• 1
  • 2
2014-04-11, 12:40
Medlem
har en tjej som jag träffat ett tag som kompis. Jag är rätt intresserad av henne och jag tror hon är intresserad av mig. Grejen är den att alltid när jag träffat henne har det varit andra med så jag har inte velat göra ett "närmande". Jag vill inte heller riskera att bli dissad. Jag undrar nu hur jag ska möjligtvis träffa henne själv och försöka få till det? Vad ska man säga för att det inte ska vara uppenbart att man gillar någon, så man inte riskerar att bli dissad?
Citera
2014-04-11, 12:51
Medlem
Talamuss avatar
plugga nånting som ni både "behöver träna på". ta det som det kommer
Citera
2014-04-11, 13:11
Medlem
C-3POs avatar
Att få nobben tillhör livet och det är inget att vara rädd för. Det ger träning inför framtiden så kör på och var inte rädd. Man kan inte skydda sig mot allt. Lycka till.
Citera
2014-04-11, 13:27
Medlem
som ovanstående skriver.!

det värsta du kan få är ett nej. och bättre att du får ett nej nu, innan du blir tok kär!(om du nu inte redan är det)

annars tkr jag du frågar avslappnat bara som att det inte är ngn stor grej. t.ex. en kaffe på starbucks imorgon?

svarar hon undvikande så har du ditt svar, är hon game så får du charma skiten ur henne när ni träffas själva!

good hunting!
Citera
2014-04-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boreas77
som ovanstående skriver.!

det värsta du kan få är ett nej. och bättre att du får ett nej nu, innan du blir tok kär!(om du nu inte redan är det)

annars tkr jag du frågar avslappnat bara som att det inte är ngn stor grej. t.ex. en kaffe på starbucks imorgon?

svarar hon undvikande så har du ditt svar, är hon game så får du charma skiten ur henne när ni träffas själva!

good hunting!
Vill göra det dock så är risken att jag stöter på henne igen vilket inte är så kul. Det får bli kaffe. Grejen är den att jag kan inte riktigt vänta för länge heller på bästa läget eftersom jag har begränsat med tid.
Citera
2014-04-11, 14:10
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
har en tjej som jag träffat ett tag som kompis. Jag är rätt intresserad av henne och jag tror hon är intresserad av mig. Grejen är den att alltid när jag träffat henne har det varit andra med så jag har inte velat göra ett "närmande". Jag vill inte heller riskera att bli dissad. Jag undrar nu hur jag ska möjligtvis träffa henne själv och försöka få till det? Vad ska man säga för att det inte ska vara uppenbart att man gillar någon, så man inte riskerar att bli dissad?

Så länge du håller dig i "the safe zone" kommer ingenting att hända. Det är först när du gör saker som kan leda till en diss som du får en chans att lyckas.
Citera
2014-04-11, 16:42
Medlem
Om jag träffade henne idag, hur länge ska jag vänta innan jag frågar?
Citera
2014-04-11, 19:06
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainFreedom
Så länge du håller dig i "the safe zone" kommer ingenting att hända. Det är först när du gör saker som kan leda till en diss som du får en chans att lyckas.

detta.. hamna nära henne, sen kyss henne bara!! inget bullshit, fråga inte som någon mes, bara rakt på sak när tillfälle ges.
Citera
2014-04-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
detta.. hamna nära henne, sen kyss henne bara!! inget bullshit, fråga inte som någon mes, bara rakt på sak när tillfälle ges.
Haha, ska göra. Grejen är ju den att man vill inte göra det framför massa polare och kanske bli avvisade... Därför jag inte gjort det än.
Citera
2014-04-12, 02:17
Medlem
SvartAces avatar
Fråga casual om hon vill gå på dejt. Svaret brukar bli ja och det enda du gjort är att erbjuda en fika tillsammans vänner emellan.

Dejt = träff i syfte att kolla vart intresset leder

Det säger att du är intresserad och vill kolla läget i motsats till att spy ur dig att hon är råsnygg och att du gärna tar er relation ett steg längre.
Citera
2014-04-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartAce
Fråga casual om hon vill gå på dejt. Svaret brukar bli ja och det enda du gjort är att erbjuda en fika tillsammans vänner emellan.

Dejt = träff i syfte att kolla vart intresset leder

Det säger att du är intresserad och vill kolla läget i motsats till att spy ur dig att hon är råsnygg och att du gärna tar er relation ett steg längre.

Njä. Säg inte dejt. Det hade fått mig att springa eller så hade jag blivit nervös och konstig som fan fast jag är socialt kompetent annars.

Dejt tar liksom laddningen lite ur det sociala spelet. Det där famlande nyfikna flirtandet. Det ska få finnas naturligt, och inte bli planerat och uppstyrt av att man berättar att "nu ska vi ses för att se om vi är intresserade av varandra". Det blir för mycket utvärdering av det hela; svårt att vara sig själv då.

Säg kaffe. "tja, lust att ta en kaffe? Eller glass kanske? "

Annars är ju öl bra. Så slappnar ni av lite också
Citera
2014-04-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonshots
Njä. Säg inte dejt. Det hade fått mig att springa eller så hade jag blivit nervös och konstig som fan fast jag är socialt kompetent annars.

Dejt tar liksom laddningen lite ur det sociala spelet. Det där famlande nyfikna flirtandet. Det ska få finnas naturligt, och inte bli planerat och uppstyrt av att man berättar att "nu ska vi ses för att se om vi är intresserade av varandra". Det blir för mycket utvärdering av det hela; svårt att vara sig själv då.

Säg kaffe. "tja, lust att ta en kaffe? Eller glass kanske? "

Annars är ju öl bra. Så slappnar ni av lite också
Ja, tänker inte använda ordet dejt ofc. Har kommit på en bra plan som förhoppningsvis uppfattas som charmig men kan kanske också uppfattas som "typ" sökande. får hoppas på det bästa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in