2014-04-11, 08:28
  #1597
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Borde inte ryssarna tjäna på att denna konflikt drar ut på tiden?

I höst börjar det bli kallt igen och ett krig eller konflikt och inga el eller olje leveranser till europa från ryssland kommer få hela EU på knä direkt och samtidigt kan ryssland bunkra pengar från kina indien i asien och starta upp buznis med dem.

Att strula så här innan sommarn är väl sämsta tänkbara när gasen är hålhaken till Europas energiförsörjning ?

Även i det rysslands-beroende tyskland står rysslands-gasen enbart för 7% av all energi (ca 40% av all gas men gasen i sig själv är bara en liten del av energiproduktionen). På kort sikt (timmar, dagar, veckor) händer ingenting eftersom tyskland bunkrar gasen på sin sida.
På någon månads sikt går det att hantera genom att producera lite mer energi från andra energislag tills man får igång energiproduktion med t.ex. kol. På längre sikt går gasen helt ersätta med andra alternativ.
När det gäller oljan finns många alternativa leverantörer som omgående kan ersätta.
Det är också så att europeiska länder har ett intra-nät med pipelines med vilket de kan hjälpa varandra.

Däremot är ryssland mycket beroende av våra pengar. Pipeline går i 2 riktningar. På rysslands sida är det en euro/dollar-pipeline. Ifall de stänger kranen kommer det inte längre ut några euro/dollar.

Rysk ekonomi är extremt beroende av dessa euro/dollar och extremt beroende av ständig kontinuerlig import. Mediciner, fordon, sjukhusutrustning, mat, helikoptermotorer, maskiner, stål m.m. m.m.

Ryssland fortsätter t.ex. importera från ukraina eftersom de inte klarar sig utan dessa produkter.
https://www.kyivpost.com/content/business/ukraine-keeps-doing-business-with-russia-342976.html
2014-04-11, 08:31
  #1598
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Om Ukraina och NATO
…..Ukraine is as of January 2008 a candidate to join the NATO Membership Action Plan (MAP).[1][2] On December 3, 2008 NATO decided it will work out an Annual National Programme of providing assistance to Ukraine to implement reforms required to accede the alliance.....


http://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations

Och du vill också bidra med okunskap? Detvartypisktju sa att "den röda linjen är Nato-baser" vilket är något en foliehatt utan minsta kunskap om vad NATO är skulle skriva. Måste jag berätta på mellanstadienivå för att ni ska tänka efter? Hur fungerar NATO, vad är NATO? Har ni hört talas om "Nato-bas" som ska byggas? Pre1914 verkar ha koll på detta i alla fall, alltid något.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-04-11 kl. 08:36.
2014-04-11, 08:34
  #1599
Medlem
Ni som hyllar diktaturen och skurkstaten ryssland varför flyttar ni inte tillbaka ? Försök förstå att Ryssland och Putin lever på 1800 - talet. I ryssland råder fattigdom och ingen demokrati alls. Hade Putin varit smart hade han börjat modernisera Ryssland och ingå handel och partnerskap med väst men icke. Väst bör nu låta Ukraina bli en nato medlem och om inte Ryssland börjar lyssna så är det miltär makt som gäller så får Putin lära sig en läxa. Putin kommer möta samma öde som Khadaffi.
2014-04-11, 08:36
  #1600
Medlem
Utan Väst kommer Ryssland snart vara i konkurs det är sanningen
2014-04-11, 08:37
  #1601
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ni som hyllar diktaturen och skurkstaten ryssland varför flyttar ni inte tillbaka ? Försök förstå att Ryssland och Putin lever på 1800 - talet. I ryssland råder fattigdom och ingen demokrati alls. Hade Putin varit smart hade han börjat modernisera Ryssland och ingå handel och partnerskap med väst men icke. Väst bör nu låta Ukraina bli en nato medlem och om inte Ryssland börjar lyssna så är det miltär makt som gäller så får Putin lära sig en läxa. Putin kommer möta samma öde som Khadaffi.

Nej det är just exakt vad som väntar ukrainare , Ukraina kommer sluta som Jugoslavien.
2014-04-11, 08:39
  #1602
Medlem
fridaynightouts avatar
Hemska uppgifter från sjukvårdsvolontärerna på Majdan. Givetvis vill man att denna information ska vara felaktigt, dock är det faktum att det fortfarande saknas hundratals människor som anhöriga inte kan hitta.

Det är faktum att Majdan-aktivister hittats begravda i skogar utanför Kiev. Det är faktum att lik flutit upp från floden Dnepr. Det är likväl faktum att man nyligen lokaliserat en okänd begravningsplats utanför Kiev, som inte funnits där för några månader sen och nu är full med gravkors utan några namn på. Så jag skulle absolut inte bli förvånad om det de facto rör sig om flera hundratals döda.

Dessa människor lade sina liv för frihet. Det finns ingenting mer ädelt att dö för. Att det sedan sitter små råttor på flashback som förolämpar dessa modiga människor är helt obegripligt.

Citat:
The real number of people who died during the clashes on the Independence Square (also known as Maidan) and related events is around 780 people, according to the organization of Maidan volunteer doctors.

"As far as we know, 780 people have died. This number includes about 300 people who disappeared from hospitals (emergency hospitals, other medical institutions), they were taken away and their bodies were burned in crematoria. These people are missing, they are being searched for, but no one can find them... There were around 200 wounded in the fourth to eighth floors of the Trade Unions House, they could not move independently, some of them could not see, some had brain injuries - they were burned alive. Corpses were taken from there [Trade Unions House] in black VW vans without number plates to an unknown destination," a medical volunteer, Anastasiya Polischuk, said at a briefing in Kyiv on Thursday.

This figure includes around 20 dead police, Berkut and other special purpose unit officers. "The rest are 'the heavenly hundred', about whom everyone knows and people who were found outside Maidan - in the woods outside the city - many of them have not been identified by the police as Maidan activists," she said.

Over a half of the dead went through volunteer doctors, so they have no doubts in the numbers announced, Polischuk said. Maidan volunteer doctors believe the Ukrainian authorities intentionally concealed the real number of casualties.

According to official information from the Ukrainian Health Ministry, 104 people died at Kyiv's main square Maidan between November 2013 and February 2014 and most of them died in armed conflict on February 18-20 and were later called "the heavenly hundred."

http://en.interfax.com.ua/news/general/200152.html
__________________
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-11 kl. 08:54.
2014-04-11, 08:55
  #1603
Medlem
Pre 1914s avatar
Hur många krematorier finns det runt kiev? Har de lyckats utreda och friskriva vissa krematorier? Finns det kremtorier där man misstänker eller finner det sannolikt att polisen bränt demonstranter? 300 bränner man inte i ett nafs. om man inte tippar dem i en grop med bensin.
2014-04-11, 09:03
  #1604
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Those searching for Maidan victims found suspicious unmarked graves in Brovary (Kyiv region).

The members of the group “Search Initiative,” which are trying to find burial cites of possible victims of the clashes on Maidan, have discovered suspicious unmarked graves in Brovary.

The group stated this on their Facebook page.

“One of the interesting locations was the infamous Brovary cemetery. An inspection showed suspicious graves with no information about the deceased; on them the crosses look older than the top layer of soil, as well as the kerchiefs and wreaths,” says the message.
“Aside from this, we spotted a a huge sinkhole at the cemetery and several fresh pits (graves), we don’t understand what they are for,” say the searchers.

https://www.facebook.com/emaidanua/posts/611540472268965
2014-04-11, 09:10
  #1605
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag undrar om det känns häftigt att bo i Sverige och åtnjuta den svenska demokratin och välfärden, men samtidigt stötta det grovt korrupta och kriminella Ryssland? Ständigt kritisera Västvärlden och hoppas på dess fall mot Ryssland? (Västvärlden, som ni eller era föräldrar flyttat till från Ryssland.) Är det häftigt att förolämpa de hundratals modiga ukrainarna som lade sina liv för att kunna leva enligt de standard och värderingar som vi har i Sverige?

Ryssland är en demokrati även om det finns korruption. Folket har valt Putin!
Citat:

Om ni nu är så häftiga och verkligen avskyr Västvärlden och verkligen inte önskar ukrainarna att leva enligt europeiska standard, varför flyttar ni inte då till Ryssland? Jag kräver svar!

Ukraina är utfattigt och de får lära sig försörja sig själva inte komma till EU med världens största tiggarpåse. Vi har inte råd med EU expansionismen att inkorporera vart enda jävla usel republik i världen. Om Sverige vore fritt och självständigt från EU skulle det spela mig mindre roll, men jag anser att ryssar också ska få välja fritt.

För övrigt skulle Ukraina var fri från korruption, skrattretande

Hur kommer det sig att du registrerat dig bara för att skriva i denna tråd. Och du är inte ett propagandatroll?
__________________
Senast redigerad av Gefundenes F 2014-04-11 kl. 09:13.
2014-04-11, 09:11
  #1606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ni som hyllar diktaturen och skurkstaten ryssland varför flyttar ni inte tillbaka ? Försök förstå att Ryssland och Putin lever på 1800 - talet. I ryssland råder fattigdom och ingen demokrati alls. Hade Putin varit smart hade han börjat modernisera Ryssland och ingå handel och partnerskap med väst men icke. Väst bör nu låta Ukraina bli en nato medlem och om inte Ryssland börjar lyssna så är det miltär makt som gäller så får Putin lära sig en läxa. Putin kommer möta samma öde som Khadaffi.
Din koll på Ryssland verkar inte vara den bästa. Ryssland har mycket handel med Väst och vissa västländer har gynnats normt av handeln med Ryssar som t.ex. Finland.
Under Putins tid så har Ryssland moderniserats och många har fått det mycket bättre. medellivslängden har förlängts med tio år kriminaliteten har minskat och demokrati finns det såklart i Ryssland även om Putin och hans parti är relativt ohotat.
2014-04-11, 09:15
  #1607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Hemska uppgifter från sjukvårdsvolontärerna på Majdan. Givetvis vill man att denna information ska vara felaktigt, dock är det faktum att det fortfarande saknas hundratals människor som anhöriga inte kan hitta.

Det är faktum att Majdan-aktivister hittats begravda i skogar utanför Kiev. Det är faktum att lik flutit upp från floden Dnepr. Det är likväl faktum att man nyligen lokaliserat en okänd begravningsplats utanför Kiev, som inte funnits där för några månader sen och nu är full med gravkors utan några namn på. Så jag skulle absolut inte bli förvånad om det de facto rör sig om flera hundratals döda.

Dessa människor lade sina liv för frihet. Det finns ingenting mer ädelt att dö för. Att det sedan sitter små råttor på flashback som förolämpar dessa modiga människor är helt obegripligt.
Tänker på dig när du skriver de för om det finns ytterligare dödsoffer så är det troligen mest människor som slagits och skjutits ihjäl av Högra Sektorn som du och ett flertal Russofober här hyllat gång på gång.
2014-04-11, 09:18
  #1608
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag undrar om det känns häftigt att bo i Sverige och åtnjuta den svenska demokratin och välfärden, men samtidigt stötta det grovt korrupta och kriminella Ryssland? Ständigt kritisera Västvärlden och hoppas på dess fall mot Ryssland? (Västvärlden, som ni eller era föräldrar flyttat till från Ryssland.) Är det häftigt att förolämpa de hundratals modiga ukrainarna som lade sina liv för att kunna leva enligt de standard och värderingar som vi har i Sverige?

Om ni nu är så häftiga och verkligen avskyr Västvärlden och verkligen inte önskar ukrainarna att leva enligt europeiska standard, varför flyttar ni inte då till Ryssland? Jag kräver svar!

Jag är emot att USA och EU har stöttat uppviglare och fascister i Ukraina och t o m en statskupp.
Det hade varit bättre för Ukraina att behålla sin självständighet och fortsätta samarbeta med både EU och Ryssland. Man måste tyvärr konstatera att det är USA och EU som drivit Ukraina i den riktning de nu befinner sig. Ett land där det kanske blir omöjligt att hålla ihop de olika delarna. Den här splittringen gagnar inte folket i Ukraina på minsta sätt.

Du drar felaktigt slutsatsen att vi som kritiserar väst, stöttar Ryssland. Så är det inte. Hade inte statskuppen ägt rum så hade antagligen inte "proryska" krafter vuxit i styrka i Ukraina. Man måste inse att denna utveckling är en konsekvens av kuppmakarnas handlingar. EU har skamlöst utnyttjat de etniska skillnaderna i Ukraina för att uppnå sitt mål att krossa Ryssland.

Ett fattigt och sårbart land som behöver ta itu med sina interna problem och ekonomisk kris, ser ut att bli ett slagfält istället. Ingen vinner något på detta, utom krigsindustrin och oligarkerna.

Hoppas du inser att det oftast finns mer än två lösningar. Jag tycker att Ryssland har agerat bättre än EU i den här konflikten, men det betyder inte att jag stödjer Ryssland i allmänhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in