2014-03-30, 22:34
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Någon som suttit på Haparandas fängelse? Min kompis åkte dit för fortkörning och ska sitta där.

Vilka brottslingar får man sitta med om man åkt dit för fortkörning?

Hur kommer det att fungera för honom att ringa från fängelset?
Har hört att man ska skaffa något telefonkort och då måste han skicka hem något papper till mig som jag ska skriv under på? Kan han endast ringa de personer som har intygat och fått hemskickat pappret utav honom? Eller kan han ringa vem som helst sen om jag intygat?
För han skulle behöva kontakta folk under tiden som han sitter inne.

Han sitter bara två veckor så det går nog ändå bra men är det blandade brottslingar på sådan anstalt?
Eller separeras tyngre brottslingar med exempelvis fortkörning, skattefuskare osv?
Haparanda är jättebra, din polare kommer sitta på öppna avdelningen, vilket suger mycket mer än den slutna. Ziggisar, rattfyllon och en o annan våldsverkare i slutet på sitt straff, allt är lugnt mot för t.ex erboda som har samma klass men bara har slutet. Mer riktiga kriminella där och mer tjafs därför.
Citera
2014-03-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ja i Haparanda ska han sitta. Okej förhoppningsvis så stöter han inte på folk dömda för mord och sånt. Vad skulle skillnaden vara om dem är i slutet av sina straff?

Många som nyss börjat avtjäna eller inte suttit så länge men har långa straff sitter oftast på klass1 innan de kan flytta vidare.
Citera
2014-03-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Haparanda är jättebra, din polare kommer sitta på öppna avdelningen, vilket suger mycket mer än den slutna. Ziggisar, rattfyllon och en o annan våldsverkare i slutet på sitt straff, allt är lugnt mot för t.ex erboda som har samma klass men bara har slutet. Mer riktiga kriminella där och mer tjafs därför.
Ja men bra! Nice att höra, tack!
Citera
2014-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Många som nyss börjat avtjäna eller inte suttit så länge men har långa straff sitter oftast på klass1 innan de kan flytta vidare.
Jaha det är så.
Citera
2014-04-01, 16:29
Medlem
På vilka anstalter ställer de flesta Stockholms bor in sig?
Citera
2014-04-06, 12:40
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Någon som suttit på Haparandas fängelse? Min kompis åkte dit för fortkörning och ska sitta där.

Vilka brottslingar får man sitta med om man åkt dit för fortkörning?

Hur kommer det att fungera för honom att ringa från fängelset?
Har hört att man ska skaffa något telefonkort och då måste han skicka hem något papper till mig som jag ska skriv under på? Kan han endast ringa de personer som har intygat och fått hemskickat pappret utav honom? Eller kan han ringa vem som helst sen om jag intygat?
För han skulle behöva kontakta folk under tiden som han sitter inne.

Han sitter bara två veckor så det går nog ändå bra men är det blandade brottslingar på sådan anstalt?
Eller separeras tyngre brottslingar med exempelvis fortkörning, skattefuskare osv?
En kompis satt där sista tiden av voltan, satt med Flink, som skjöt ihjäl tror det var 7-9 personer.
Så nej, man separeras inte.
Citera
2014-04-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
En kompis satt där sista tiden av voltan, satt med Flink, som skjöt ihjäl tror det var 7-9 personer.
Så nej, man separeras inte.
Okej.
Det är ganska vanligt att skattefuskare osv brukar komma ut med nya idéer.
Senast redigerad av Erase 2014-04-07 kl. 12:44.
Citera
2014-04-09, 19:42
Medlem
Jag ska in på haparandas slutna avdelning. 40 dagar endast. Kommer sitta på slutna för att jag misskötte mig på förra voltan och bröt mig in i plitkuren för att stjäla sprit åt mig och kompisarna :P Anyway, vilka kommer jag sitta med? Bland långtidarna eller har dom en speciell avdelning för så här korta voltor? Är det lugnt i övrigt på haparandas slutna?
Citera
2014-04-11, 15:07
Medlem
Avayas avatar
Västervik

Ska en sväng nedåt i landet och besöka västerviksanstalten under några månader.
Jag undrar lite över hur det är där.

Det är i alla fall singelceller och man får röka där nu för tiden, men mer?
Hur ser dagarna ut, TV i cellerna, folket, allt!?

Någon Flashbackare som spenderat tid där?

Mvh
Avaya
Citera
2014-04-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
Västervik

Ska en sväng nedåt i landet och besöka västerviksanstalten under några månader.
Jag undrar lite över hur det är där.

Det är i alla fall singelceller och man får röka där nu för tiden, men mer?
Hur ser dagarna ut, TV i cellerna, folket, allt!?

Någon Flashbackare som spenderat tid där?

Mvh
Avaya

Har aldrig suttit på västervik men självklart finns det tv i rummen, sen de enda folk har klagat på via brev till mig är väl isf maten.
Citera
2014-04-13, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Hehehe ta det lugnt nu, din kompis kommer inte sitta med BSK eller rödvita, o han kommer inte bli våldtagen eller hotad under sin 2 veckor volta.

Våldtagen har jag ytters svårt att tro men hur kan du säga att han inte kommer bli hotad?

Fan hot och våld är ju vardag på kåken!
Citera
2014-04-14, 10:37
Medlem
Imperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer86
Våldtagen har jag ytters svårt att tro men hur kan du säga att han inte kommer bli hotad?

Fan hot och våld är ju vardag på kåken!

Är det? Har jag inte märkt, jag blev dock inte utsatt för något ens i närheten av hot eller våld under min volta, men så är jag ju inte efterbliven heller... Och visst, det finns ju skitanstalter som Kirseberg där alla socialt inkompetenta snorungar hamnar, men generellt så blir man inte utsatt för några hot eller våld om man bara kan uppföra sig som folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in