2014-04-10, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det har funnits så många röda terrororganisationer i europa att det inte spelar någon roll hur Baahder-Meinhof och RAF utvecklades. Jag har tidigare nämnt Röda brigaderna och Action directe, övriga fanns på länken jag bifogade.
Har funnits ja, finns de nu? Den absolut största delen av terrordåd i Europa numera begås av separatister.
Citat:
Henriques dömdes till 30 timmars samhällstjänst för tortyrmordet på Wretström och ingen av de övriga deltagarna fick några kännbara straff heller. Hur tror du straffen sett ut om rollerna varit ombytta? LVU? Ungdomsvårdsskola i hur många år?
Kan du visa någon källa på att femtonåringar som döms för misshandel brukar få kraftigare straff än så? Han dömdes för sin delaktighet i masshandeln inte för mord, ser du skillnaden?
Citat:
Intressant att du nämner Ohly för han medgav ju ganska nyligen att han läste Fria Tider. Han kanske är smygnasse? Mangs var i alla fall partikamrat med den gode Ohly, den saken är klar, och några "högerextrema" motiv lyckades ju inte media få fram utifrån förhör och rättegång.
Eller så vill han veta vad det är för skit som sprids på sidan. Alla politiskt intresserade läser media från den "andra sidan".
Citat:
Du får säga till dina rödingkompisar att sluta försöka spränga sverigedemokrater i luften och kalla dem för fascister då om din definition av "högerextremister" är så snäv. Hur många unika besökare har sajter som Nationell.nu per dag, kan det vara drygt 100000? Du vet, vi nationella är moderna och har förstått att kampen vinns via de nya informationskanalerna på internet först och främst. Förövrigt har jag faktiskt aldrig själv gått Salemmarschen eftersom jag bott och arbetat utomlands.
Vad menar du med att försöka spränga i luften?

Och likförbannat lyckades ni inte samla ihop 1 000 röster i förra riksdagsvalet... Vinna kampen, ni är en försvinnande bråkdel av befolkningen. Till och med när den sd som får sägas vara er demokratiska arm åker på besök i landet blir det protester.
Citera
2014-04-10, 09:14
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji

Han syftar nog på smällaren som las på en SDares bil. Först så va det "bombdåd" sen visade det sig att det var en kraftig smällare bara.

Lite som när SDaren i malmö blev överfallen och knivskuren men som i själva verket bara skar sig själv för han va så ensam och ledsen.
Citera
2014-04-10, 11:14
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Har funnits ja, finns de nu? Den absolut största delen av terrordåd i Europa numera begås av separatister.
Kan du visa någon källa på att femtonåringar som döms för misshandel brukar få kraftigare straff än så? Han dömdes för sin delaktighet i masshandeln inte för mord, ser du skillnaden?
Eller så vill han veta vad det är för skit som sprids på sidan. Alla politiskt intresserade läser media från den "andra sidan".

Och likförbannat lyckades ni inte samla ihop 1 000 röster i förra riksdagsvalet... Vinna kampen, ni är en försvinnande bråkdel av befolkningen. Till och med när den sd som får sägas vara er demokratiska arm åker på besök i landet blir det protester.

Separatister, som av någon märklig anledning alltid är kommunister också.

Wretström tortyrmördades och ingen av gärningsmännen fick straff av det slag som hade varit aktuellt om rollerna varit ombytta.

Du antydde att Mangs var högerextrem för att han läste en ND-tidning och jag kontrade med att Ohly läste FT. Endera får du kalla Ohly för "Rasse-Lasse" hädanefter eller också medge att läsandet inte säger så mycket om vare sig Mangs eller Ohly. Båda har i alla fall varit partikamrater i V.

Ni rödingar får nog lära er åtminstone lite konsekvent tänkande om ni ska bibehålla någon trovärdighet. Är SD högerextremister eller inte? Enligt rödingmedia så är SD högerextremister i alla fall. Vad gäller protester så lyckas ni sällan få ihop särskilt många, men visst är det enklare att gapa och gorma floskler på gatorna med etablissemanget i ryggen. Likväl är det som jag skrev tidigare, de nationella sajterna lockar hundratusentals besökare varje dag och det är internet som brutit rödingmedias informationsmonopol och därmed ändrat spelförutsättningarna.

PS! Åtminstone har det väl varit ett sprängdåd senaste tiden mot en aktiv SD-are.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-04-10 kl. 11:22. Anledning: Ord
Citera
2014-04-10, 17:20
Medlem
Citat:
Separatister, som av någon märklig anledning alltid är kommunister också.
Kan ju ha något att göra med att områdena de verkar/verkat i styrs av högerregeringar. Eller att det främst är den separatistiska ideologin som får de att ta till våld.
Citat:
Wretström tortyrmördades och ingen av gärningsmännen fick straff av det slag som hade varit aktuellt om rollerna varit ombytta.
Mördaren blev dömd till rättspsykiatrisk vård eftersom han bedömdes vara psykiskt sjuk. Du visar aldrig att de fick osedvanligt låga straff för de brott som de blev dömda för.
Citat:
Du antydde att Mangs var högerextrem för att han läste en ND-tidning och jag kontrade med att Ohly läste FT. Endera får du kalla Ohly för "Rasse-Lasse" hädanefter eller också medge att läsandet inte säger så mycket om vare sig Mangs eller Ohly. Båda har i alla fall varit partikamrater i V.
Det var inte min avsikt, det var istället att visa på anledningen till att han var medlem i Vänsterpartiet.
Citat:
Ni rödingar får nog lära er åtminstone lite konsekvent tänkande om ni ska bibehålla någon trovärdighet. Är SD högerextremister eller inte? Enligt rödingmedia så är SD högerextremister i alla fall. Vad gäller protester så lyckas ni sällan få ihop särskilt många, men visst är det enklare att gapa och gorma floskler på gatorna med etablissemanget i ryggen. Likväl är det som jag skrev tidigare, de nationella sajterna lockar hundratusentals besökare varje dag och det är internet som brutit rödingmedias informationsmonopol och därmed ändrat spelförutsättningarna.
Alla sdare är inte högerextremister men det finns högerextremister inom sd. Man skulle kunna säga att sd är extremhögerns mest demokratiska arm.

Du säger att det är flera hundratusen som läser de "nationella sajterna" varje dag och ändå så fick extremhögern inte ens 1 000 röster i förra riksdagsvalet.
Citat:
PS! Åtminstone har det väl varit ett sprängdåd senaste tiden mot en aktiv SD-are.
Kan du länka till någon källa som visar att det skett ett sprängdåd mot en sdare eller är det som Korbo sa att någon har kastat en smällare på en sdares bil?
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Kan du länka till någon källa som visar att det skett ett sprängdåd mot en sdare eller är det som Korbo sa att någon har kastat en smällare på en sdares bil?

I tidningarna skanderades det bombdåd, sprängning men vid analys av resterna så var det bara en kraftig smällare. Aftonbladet, DN skrev om detta.

Smällaren stod på bilen och kastades inte men summan av kardemumman är densamme.

Inte bilhändelsen men samma stuk. Detta kallar högern för sprängdåd också.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bomb-mot-sd-politiker-var-smallare
Senast redigerad av Korbo 2014-04-10 kl. 18:06.
Citera
2014-04-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korbo
I tidningarna skanderades det bombdåd, sprängning men vid analys av resterna så var det bara en kraftig smällare. Aftonbladet, DN skrev om detta.

Smällaren stod på bilen och kastades inte men summan av kardemumman är densamme.

Inte bilhändelsen men samma stuk. Detta kallar högern för sprängdåd också.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bomb-mot-sd-politiker-var-smallare

Operation offerkofta på alltså.
Citera
2014-04-10, 19:02
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Han syftar nog på smällaren som las på en SDares bil. Först så va det "bombdåd" sen visade det sig att det var en kraftig smällare bara.

Lite som när SDaren i malmö blev överfallen och knivskuren men som i själva verket bara skar sig själv för han va så ensam och ledsen.

Du menar att det var SD:aren som själv lade dit "smällaren" alltså?
Citera
2014-04-10, 19:03
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du menar att det var SD:aren som själv lade dit "smällaren" alltså?

Jag menar att det var en smällare.
Citera
2014-04-10, 19:09
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Kan ju ha något att göra med att områdena de verkar/verkat i styrs av högerregeringar. Eller att det främst är den separatistiska ideologin som får de att ta till våld.
Mördaren blev dömd till rättspsykiatrisk vård eftersom han bedömdes vara psykiskt sjuk. Du visar aldrig att de fick osedvanligt låga straff för de brott som de blev dömda för.

Det var inte min avsikt, det var istället att visa på anledningen till att han var medlem i Vänsterpartiet. Alla sdare är inte högerextremister men det finns högerextremister inom sd. Man skulle kunna säga att sd är extremhögerns mest demokratiska arm.

Du säger att det är flera hundratusen som läser de "nationella sajterna" varje dag och ändå så fick extremhögern inte ens 1 000 röster i förra riksdagsvalet.

Fast det enda vi båda konstaterat i så fall är att Mangs och Ohly var partikamrater, eller hur?

Det finns inga bestämda "straffskalor" för minderåriga, det borde du veta, och jag har bara konstaterat att LVU ofta tillämpas men tydligen inte i fallet Wretström.

Det finns ju ingen som själv kallar sig "högerextremist" givetvis eller brukar du själv titulera dig "vänsterextremist"? Jag brukar inte rösta eftersom jag anser att det parlamentariska systemet är helt korrumperat, men SvP ska få min röst i höst(rimmar t.o.m). Många nationella röstar säkert på de stora partierna utifrån andra frågeställningar och vill inte "slänga bort sin röst".
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-04-10 kl. 19:11. Anledning: Ord
Citera
2014-04-10, 19:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Jag menar att det var en smällare.

Som alltså SD:aren lade dit?

Annars är din liknelse inget värd... Eller ja... Så är det ju förstås.

Din liknelse var alltså ingen liknelse och du ville bara raljera lite?

Ok, då vet vi. Pajas.
Citera
2014-04-10, 20:08
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Som alltså SD:aren lade dit?

Annars är din liknelse inget värd... Eller ja... Så är det ju förstås.

Din liknelse var alltså ingen liknelse och du ville bara raljera lite?

Ok, då vet vi. Pajas.

Så jag är pajasen när SDarna skriker bombdåd när det bara var en smällare?

Visa mig istället vart extremvänstern har utfört bombdåd emot SDare.
Citera
2014-04-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ok, då vet vi. Pajas.

Liknelsen fungerar inte alls, nej. SDare lär ha lärt sig av Arnold-grejen att man inte ska fejka attacker och vid det här laget har de folkets ögon på sig i väldigt stor utsträckning. Således: inga självskadeidiotier mer.

Men vad förväntade du dig av någon som reggat sig februari 2014?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in