre människa, då har man släppt alla spärrar.

Blir illa berörd när jag ser klippet.
Citera
2014-04-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikkiTikki
Det hade varit lätt för Röda Korset att slå upp begreppet "rasism" i vilken ordbok som helst; och förklara att den ideellt arbetande kvinnans svar INTE är rasistiskt i ordets rätta bemärkelse;
Sant, men media och den breda massan kan inte resonera så bra, så de bryr sig inte om ordböcker och vad som är sant, och de skulle ändå reflexmässigt kallat RK för rasister, precis som de kallar SD för rasister, även fast SD själv inte anser sig vara rasistiska.
Senast redigerad av elsydeon 2014-04-12 kl. 10:51.
Citera
2014-04-12, 10:50
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så här ser ondskan ut, ocensurerad:

https://twitter.com/OlofssonMorgan/status/454173017795751936

Här har vi ett monster som njuter av att en gammal trotjänare provocerats av en kriminell blatte, smygfilmats och sedan hängts ut och förtalats i pressen (kallats "rasist" med mera). Kvinnan är nu förtvivlad efter den helt sinnessjuka behandlingen och det här monstret har mage att prata om "humanitet" och "medmänsklighet". Fy fan alltså.
Dessutom "sjunger han med änglarna". Gör sig själv till en godhetsapostel inför en jublande pk-publik.

Svårt att se en mer moralisk depraverad människa
Citera
2014-04-12, 10:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Den där kriminella invandraren skall ut ur vårt land. Man beter sig inte så mot en äldre människa, då har man släppt alla spärrar.

Blir illa berörd när jag ser klippet.

Ja, jag har sällan blivit så här berörd och jämför det nästan med dödsmisshandeln av den gamla damen på parkeringsplatsen. Hur fan är man egentligen funtad när man ger sig på äldre människor? Och jag förstår inte hur röda korset dessutom belönar brottslingen?
Citera
2014-04-12, 11:19
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, jag har sällan blivit så här berörd och jämför det nästan med dödsmisshandeln av den gamla damen på parkeringsplatsen. Hur fan är man egentligen funtad när man ger sig på äldre människor? Och jag förstår inte hur röda korset dessutom belönar brottslingen?

Jag tycker också det är riktigt jävla vidrigt att ge sig på gamla människor på det här viset. Och så ska Röda korset sparka ut en gammal tant för att hon har en privat åsikt. Nej fy fan säger jag bara, från och med nu bojkottar åtminstone jag den där skitorganisationen.

Jag skulle uppriktigt talat inte ha något emot att starta en ren kampanj mot alla dessa jävla välgörenhetsorganisationer som idag mest tycks sko sig själva på pengarna de samlar in - se bara på lönerna som cheferna har - och därutöver bedriver direkt politik.
Citera
2014-04-12, 11:20
Medlem
felias avatar
Skamligt sätt att behandla en gammal trotjänarinna som offrat sin fritid utan betalning. RK's förfall började redan med Bengt Westerberg men det här tänker jag lägga på minnet. Det svinaktiga beteendet ska belönas med en bojkott. RK har sett sin sista krona från mig och jag tänker hellre bränna/kasta överflödiga saker än att skänka det till ett gäng penningstinna svenskhatare.

Man ska inte bita den hand som föder en.
Citera
2014-04-12, 11:35
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Självklart är det oansvarigt av RK. Med sådana här åtgärder är man helt enkelt inte kompetent att sköta en så stor organisation. Röda korset är en bidrags- och serviceinrättning vars verksamhetsidé går ut på att hjälpa till i andra länder. Då är det fullt logiskt att en medarbetare pratar om fördelar med att hjälpa på plats. Om inte, varför ska vi då alls skänka pengar? Nej, det har varit för många turer med röda korset och enskilda har fått lida. Nu är det dags att säga stopp, hit men inte längre. Jag tänker inte skänka en slant så länge medarbetarna har kniven mot strupen och man premierar dissidenter bara för att de har "rätt" hudfärg.

Har själv tagit beslut om att sluta skänka till dem av mina skattade pengar.men tyvärr så har Mutorganisationen SIDA beslutat att ge 460 miljoner av våra inbetalda skattemedel till dem.

Citat:
Sida har beslutat om att stödja Internationella Rödakorskommittén (ICRC) med 460 miljoner kronor under perioden 2014-2016. Pengarna ska gå till att minska effekterna av humanitära katastrofer, bland annat i Syrien, Sydsudan och Centralafrikanska...Till vår facebook logg

Ni som har Faceb**k kan ju gå in och säga vad ni tycker........
Citera
2014-04-12, 11:38
Medlem
Drapåtrissors avatar
Bara en tillfällighet att RK ska manifestera på Mariatorget/Sthlm 12.30 i dag? En mer politiskt och tyvärr med skattemedel understödd organisation är svårt att hitta. Gissa mot vad man manifesterar?
Citera
2014-04-12, 11:42
Medlem
TrueBloods avatar
Vilken vidrig historia. Det finns en hel del som retar mig något alldeles oerhört.

Att Röda Korset inte förstår att de gör helt fel på alla plan.
Att Röda Korsets representant hoppas kunna börja samarbete (!) med den aggressive "wallraffande" kriminell (eller ex-kriminelle) odågan, medan damen brännmärks och slängs ut ur organisationen.
Att Dalarnas Tidning är helt okritiska till fallet, vilket är nästan värst.
Att Röda Korset nu bidrar till att Sverigedemokraterna växer.
Citera
2014-04-12, 12:37
Medlem
RoyalWithCheeses avatar
Förväntade mig inte att det var en gammal tant som blev påhoppad för sina åsikter. Alla ska få ha sina åsikter och hennes var ju mer eller mindre sunda. Röda korset ska ju hjälpa folk, att dom sparkar en gammal dam för hon tycker att arbetslösheten är för stor och vill den ska minska är ju bara vidrigt. Fan säger jag, synd att hela tråden kommer handla om invandringsfrågan snarare än att en gammal människa förlorar jobbet tyder på att yttrandefriheten varken är viktig för oss, röda korset eller för våra äckliga politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in