Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-11, 15:59
  #15745
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Mycket goda nyheter! Även den siste kamraten har släppts ur häktet! Hela den fantastiska fyran är nu alltså på fri fot, även om misstankarna kvarstår vad jag förstår det som.

Dock så i vissa enskilda fall så kan ju inte ens åklagaren eller vittnen säga hur står delaktighet i brott de skulle ha haft.
Ändå har negeråklagaren valt att hålla vissa personer väldigt länge utan några bevis eller annat.
Citera
2014-04-11, 16:01
  #15746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Gillade verkligen det korta filmklippet om 1a Maj. Ger verkligen ett seriöst och bra intryck

Fast musiken var helt förfärlig. Filmen var dock bra.
Citera
2014-04-11, 16:07
  #15747
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Dock så i vissa enskilda fall så kan ju inte ens åklagaren eller vittnen säga hur står delaktighet i brott de skulle ha haft.
Ändå har negeråklagaren valt att hålla vissa personer väldigt länge utan några bevis eller annat.
Så verkar det tyvärr vara. Än så länge har man kunnat belägga väldigt lite vad det verkar som och det känns mer som att rättsväsendet har agerat på order av massmedia och politiker än vad de har varit intresserade av att få fram sanningen.

Hur det blir i slutändan är det naturligtvis alltid svårt att svara på då nationalister såklart alltid döms hårdare och behandlas annorlunda, men det känns som att åklagaren har ett väldigt svagt case, något som ju har bekräftats både av vittnen, delvis av polisen själva och av vårt folk som var på plats.
Citera
2014-04-11, 16:18
  #15748
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jag vet inte om jag är lite sen till festen, men jag kollade ett par sidor bak och ingen hade nämnt det.

Riksdagslistorna är uppe och spikade:
http://www.val.se/val/val2014/valsedlar/R/rvalkrets/04/valsedlar.html#id0972

Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jag hade ju naturligtvis gärna sett mig själv som #10 och inte #34. Men nej det är precis som du säger rätt givet hur toppen på listan ser ut och sen är det mer eller mindre slumpmässigt vem som sitter på vilken plats, skulle jag tro.

Självklart hoppas vi på att alla 49 kommer in.
Haha, ja men precis Det märks också att partiet växer. Det var nog en 10-12 på listan som jag överhuvudtaget inte kände till och aldrig ens hört talas om.
Citera
2014-04-11, 18:36
  #15749
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
När SD gick till val 2010 stod det så här i deras program:
Gubben tror på allvar att ni är kulturnationalister av ano SD 2010 som du precis citerade.
Han förstår inte att SvP är etnonationalister vilket är en väldigt stor skillnad.
Citera
2014-04-11, 19:09
  #15750
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Gubben tror på allvar att ni är kulturnationalister av ano SD 2010 som du precis citerade.
Han förstår inte att SvP är etnonationalister vilket är en väldigt stor skillnad.

Det jag citerade är ju eller kan tolkas som etnonationalism. Till saken hör att Rosenberg varit medlem i SD sen början av 2000-talet och oavsett vad vi tycker om partiet var det betydligt mer "radikalt" och etniskt medvetet, i varje fall som det såg ut, på den tiden än idag, du kan läsa deras gamla program.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2014-04-11 kl. 20:03.
Citera
2014-04-11, 20:10
  #15751
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Gubben tror på allvar att ni är kulturnationalister av ano SD 2010 som du precis citerade.
Han förstår inte att SvP är etnonationalister vilket är en väldigt stor skillnad.
Det skulle förvåna mig något oerhört. Formuleringen var ju långt ifrån klockren, men sant är ju att SD drev en relativt sund politik förr i tiden (fast du får gå lite längre bak än så). Innan de ändrade skrivelserna i partiprogrammet fanns det åtminstone rent teoretiskt utrymme för viss etnonationalism.

Men jag känner som sagt inte karln, jag känner inte ens till honom särskilt, så jag kan på inget sätt gå i god för honom. Dock tror jag att ledningen har varit tydlig.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-11 kl. 20:49.
Citera
2014-04-11, 21:09
  #15752
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jag hade ju naturligtvis gärna sett mig själv som #10 och inte #34.

Det finns ju faktiskt den möjligheten, att Du kan komma in på personval, och då spelar det ingen roll vilken plats Du har. Vilka frågor vill Du speciellt lyfta, som skiljer dig från de andra kandidaterna?

I vilket fall som helst, så har Du min respekt som inte tvekar att ställa dig i skottlinjen, när vänsterextremister ylar som vargflockar efter nationalisters blod. Det är inte vem som helst som vågar och därför är det så glädjande att så många kandidater har känt sig kallade och stigit fram ur ledet...
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-04-11 kl. 21:20.
Citera
2014-04-11, 21:23
  #15753
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Gubben tror på allvar att ni är kulturnationalister av ano SD 2010 som du precis citerade.
Han förstår inte att SvP är etnonationalister vilket är en väldigt stor skillnad.
I Ystads Allehanda så fördjupar Rosenberg vad han menade med politiken han gick till val på.

"– Jag vill ha kvar den politik som jag som sverigedemokrat gick till val på första gången 2002. Det är den politik Svenskarnas parti för i dag, säger Lars Rosenberg. "
"– Jag har fört Sverigedemokraternas ursprungliga politik i fullmäktige sedan 2010. Det tänker jag fortsätta med. "
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article2134344/Rosenberg-toppnamn-for-Svenskarnas-parti-i-Ystad.html

Hans motioner talar dessutom sitt tydliga språk, nej till tiggeri, inget flyktingmottagande och liknande.
Citera
2014-04-11, 21:24
  #15754
Medlem
TheBurdens avatar
Kommunister vill attackera Svenskarnas partis demonstration:
Citat:
Den svenskfientliga pöbeln rasar över att Svenskarnas parti ska demonstrera i Jönköping den 1 maj. Därför försöker våldsvänstern nu kraftsamla folk för att kunna attackera partiets demonstration med vattenballonger och liknande föremål.
https://www.realisten.se/2014/04/11/kommunister-vill-attackera-svenskarnas-partis-demonstration/
Citera
2014-04-11, 21:25
  #15755
Medlem
TheBurdens avatar
Politisk vilde kandiderar för Svenskarnas parti:
Citat:
Svenskarnas parti har nu anmält att man kandiderar i 35 kommuner. I Ystad ställer den politiske vilden Lars Rosenberg upp för SvP.
https://www.realisten.se/2014/04/11/politisk-vilde-kandiderar-for-svenskarnas-parti/
Citera
2014-04-11, 22:28
  #15756
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hmmm partiet brukar ju dra 200-300 pers på sina demosar och det är låååångt från alla medlemmar som deltar på dem. Ryktet säger att partiet i skrivande stund har över 1000 medlemmar men det exakta antalet är inte offentliggjort.
Nåja, jag har inte koll på de exakta siffrorna, men drygt 500-600 skulle jag tro kommer att rösta på SvP i valet. Alla dessa är inte medlemmar, så siffran ligger definitivt under 1000.

Spekulationer är dock värdelösa så länge partiet inte vågar gå ut med siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in