Citat:
Ursprungligen postat av
haxxarmannen
Aschberg påstår ju alltid att han kan leda det i bevis. Stämmer verkligen detta? Har han kollat upp IP adress och kopplat till användaren via ISPn? Är inte det ett brott mot PUL om man inte är misstänkt för brott? Dessutom får väl inte vem som helst begära ut vem som sitter bakom vilken IP adress? Sen så funderar jag på det här Peter sa, kan han verkligen bevisa att det är Peter som suttit bakom datorn? Så länge han inte erkänner. Är inte orolig, bara fruktansvärt juridikintresserad!
Nej det har han inte gjort.
Däremot är i stort sett allt material i programmet från något av följande;
Någon reporter/skribent/whatever på Aftonbladet/Expressen som har blivit "näthatad", eller personer som de kunnat 'bevisa' skrivit vissa saker via Disqus som fick e-mail adresserna utläckta, med andra ord "Bruden58" användarnamnet som exempel kunde de sedan spåra till en viss person genom att det i det fallet exempelvis kanske är en Anna Svensson som skrivit, och att hon då angett sin e-mail adress "anna.svensson58@gmail.com" som registrerad e-mail adress.
I övrigt är det välkända personer och bloggare och sådant som kommer vara med, och folk som varit rasistiska osv på nätet, då nästan uteslutande spårade via Disqus. Sen så är det ju personer som har twitterkonton med flera tusen kommentarer som har blivit uthängda.
Utöver detta är det ju såklart undantagsfall som med Hult Hatar men i det stora hela är det som jag precis skrev.
Att någon random på Flashback skulle bli uthängd för sin tråd om invandrare eller att någon varit elak mot någon tjej på någon dejtingsida och sagt något elakt är det ju otroligt liten risk för att det kommer med i programmet.
Vill därför be er alla som läser den här tråden och är så grovt oroade att ni ska bli uthängda, jag skriver som så många gjort tidigare, sluta oroa er, det finns flera miljoner människor i Sverige och och det är större risk att du blir överkörd imorgon än att du hamnar i programmet.