2014-04-10, 23:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlFriedrichGauss
Gud har alltid funnits, han har inte börjat att existera.
Och hur vet du det?
Citera
2014-04-11, 00:02
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Gud har alltid funnits, han har inte börjat att existera. Så du menar att jorden också alltid har funnits. Så du menar att det inte är vetenskapligt bevisat att universum är 13 miljarder år gammalt.
Jaha så du har egna argument, vem var det som hänvisade åt Russel?

Med tanke på trådens ämne hade det ju varit trevligt med belägg för att han alltid funnits, eller finns överhuvudtaget.
Citera
2014-04-11, 00:08
Medlem
CarlFriedrichGausss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Med tanke på trådens ämne hade det ju varit trevligt med belägg för att han alltid funnits, eller finns överhuvudtaget.

Jag vet inte säkert om han alltid har funnits det är det vad jag tror eftersom det är logiskt. Det är samma som universums begynnelse. Vi är inte ännu 100% säkra på att universums början var 13 miljarder år sedan men det är det troliga. Anledningen till att jag tror att Gud alltid har funnits är för att ingenting kan komma ur ingenting.
Citera
2014-04-11, 00:27
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag vet inte säkert om han alltid har funnits det är det vad jag tror
So far so good. Personlig tro är personlig tro.

Citat:
eftersom det är logiskt.

Här får du förklara dig.

Citat:
Det är samma som universums begynnelse. Vi är inte ännu 100% säkra på att universums början var 13 miljarder år sedan men det är det troliga.
Sant. Vi är rätt så säkra på att det var för 13.8 miljarder år sedan som Universum som vi känner till det uppstod.

Citat:
Anledningen till att jag tror att Gud alltid har funnits är för att ingenting kan komma ur ingenting.

Hur vet du att ingenting kan komma ur ingenting? Och vad har det med Big-bang att göra?
Citera
2014-04-11, 00:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte säkert om han alltid har funnits det är det vad jag tror eftersom det är logiskt. Det är samma som universums begynnelse. Vi är inte ännu 100% säkra på att universums början var 13 miljarder år sedan men det är det troliga. Anledningen till att jag tror att Gud alltid har funnits är för att ingenting kan komma ur ingenting.

Om ingenting kan komma ur ingenting, av vad skapade då Gud universum?
Citera
2014-04-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Om ingenting kan komma ur ingenting, av vad skapade då Gud universum?

In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form, and void; and darkness was upon the face of the deep. And the Spirit of God moved upon the face of the waters. And God said, Let there be light: and there was light. And God saw the light, that it was good: and God divided the light from the darkness. (Genesis 1:1-4 KJV)
Citera
2014-04-11, 00:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form, and void; and darkness was upon the face of the deep. And the Spirit of God moved upon the face of the waters. And God said, Let there be light: and there was light. And God saw the light, that it was good: and God divided the light from the darkness. (Genesis 1:1-4 KJV)
Av vad skapade Gud "the heaven and the earth"?
Citera
2014-04-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Av vad skapade Gud "the heaven and the earth"?

Ordet
Citera
2014-04-11, 01:00
Medlem
In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. The same was in the beginning with God. All things were made by him; and without him was not any thing made that was made. In him was life; and the life was the light of men. And the light shineth in darkness; and the darkness comprehended it not. (John 1:1-5 KJV)
Citera
2014-04-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scout29

Av VAD skapade Gud universum, inte HUR.
Citera
2014-04-11, 01:02
Medlem
Fenrers avatar
Gud finns för att människan skapat honom. Var det så jävla svårt att komma fram till det? All religion skapades för att makten i vårat forna samhälle behövde ett styrmedel.
Citera
2014-04-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Av VAD skapade Gud universum, inte HUR.

Ordet, som är Jesus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto