2014-04-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Vad är innehållet på bloggen? Färger? Storlek?

Det finns inget färgtema eller något än, tänkte utgå från eventuell logotyp, så det är helt fritt Ptja, "normalstor", bygger efter loggan, så det är inte så kvistigt heller egentligen
Citera
2014-04-05, 23:47
Medlem
LMLhahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forbannadeinternet
Det finns inget färgtema eller något än, tänkte utgå från eventuell logotyp, så det är helt fritt Ptja, "normalstor", bygger efter loggan, så det är inte så kvistigt heller egentligen

En fråga han ställde var vad innehållet på sidan kommer vara, och det är väldigt relevant om det ska bli en bra logotyp
Citera
2014-04-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LMLhaha
En fråga han ställde var vad innehållet på sidan kommer vara, och det är väldigt relevant om det ska bli en bra logotyp

Jaha, haha, missade det! En blogg om precis allt, kan man säga.
Citera
2014-04-11, 16:03
Medlem
hej, skulle behöva hjälp från någon kunnig som kan knåpa ihop en affisch i PS till ett skolprojekt.
Hör gärna av er i PM för detaljer.
Citera
2014-04-11, 19:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppernas
hej, skulle behöva hjälp från någon kunnig som kan knåpa ihop en affisch i PS till ett skolprojekt.
Hör gärna av er i PM för detaljer.
Varför ska den göras i Photoshop? Varför är den så hemlig att PM krävs?
Citera
2014-04-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Varför ska den göras i Photoshop? Varför är den så hemlig att PM krävs?

Stod i uppgiftsbeskrivningen att den ska göras i Photoshop. Hemlighetsmakeriet är mest för att inte bli spårad av lärare ska tillägga att jag nog är den mest otekniska ungdomen, kan knappt logga in på mailen.
Citera
2014-04-11, 22:09
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppernas
Stod i uppgiftsbeskrivningen att den ska göras i Photoshop. Hemlighetsmakeriet är mest för att inte bli spårad av lärare ska tillägga att jag nog är den mest otekniska ungdomen, kan knappt logga in på mailen.
I see. Tack, men då står jag över.
Citera
2014-04-13, 18:12
Medlem
aepes avatar
Hej svej! Hade velat ha hjälp med en logotyp!

Färgschema är frivilligt, texten ska vara "Oddballs" med en svart eightball (biljardkula) istället för O:et!

Tack på förhand!
Citera
2014-04-14, 11:49
Medlem
aepes avatar
Uppdatering på förfrågan ovan, guld/gröna färger samt princeton-font!

Tack
Citera
2014-05-05, 22:08
Medlem
filurenss avatar
Har hamnat i lite problem med tryckeriet som ska printa ut vår logga på 1 x 1 m sticker som sedan ska appliceras på företagsbilarna. De säger att loggan i nuvarande format (gjord i Photoshop), endast kommer hamna på 96 dpi och att det ej var att föredra. Kan man rädda logotypen eller måste man göra om den från scratch i Illustrator? Om så är fallet skulle jag hemskt gärna uppskatta all hjälp jag kunde få med att göra om denne, då jag är totalt oduglig i programmet.

Med vänliga hälsningar,
Filurens.
Citera
2014-05-05, 23:17
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurens
Har hamnat i lite problem med tryckeriet som ska printa ut vår logga på 1 x 1 m sticker som sedan ska appliceras på företagsbilarna. De säger att loggan i nuvarande format (gjord i Photoshop), endast kommer hamna på 96 dpi och att det ej var att föredra. Kan man rädda logotypen eller måste man göra om den från scratch i Illustrator? Om så är fallet skulle jag hemskt gärna uppskatta all hjälp jag kunde få med att göra om denne, då jag är totalt oduglig i programmet.

Med vänliga hälsningar,
Filurens.
Du måste göra om den från scratch, det finns inget verktyg i världen som kan skala upp en bild utan att förlora kvalité.

EDIT: Om du postar din logotyp här så kan säkert någon hjälpa dig att göra om den till vektorgrafik.
Citera
2014-05-08, 20:37
Medlem
Hej har en fråga i photoshop vill jag skriva en text på Danska hur får jag danska ö i texten. har mac så vet att man bara håller in ö.et annars. men det funkar inte i Ps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in