2014-07-04, 23:40
Medlem
HerrRobots avatar
Förutom idioten som filmade en Röda Korset-volontär i syfte att hänga ut henne ska vi framförallt komma ihåg Röda Korsets agerande i detta.

Jag hoppas verkligen alla här påminner dem om deras skuld till att ha förstört en gratisarbetande äldre kvinnas liv i offentlighet.

Hata Röda Korset. Och gör det på deras Facebook.
Citera
2014-07-04, 23:42
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Någon som vet vad hon hade för personnummer och kolla med Skatteverket om hon faktiskt är död eller inte?
Hon finns inte på Ratsit i alla fall, så risken är stor.

Fruktansvärt.
Vad lever vi i för land??
Citera
2014-07-04, 23:44
Medlem
Tragiskt. Och man blir så jävla förbannad.

Samtidigt så ska man inte bortse från att det är den stora massan som gör det möjligt. De som inom samma organisation tror sig arbeta för "det goda". Så fort någon vågar sig utanför normen, eller helt enkelt blir misstänkt för att tänka själv, så ska det bort.

Jag har tjatat i ett par inlägg tyidigare om den svenska mentaliteten. Man protesterade mot den lössläppta katolska kyrkan. Avskaffar allt utom bibeln. En fundamentalistisk syn där det skrivna ordet är sanningen. Befolkningen förhörs och ska kunna katekesen utantill, och prästerna skriver ned allt om de enskilda medborgarna. Stenhård kontroll av befolkningen. Och den världsliga makten har såklart makten över kyrkan. Detta har skapat en stor del av det som vi numera anser vara svenskhet. Det socialdemokratiska folkhemmet byggde på denna närmast nordkoreanska likriktning och kontroll.

Och samtidigt religionsförnekelse. För gud spelar fan ingen större roll inom den svenska kyrkan. Utan det var en myndighetsutövning. Rädslan för makten och att avvika från normen.

Och vi fortsätter att hata alla som avviker från normen. Om de är utpekade häxor eller verkliga fritänkare har mindre betydelse. De ska fan brinna.

Vi har de ledare som vi förtjänar. Svenska folket har röstat fram dem.
Citera
2014-07-05, 10:48
Medlem
HerrRobots avatar
Någon som vet om svinet som hängde ut henne fortfarande har twitter?
Citera
2014-07-05, 15:56
Medlem
FritzDaCats avatar
Hennes uppgifter finns cachade på Ratsit den 7 juni, betyder det att de tagits bort redan då?
Citera
2014-07-05, 17:05
Medlem
Avva66s avatar
Nu blev jag mycket illa till mods!
Det känns som jag skulle kunna göra nåt mycket dumt.
Citera
2014-07-05, 17:11
Medlem
Är det bekräftat att vi medkännande svenskar har fått en martyr nu? Någon som vet mera i ärendet?
Citera
2014-07-05, 17:17
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nu blev jag mycket illa till mods!
Det känns som jag skulle kunna göra nåt mycket dumt.

Såvida du inte har Bengt Westerberg silvertejpad i bagageluckan skulle jag nog avråda ifrån våldsamheter.
Citera
2014-07-05, 17:36
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Såvida du inte har Bengt Westerberg silvertejpad i bagageluckan skulle jag nog avråda ifrån våldsamheter.
Nu blev jag glad igen.
Citera
2014-07-05, 17:38
Medlem
LadyMysticas avatar
Fruktansvart daligt hanterat av Roda Korset.

Visst har Roda Korset de varederingar de har, det bor Brarbo vetat och det hon sa gar emot dessa varderingar.

Men man far ocksa se till vad hon sa och hur hon sa det. Det var inte sa att tyckte invandrare skulle dodas och skjutas pa plats. Hon anvande inga nervarderande tillmalen. 72 ar gammal och jobbat ideellt i 9 ar och sa slangs hon ut som en soppase.

Om det nu ar sjalvmord sa sitter det nog en dampad ansvarig pa RK, med all ratt.
Citera
2014-07-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Fruktansvart daligt hanterat av Roda Korset.

Visst har Roda Korset de varederingar de har, det bor Brarbo vetat och det hon sa gar emot dessa varderingar.

Men man far ocksa se till vad hon sa och hur hon sa det. Det var inte sa att tyckte invandrare skulle dodas och skjutas pa plats. Hon anvande inga nervarderande tillmalen. 72 ar gammal och jobbat ideellt i 9 ar och sa slangs hon ut som en soppase.

Om det nu ar sjalvmord sa sitter det nog en dampad ansvarig pa RK, med all ratt.

Det är illa nog ändå.

Äldre behöver ofta något att hänga upp sitt liv på. Familjen är kanske upptagna eller frånvarande, inget arbete. Man finner ett intresse där man tycker att man kan bidra och få ett umgänge. Är det dessutom för vad man själv tycker "en god sak" så är det såklart ännu bättre.

Att i det läget hänga ut, skämma ut samt tvinga bort, och därigenom förmodligen ta bort en stor del av det sociala nätverket är så jävla vidrigt. As!
Citera
2014-07-05, 18:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Är det bekräftat att vi medkännande svenskar har fått en martyr nu? Någon som vet mera i ärendet?
Ursprungskällan ska vara en son till en väninna till Barbro, som skrivit om detta i ett kommentarsfällt.

(FB) Smygfilmad medarbetare utesluts ur Röda korset pga "rasism"
Senast redigerad av FritzDaCat 2014-07-05 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in