2014-04-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den totalitära utvecklingen i Sverige har gjort, att jag inte (längre) ställer (den ganska vanliga) frågan om Nazityskland: Hur kunde det hända? Hur var det möjligt, att den tyska befolkningen kunde svepas med en masse av regimens indoktrinering? De flesta i befolkningen blev inte nazister men många (förmodligen de flesta) betraktade regimens infiltration och politisering av civilsamhället som acceptabelt. Protesterna var få... och då liksom nu tillämpades yrkesförbud för dissidenter. Varför protesterade inte folk? ... är en fråga, som ofta ställs.

Men jag ställer inte den frågan... Ty jag ser ju samma massiva - och framgångsrika! - indoktrinering ånyo utspela sig i Sverige .... mitt framför mina ögon.
Bra formulerat! Jag har tänkt i samma banor. Den stora massan låter sig uppenbarligen ledas av ett fåtal virrhjärnor som tillskansat sig makten.
Citera
2014-04-10, 19:13
Medlem
Mailade precis RK och sa vad jag tyckte info@redcross.se
Citera
2014-04-10, 19:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Har också dessa tankebanor. Det är en skrämmande känsla när man summerar allt som hänt senaste åren, och det blir mer och mer intensivt. Kommer det lugna sig efter valet 14:e september, eller kommer det fortsätta eskalera?

Det är väldigt svårt att förutse utvecklingen. Precis som i Nazityskland, så har den statliga överideologin systematiskt infiltrerat alla myndigheter, alla institutioner, museerna, alla fackföreningar, all nyhetsförmedling, förskolor, skolor, universitet ... ner till den mellanmänskliga nivån.

Thoralf Alfsson skrev på sin blogg för ngn vecka sedan, att före förra valet så trodde sverigedemokrater, att demonisering, yrkesförbud och smutskastning skulle minska, om SD kom in iriksdagen. När jag tänker efter... så föreställde jag mig nog också det.

Jag ansåg, att det var viktigt att SD blev ett riksdagsparti, eftersom svenska journalister då inte skulle kunna fortsätta att bete sig, som om någon opposition mot den världsunika invandringspolitiken inte existerade. Och jag tog nog också för givet, att svenska journalister därtill skulle vara tvungna att trappa ned sin antidemokratiska aktivitet.

I stället har förföljelserna av dissidenter ökat och blivit allt mer hysteriska och uppskruvade.

VEM hade 2010 föreställt sig att SR inför valrörelsen 2014 skulle lyfta fram "etikforskaren Ann Heberleins" uppfattning att våld (!) "ibland är nödvändigt"?!

Citat:
Om vi strävar efter en rättvis värld, en värld där alla människors lika värde respekteras i lika hög utsträckning och inte nöjer oss med lugn och ro måste vi acceptera att våld ibland är nödvändigt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=5824184

VEM hade 2010 föreställt sig att svenska journalister tre år senare skulle ägna sig åt dataintrång, trakassera vanligt folk i deras hem (!) pga någons kritik av Sveriges världsunika invandringspolitik och... som grädde på moset ge stora journalistpriset (!) till de s.k. journalister, som beter sig så?!

VEM hade 2010 föreställt sig att svenska journalister två-tre år senare mangrant skulle propagera för tiggeri?!

Jämför den här artikeln från idag:

Citat:
Tiggare hängs ut i anonym lapp på Ica

10 april 2014

En lapp som sattes upp på Ica i Sävja, Uppsala, anklagar en kvinnlig tiggare för att ingå i en tiggarliga.

Meddelandet, som delats över 4 000 gånger på Facebook, uppmanar alla att sluta ge henne pengar.

[---]

Kan det vara brottsligt att skriva en sådan här lapp?

– Ja, det kan vara brottsligt. Det kan exempelvis falla under hets mot folkgrupp, men jag vill inte spekulera i det nu, säger Christer Nordström [presstalesman på Uppsalapolisen]

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18693858.ab

...med vad polisen sade i den här artikeln 2009:

Citat:
Så här jobbar de

17 april 2009

Han är fattig, sannolikt övergiven, säkert både hungrig och hemlös. Och kanske till och med sjuk... MEN det är inte han som kommer att få behålla tjugolappen du kastar åt honom.

All form av tiggeri är förtäckt organiserad brottslighet som omsätter stora summor pengar över hela Västeuropa, berättar Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen.

Glöm föreställningen om den fattiga familjen som för sina sista slantar reser hela vägen till Sverige för att tigga ihop till sin försörjning. Den familjen är inget annat än fejk.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de

Såå... jag skulle tro, att det fortsätter att eskalera. Det verkar som om ALLA spärrar har släppt... eller det kanske aldrig har funnits några spärrar hos dessa fanatiker.
Senast redigerad av Meiji 2014-04-10 kl. 19:49.
Citera
2014-04-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motionistus
...

Hur var det: Är Röda Korset inne på att anställa eller ge denne person uppdrag, eller?

Ja, initialt verkar det enligt artikeln i DT som någon form av resonemang kring detta har förts:
Citat:
Nu hoppas man kunna inleda ett samarbete med Daban lokalt – och att centralorganisationen kan få använda sig av hans film internt.
Detta förnekas nu av RK (om filmen kommer användas internt fortfarande har jag inte sett uppgift på?)

Det verka överhuvudtaget som att ganska många uppgifter från RK revideras efterhand som det utvecklas i media. Någon borde sammanställa en lista på allt "snubblande" på uppgifter som RK gjort sig skyldiga till.
Senast redigerad av Sius 2014-04-10 kl. 19:24.
Citera
2014-04-10, 19:31
Medlem
baggebo1s avatar
Dalarnas Tidning, som tidigt gick ut och hetsade mot kvinnan, påstod i sin artikel att de försökte komma i kontakt med kvinnan:

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm

Det har de tydligen inte gjort. I stället publicerar de ytterligare en hatartikel på ledarplats, där förtalet mot kvinnan fortsätter:
Citat:
Hackare i rasismens tjänst

Det är därför inga konstigheter att Röda Korset uppmanade den falumedlem som uttalat sig främlingsfientligt att avsluta sitt engagemang i organisationen.

En frivilligarbetande medlem i Röda Korset uttalade sig mot invandring då hon jobbade på Kupan i Falun. Hennes kommentarer smygfilmades och publicerades sedan på organisationens Facebooksida.
http://www.dt.se/opinion/ledare/1.7047867-hackare-i-rasismens-tjanst

Nyheter Idag har däremot pratat med kvinnan som menar att massor av privatpersoner har hört av sig, men svinen på DT valde att förtala utan att höra med den anklagade. Dessutom var de så fega så de ljög om att de försökt ta kontakt med henne:
Citat:
Det är en av åsikterna som kvinnan gett uttryck för, som skapat debatt i medier. Efter att videofilmen spridits och kommit Röda Korset till kännedom, meddelar organisationen att videon nu leder till uteslutning.

- Det är klart att det inte går mig märkbart förbi. Men en sak som jag är jätteglad över är att jag fått så stort stöd, det finns inte en människa som säger att jag gjort något fel. Jag får sms från hela Sverige. Människor har ringt och hört av sig och alla är av samma åsikt, förklarar kvinnan för Nyheter Idag när vi ringer henne.

Är ledsen och börjar gråta i telefonen

På frågan om varför hon tror att Röda Korset agerar som de gör har hon inget bra svar.

- Det har jag ingen aning om. Jag visste inte att jag skulle bli uthängd i tidningen eller på facebook. Dalarnas tidningar hävdar att de försökt få tag i mig, men det har de inte gjort.

Efter att vi pratar med kvinnan i telefon om händelsen med den inspelade videon börjar hon gråta. Hon förklarar att hon blev provocerad av mannen som filmade henne. Nu mår hon dåligt och är rädd.

- Jag vågar inte lita på någon, jag vet inte om jag vågar prata med dig heller. Man kan inte lita på någon i media. Jag vet ju inte vad som kommer stå i tidningen efter att jag pratar med dig.

- Jag vet inte om jag vågar lita på människor som står framför mig längre, det är väl klart att man är rädd och upprörd.
http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-trots-nio-ars-ideellt-arbete/

Det här är det politisk korrekta terrorsystemets och hatets effekter. Lyssna aldrig på de här svinens vackra ord. Se på vad de gör och döm dem efter det. Så här kan det se ut när onda handlingar maskeras med fina ord:
Citat:
Samtidigt skvallrar rubriken på Röda Korsets pressmeddelande om att kvinnan inte alls lämnat frivilligt, utan istället blivit utesluten. Rubriken lyder “Filmat samtal med rödakorsare ledde till uteslutning”. På frågan om vad i den publicerade videon som inte är förenligt med Röda Korsets värdegrund får vi inget svar.

- Det Röda Korset står för är att vi ska förhindra mänskligt lidande, varthän det än uppstår och vi har en nolltolerans mot rasism och främlingsfientlighet och det handlar om att alla som kommer till Röda Korset ska känna sig välkomna, oavsett vem man är och vad man har för bakgrund.

- Det handlar om på det sätt hon uttryckte sig som inte stämmer överens med Röda Korsets värderingar.
Citera
2014-04-10, 19:43
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man lyssna på intervjun med Röda Korsets generalsekreterare:

http://www.youtube.com/watch?v=H-oHOoL9-Hc

Trots upprepade förfrågningar kan hon inte precisera vad i det kvinnan har sagt som är oförenligt med Röda Korsets värderingar. Att det är oförenligt, är hon däremot säker på.
Citera
2014-04-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Att göra såhär mot en gammal tant, som inte ens sa någonting som var särskilt märkvärdigt.
Sverige har sannerligen blivit ett riktigt rövhål till land.

Det är så jag känner också .. jag tycker så satans synd om kvinnan , som blir utsatt för detta !
Alla inblandade borde faan skämmas !
Citera
2014-04-10, 19:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kan man lyssna på intervjun med Röda Korsets generalsekreterare:

http://www.youtube.com/watch?v=H-oHOoL9-Hc

Trots upprepade förfrågningar kan hon inte precisera vad i det kvinnan har sagt som är oförenligt med Röda Korsets värderingar. Att det är oförenligt, är hon däremot säker på.

Hon smiter undan att ge något svar... "det är sammanhanget som helhet"

5.00
Citera
2014-04-10, 20:18
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
The ICRC's Mission Statement

The International Committee of the Red Cross (ICRC) is an impartial, neutral and independent organization whose exclusively humanitarian mission is to protect the lives and dignity of victims of armed conflict and other situations of violence and to provide them with assistance.

http://www.icrc.org/eng/resources/documents/misc/icrc-mission-190608.htm

Den drabbade kvinnan har helt rätt i att Daban i Sverige inte är aktuell för hjälp via röda korset.
Uteslutningen visar mer på att Svenska Röda korset går utanför internationella röda korsets mandat och på det sättet riskerar grundbulten i hela röda korsets verksamhet genom att utvidga sitt mandat utöver ICRC mission statement. De svenska stolpskotten i röda korsets ledning riskerar därmed hela internationella röda korsets rykte genom att utvidga sitt mandat från "impartial, neutral and independent organization " till att i Sverige vara en partisk och av staten beroende organisation.

"Det är sammanhanget som helhet" som får mig att ha den uppfattningen.
Citera
2014-04-10, 20:29
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9
Jag tror att hon skulle uppskatta några tidiga julkort! =) Stackars tant som vill väl. Man står inte med röda korset-bössa i handen om man är ondskan personifierad.

Om inte annat ett påsk kort

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det finns bara tre fel i den här videon som är upplagd på nätet

1, Gå till en helt oskyldig kvinna, och mot hennes vetskap filma det.

2, Han är jävligt "på" hela tiden, hela tiden citat som "varför, jag förstår inte - förklara" "vad menar du" osv - Provokativa, stöddiga frågor - Så jävla vidrigt att utsätta en gammal dam för detta.

3, Pinsamt av Röda Korset att beröva henne sin anställning pga helt normala, vänliga svar, sunda åsikter och DEFINITIVT INTE RASISTISKA.

Hoppas den jävla idioten förstår att han kanske raserat hennes liv pga detta.

Finns inte ett skit rasism i dessa uttalanden, hon vet inte om att hon filmas heller så uttalanden vägs inte på guldvåg pga detta heller.

Pinsamt
+ 1
Citat:
Ursprungligen postat av Estress
Ironiskt att han säger att arbetslösheten "inte beror på oss" och sen får han henne avskedad.
fan att du hann före, så rätt

till er alla som sände blommor, vad valde ni att sända ?

Oj nu stängde man kommentarsfältet på Metro, den var öppen bara för nån timme sen
Senast redigerad av SithXM 2014-04-10 kl. 20:34.
Citera
2014-04-10, 20:39
Medlem
[quote=SithXM|48328215]Om inte annat ett påsk kort

Jag har skummat lite i tråden , men antar att namn och adress till damen inte lagts ut ..
Men jag skulle så jättegärna vilja sända ett kort till henne !!
Citera
2014-04-10, 20:40
Medlem
Mongot har tagit bort filmen på sin facebook sida.

https://www.facebook.com/Dawan.Khalil/about
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in