Citat:
Ursprungligen postat av
Nycticorax
Har också dessa tankebanor. Det är en skrämmande känsla när man summerar allt som hänt senaste åren, och det blir mer och mer intensivt. Kommer det lugna sig efter valet 14:e september, eller kommer det fortsätta eskalera?
Det är väldigt svårt att förutse utvecklingen. Precis som i Nazityskland, så har den statliga överideologin systematiskt infiltrerat alla myndigheter, alla institutioner, museerna, alla fackföreningar, all nyhetsförmedling, förskolor, skolor, universitet ... ner till den mellanmänskliga nivån.
Thoralf Alfsson skrev på sin blogg för ngn vecka sedan, att före förra valet så trodde sverigedemokrater, att demonisering, yrkesförbud och smutskastning skulle minska, om SD kom in iriksdagen. När jag tänker efter... så föreställde jag mig nog också det.
Jag ansåg, att det var viktigt att SD blev ett riksdagsparti, eftersom svenska journalister då inte skulle kunna fortsätta att bete sig, som om någon opposition mot den världsunika invandringspolitiken inte existerade. Och jag tog nog också för givet, att svenska journalister därtill skulle vara tvungna att trappa ned sin antidemokratiska aktivitet.
I stället har förföljelserna av dissidenter ökat och blivit allt mer hysteriska och uppskruvade.
VEM hade 2010 föreställt sig att SR inför valrörelsen 2014 skulle lyfta fram "etikforskaren Ann Heberleins" uppfattning att våld (!) "ibland är nödvändigt"?!
Citat:
Om vi strävar efter en rättvis värld, en värld där alla människors lika värde respekteras i lika hög utsträckning och inte nöjer oss med lugn och ro måste vi acceptera att våld ibland är nödvändigt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=5824184
VEM hade 2010 föreställt sig att svenska journalister tre år senare skulle ägna sig åt dataintrång, trakassera vanligt folk i deras hem (!) pga någons kritik av Sveriges världsunika invandringspolitik och... som grädde på moset ge stora journalistpriset (!) till de s.k. journalister, som beter sig så?!
VEM hade 2010 föreställt sig att svenska journalister två-tre år senare mangrant skulle propagera för tiggeri?!
Jämför den här artikeln från idag:
Citat:
Tiggare hängs ut i anonym lapp på Ica
10 april 2014
En lapp som sattes upp på Ica i Sävja, Uppsala, anklagar en kvinnlig tiggare för att ingå i en tiggarliga.
Meddelandet, som delats över 4 000 gånger på Facebook, uppmanar alla att sluta ge henne pengar.
[---]
Kan det vara brottsligt att skriva en sådan här lapp?
– Ja, det kan vara brottsligt. Det kan exempelvis falla under hets mot folkgrupp, men jag vill inte spekulera i det nu, säger Christer Nordström [presstalesman på Uppsalapolisen]
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18693858.ab
...med vad polisen sade i den här artikeln
2009:
Citat:
Så här jobbar de
17 april 2009
Han är fattig, sannolikt övergiven, säkert både hungrig och hemlös. Och kanske till och med sjuk... MEN det är inte han som kommer att få behålla tjugolappen du kastar åt honom.
All form av tiggeri är förtäckt organiserad brottslighet som omsätter stora summor pengar över hela Västeuropa, berättar Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen.
Glöm föreställningen om den fattiga familjen som för sina sista slantar reser hela vägen till Sverige för att tigga ihop till sin försörjning. Den familjen är inget annat än fejk.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de
Såå... jag skulle tro, att det fortsätter att eskalera. Det verkar som om ALLA spärrar har släppt... eller det kanske aldrig har funnits några spärrar hos dessa fanatiker.