Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-11, 10:46
  #15733
Avslutad
Jag har kollat igenom de beställda valsedlarna, verkar som att SvP fått ihop 5 kommuner till, med en kandidat per kommun. Det är:

Västervik
Värnamo
Ystad
Härryda
Karlstad

Man har även fått ihop landstingslistor till:

Blekinge län, 5 namn
Jönköpings län, 5 namn
Kalmar län, 4 namn
Skåne län, 7 namn
Stockholms län, 6 namn
Västra Götalands-regionen, 7 namn

Edit: Realisten intervjuar två av de nya kandidaterna: https://www.realisten.se/2014/04/11/politisk-vilde-kandiderar-for-svenskarnas-parti/
__________________
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-04-11 kl. 11:27.
Citera
2014-04-11, 11:01
  #15734
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreslo
Förmodligen menar de att mannen har någon koppling till SvP, men glömt nämna det i artikeln

På samma sida var det en notis om första maj-demonstrationen. Det är ju uppenbart att dom redigerat sidan fel, men här letar man konspirationer.
Citera
2014-04-11, 11:37
  #15735
Medlem
Citat:
Igår skänkte ytterligare en anonym person 100 000 kronor till partiets valfond (som nu är uppe på 615.000 kronor!!!!)

Bra! Ser fram emot valrörelsen men det kommer nog bli tufft för ledarna i och med medias kommande kampanjer. Viktigt att vi står bakom dem och visar vårat stöd.
Citera
2014-04-11, 11:44
  #15736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
På tal om ungdomsförbund och sånt: Vad är snittåldern för de som röstar på partiet?

Med tanke på att ni har typ 500 väljare eller så, bör medlemstalet vara väldigt lågt. En bra bit under hundra skulle jag tro.

Hmmm partiet brukar ju dra 200-300 pers på sina demosar och det är låååångt från alla medlemmar som deltar på dem. Ryktet säger att partiet i skrivande stund har över 1000 medlemmar men det exakta antalet är inte offentliggjort.
Citera
2014-04-11, 13:12
  #15737
Medlem
Luckmanns avatar
Jag vet inte om jag är lite sen till festen, men jag kollade ett par sidor bak och ingen hade nämnt det.

Riksdagslistorna är uppe och spikade:
http://www.val.se/val/val2014/valsedlar/R/rvalkrets/04/valsedlar.html#id0972
Citera
2014-04-11, 13:22
  #15738
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jag vet inte om jag är lite sen till festen, men jag kollade ett par sidor bak och ingen hade nämnt det.

Riksdagslistorna är uppe och spikade:
http://www.val.se/val/val2014/valsedlar/R/rvalkrets/04/valsedlar.html#id0972
Ser bra ut. Plats 1-9 är ju rätt glasklara och inte så mycket att snacka om. Sedan är det väl lite efter tycke och smak antar jag. Hade nog velat se Björn Björkqvist lite högre upp, men det är inget att bråka om. Kul att listan är spikad hur som helst
Citera
2014-04-11, 13:24
  #15739
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ser bra ut. Plats 1-9 är ju rätt glasklara och inte så mycket att snacka om. Sedan är det väl lite efter tycke och smak antar jag. Hade nog velat se Björn Björkqvist lite högre upp, men det är inget att bråka om. Kul att listan är spikad hur som helst

Jag hade ju naturligtvis gärna sett mig själv som #10 och inte #34. Men nej det är precis som du säger rätt givet hur toppen på listan ser ut och sen är det mer eller mindre slumpmässigt vem som sitter på vilken plats, skulle jag tro.

Självklart hoppas vi på att alla 49 kommer in.
Citera
2014-04-11, 14:29
  #15740
Medlem
MrSkargards avatar
Intervju med SvP:s nya kommunrepresentant Lars Rosenberg:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/nazist-i-ystads-politiska-liv/
Citera
2014-04-11, 14:33
  #15741
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Intervju med SvP:s nya kommunrepresentant Lars Rosenberg:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/nazist-i-ystads-politiska-liv/

Citat:
– Jag vill driva Sverigedemokratisk politik, den politik vi gick till val på förra gången
Är han nykter?
Citera
2014-04-11, 14:35
  #15742
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Intervju med SvP:s nya kommunrepresentant Lars Rosenberg:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/nazist-i-ystads-politiska-liv/
Hehe, som man frågar får man svar. Punkterna i programmet självklara, finns inget att diskutera.
Citera
2014-04-11, 14:48
  #15743
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Är han nykter?

När SD gick till val 2010 stod det så här i deras program:

Citat:
Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen. Av det följer att den nationalistiska principen - principen om en stat, en nation - är grundläggande för Sverigedemokraternas politik.

Citat:
För att vi ska få en mer fullständig definition av nationen, måste sådant som språk, religion, lojaliteter och ursprung tillfogas. Man ska alltså också kunna känna igen varandra såsom tillhörande samma nation. Nationen utgörs av folket och dess särart.
Citera
2014-04-11, 15:52
  #15744
Bannlyst
Mycket goda nyheter! Även den siste kamraten har släppts ur häktet! Hela den fantastiska fyran är nu alltså på fri fot, även om misstankarna kvarstår vad jag förstår det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in