2014-04-06, 21:04
Medlem
BarbecueBobs avatar
Jag är sugen på att återuppta min pokerkarriär igen men är lite osäker hur jag ska gå till väga.

Förra sommaren började jag spela. Jag läste nog mer teori än vad jag spelade ibland och byggde solid grund. Började med att gå plus 50 buy-ins på nl2$, sedan och vidare till nl10$ och gick 50 buy-ins plus där, och slutligen spelade på nl25$ och gick upp 50 buy-ins igen. Detta var under 3 månader.
Enda sedan min bankrulle överskred 500$ grindade jag bara med 8-12 bord uppe, för att jag blev bara fixerad på pengarna eftersom det var typ mitt sommarjobb den sommaren.

Sedan kom en hel vecka med bad beats som följdes upp av en vecka med tilt och sedan hade jag halverat hela min bankrulle, -1000$, och då gav jag upp och slutade

Enda sedan dess har det hänt då och då att jag hat satt in en liten summa på pokersajter men alltid gått minus.

Känns inte som att jag kan spela profitabelt längre. Hur ska jag gå till väga för att komma tillbaka och sedan improva till högre stakes?

Några förslag på hur jag ska göra?
T.ex:
någon speciell del av teorin jag ska fokusera på för att vinna över nl25?
Antal bord, 6max/fullring/HU, sng/cash games
Vilken nivå ska jag börja på nu för att ta mig tillbaka
Någon annan rekommenderad pokersajt? (brukar spela på 888 och ps)
Någon bra sajt som kan hjälpa mig att bli bättre?
Kanske tillochmed någon bok?
Rekommenderar ni att posta spelade händer på forum?
Rekommenderar ni att betala för coaching av någon?

Brukar använda mig av pokertracker4, några speciella tips/artiklar/videos jag bör kolla på om det? Är ganska familjär med mjukvaran.
Några andra mjukvaror jag bör bekanta mig med?

Några andra tips om hur jag allmännt ska bära mig åt? Jag vet att jag är kapabel för detta; är medlem i mensa, har förmågan att analysera mycket bra, och är inte rädd för att vaska pengar.

Tack för era vettiga svar i förhand
Citera
2014-04-10, 12:41
Medlem
Crawzs avatar
Statistiskt gick det för bra för dig i början, och nu haltar du eftersom colddecks, eller vanlig varians helt enkelt kommit ikapp. Det är bara ett förslag, det kan hända att du vet vad du pratar om, men har du läst så mycket teori vet du hur varians funkar och varför det förmodligen drabbat dig.
Citera
2014-04-11, 10:54
Medlem
BarbecueBobs avatar
Kanske det, men andra halvan av min loss period berodde ändå på av min supertilt.
Nu kan jag inte ens gå plus på nl10 för jag försöker applicera den teori jag har övat med på nl25 men det slutar alltid med att jag tänker för mycket och ligger 2 steg före dem i tänkandet och det blir aldrig bra...

Hur safe ska man egentligen spela på nl10 mot alla synstationer, svaga tags osv. Dom min-bettar ju för värde på floppen med runner runners...
Citera
2014-04-14, 08:17
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
Kanske det, men andra halvan av min loss period berodde ändå på av min supertilt.
Nu kan jag inte ens gå plus på nl10 för jag försöker applicera den teori jag har övat med på nl25 men det slutar alltid med att jag tänker för mycket och ligger 2 steg före dem i tänkandet och det blir aldrig bra...

Hur safe ska man egentligen spela på nl10 mot alla synstationer, svaga tags osv. Dom min-bettar ju för värde på floppen med runner runners...

Värdebeta hårt bara. Det låter kanske lite knas, men mycket av teorin du lär dig går inte applicera på micro stakes online, det ända, och jag menar ända du bör tänka på är att värdebeta hårt, och position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in