2014-04-10, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Ja.
Så att att otrohet fördöms i bibeln det kan du strunta i .. att någon varit otrogen räcker som stöd..

Då är det alltså okej med lösaktiga och otrogna kvinnor också, för det finns det exempel på i bibeln ..
Johannesevangeliet kap 8
Du vet den där med kasta sten och skuld .. testa läs den...bl a

Citat:
Det är frivilligt att följa Bibeln.
Eva gick såvitt jag vet naken innan hon bet i äpplet .. nakenhet/hud är alltså tecken på renhet och att måste skyla sig tecken på annat ..

Citat:
Jag skulle inte tycka det är okej om min fru eller mina döttrar valde att leva omoraliskt.
Fast de gör givetvis som de vill .. det är ju helt frivilligt...

Citat:
Trams.
Nej, ditt skitsnack och din dubbelmoral är rent trams och inget som går att vare sig ta seriöst eller känna respekt för.
Citera
2014-04-10, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, kung Salomos sexliv var tillåtet.
Bibeln innehåller både sådant som är tillåtet och sådant som är synd.

Det finns många kvinnor i Bibeln.

Om du inte tror på Bibeln behöver du inte följa detta.
Dock är detta rätt för oss kristna.
Du är inte kristen, du är bara en hycklare ..
Citera
2014-04-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Alla vet att den genomsnittlige kvinnan har i genomsnitt fem ggr så många sexpartners som den genomsnittlige mannen. En mycket liten del av alla män utgör dessa fem gånger fler sexpartners, dessa män har knullat i snitt 100 kvinnor.
En stor del av svenska män är oskulder upp i 30-års ålder(bara gå in i valfri dataspels-/rollspelsbutik och se efter själv, medan det inte finns en enda kvinnlig oskuld i motsvarande ålder i hela Sverige.

Hur ska vi komma åt detta problem i ett jämställdhetsperspektiv? Bör vi t.ex. införa statliga bordeller så att män kan komma upp i lika stor andel sexpartners som svenska sliddjur?
Har ni några andra lösningar på detta mycket allvarliga problem som hotar den nationella säkerheten, Sverige och det svenska folkets överlevnad?

Det är så här naturen fungerar.

1. Kvinnor väljer
2. Kvinnor vill ha en viss typ av män
3. Män som kvinnor inte vill knulla med har oftast en genetisk defekt och borde aldrig ens få chansen till att knulla.

Citat:
oj vad saker skulle bli annorlunda om samma vapen användes mot äckelfittorna.

hmmmmm. Du verkar tillhöra den grupp män som kvinnor inte vill ligga med helt enkelt, och när man läser vad du skriver så är det rätt så uppenbart varför också..
Senast redigerad av colibri 2014-04-10 kl. 18:26.
Citera
2014-04-10, 18:41
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej speglar bara kulturella idéer och ingen biologisk nödvändighet eller skillnad mellan män och kvinnor alls.

Mäns kroppar är självklart uppskattade och åtrådda av oss kvinnor i pricis lika hög grad som tvärtom.
Och kvinnors kroppar har en praktisk funktion i en rad viktiga ändamål precis som mäns kroppar. Bättre på att pilla med småpilliga prytlar typ byta elbrytare och inte tappa bort 2 mm skruvarna, åla sig in under sommarstuge grunden för att få fatt i katten (min uppgift eftersom min käre partner fastnar halvägs och får panik) du hajjar... bara för att nämna några...

Den kulturella idén vi har haft med oss sen way back är att kvinnor är mäns egendom. Och att därför vissa män inte klarar fatta att de faktiskt inte har någon som helst rätt anse att en kvinna på stan som visar magen är "tillgänglig för sex" just för honom. ( babianen är ju ett rätt tydligt exempel på den synen. för honom är alla kvinnor vandrande sexleksaker utan annan funktion.)

Handlar om simpel biologi och inte kultur. Man kan titta på djuren för att få en talande bild om våra primitiva instinkter, det är hanarna som slåss om honorna och inte tvärtom, för det är honorna som är viktigast för reproduktionen.

Fråga dig själv till exempel varför en kvinnlig modell(eller porrskådis för den delen) har en mycket högre lön än den manliga motsvarigheten.
Citera
2014-04-10, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Det är så här naturen fungerar.

1. Kvinnor väljer
2. Kvinnor vill ha en viss typ av män
3. Män som kvinnor inte vill knulla med har oftast en genetisk defekt och borde aldrig ens få chansen till att knulla.

hmmmmm. Du verkar tillhöra den grupp män som kvinnor inte vill ligga med helt enkelt, och när man läser vad du skriver så är det rätt så uppenbart varför också..

Jaha, när det gynnar kvinnor så är det helt ok med darwinism, men när det gynnar män är det det helt plötsligt inte. Kvinnor får kvoteras men inte män.
Citera
2014-04-10, 18:52
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du menar att vi kvinnor skall utnyttja mannen på alla tänkbara sätt utom vid sexet? Och männen skall endast som tack för detta utnyttjande beundra och åtrå oss, till en viss gräns då? Inte nuckorna, fula, feta, slynor med mera.
Då förstår jag vad du menar och då tänker jag verkligen börja utnyttja mannens biologiska egenskap vid varje tillfälle jag har under livet. Min man skall i fortsättningen få bära mig i en bärstol vart jag än skall ta mig , kan kanske visa pullan för honom om han går riktigt fort. För du menar naturligtvis att vi kvinnor väljer om vi vill bli åtrådda och vackra konstverk. Men nu är det ju så här att mannen har krav på konstverket också och helst till en viss ålder också med mera. När slutar mannen sitt arbete som ett verktyg då? Vad blir vi då vi blir nittio år både man och kvinna? Blir vi biologiskt befriade då?

Dina raljerande inlägg som du verkar göra så ofta här är alltid lika konstig... Men ja, om du är en kvinna med tilltalande utseende så kan du lätt linda din, eller någon annan man, runt lillfingret. Och få honom att hoppa genom en hel del "hoops" för din skull. Du kan göra det ett bra tag i livet, tills din gubbe inte orkar mer eller tills åldern gjort att du förlorat för mycket av din skönhet. Är väl inget märkvärdigt eller nytt med det.

Du kan bli "befriad" närsomhelst du inte vill göra detta helt enkelt.
Citera
2014-04-10, 19:34
Medlem
Citat:
Jaha, när det gynnar kvinnor så är det helt ok med darwinism, men när det gynnar män är det det helt plötsligt inte. Kvinnor får kvoteras men inte män.

Jag har aldrig påstått att kvotering är ok. Bara att vissa män får mer mus än andra män och det är så naturen är konstruerad.

Sen hur du kopplar ihop bordeller med svenska folkets överlevnad får du gärna utveckla, det är ju inte speciellt vanligt att en prostituerad vill ha barn med torsken.
Senast redigerad av colibri 2014-04-10 kl. 19:57.
Citera
2014-04-10, 19:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Dina raljerande inlägg som du verkar göra så ofta här är alltid lika konstig... Men ja, om du är en kvinna med tilltalande utseende så kan du lätt linda din, eller någon annan man, runt lillfingret. Och få honom att hoppa genom en hel del "hoops" för din skull. Du kan göra det ett bra tag i livet, tills din gubbe inte orkar mer eller tills åldern gjort att du förlorat för mycket av din skönhet. Är väl inget märkvärdigt eller nytt med det.

Du kan bli "befriad" närsomhelst du inte vill göra detta helt enkelt.

Ja det kan jag hålla med dig om ett det är ett sjujäkla raljerande här inne på Flashback.
Skönhet hit och dit så är faktumet att just skönhetsfrågan är ett manligt fenomen och problem.
Min gubbe hoppar inte genom något, han går fram i livet. Jag står där stöttande och kärleksfull eftersom han är ansvarstagande över sitt eget beteende. Jag ser inte på mig själv genom en mans ögon, jag ser mig själv genom mina egna och då ser jag även min man som han är. Hur raljerande du än kan tycka det låta. Jag lindar inte någon runt mina fingrar, jag smeker med mina. Utseendefixeringen är ett manligt problem. Vissa män gör inget annat än att prata om kvinnor/fula/fina/ bordellhoror/vackra/ smala, snygga.
Det är vissa män som har det största problemet med just det och det slutar också oftast med meningen: du har inte fått k...på länge märker jag. Jag är inte på Flashback för att ragga vänner eller få lika som mig tyckare efter mig. Jag har redan vänner så det räcker. Jag vill ha motstånd till en viss gräns. Inte hora, eller slyna ord som i mina ögon är patetiska. Jag är väl som dig i det stora hela, en människa. Raljerande eller inte raljerande, smart eller osmart, synisk eller snäll. Gillar du inte det jag skriver. Sluta läs och reta upp dig. Gillar inte allt jag heller. Och i det här ämnet handlar det om statliga bordeller eller inte. Inte vem jag är! Det kan du skriva där man skall skriva om vad man tycker om andra skribenter, du vet! Prata med mig om bordeller och vad jag tycker om den frågan eller gå tillbaka i texterna och ta reda på det. Du behöver absolut inte älska mig.
Citera
2014-04-10, 22:42
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är inte kristen, du är bara en hycklare ..

Jag är kristen.
Konservativa klädnormer förespråkas inte bara av islam, om du trodde det.
Citera
2014-04-10, 22:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag är kristen.
Konservativa klädnormer förespråkas inte bara av islam, om du trodde det.
Otrohet förespråkas inte någonstans även om du i ditt hyckleri vill låtsas det..
Citera
2014-04-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Handlar om simpel biologi och inte kultur. Man kan titta på djuren för att få en talande bild om våra primitiva instinkter, det är hanarna som slåss om honorna och inte tvärtom, för det är honorna som är viktigast för reproduktionen.

Fråga dig själv till exempel varför en kvinnlig modell(eller porrskådis för den delen) har en mycket högre lön än den manliga motsvarigheten.

Finns exempel från djuriket där det är precis tvärtom. Finns en uppsjö av reproduktionsvarianter från djuriket, så finns faktiskt ingen anledning varför vi ska behöva glutta ditåt för att komma överens om en variant för oss själva.
Den praktiska anledningen för män att ex. vara misstänksam mot kvinnor som haft sex med andra är ju helt borta idag då vi både har faderskapstest, abort och preventivmedel.
Kvinnors nödtvång att undvika sex för allt vad tygen höll (bokstavligt) är inte heller nödvändigt av ovan anledningar.
Så varför fortsätta med tramset och inte bara låta folk göra det de vill göra. Och välja partner som gillar ungefär detsamma. Och inga jäkla statliga bordeller tack.
Citera
2014-04-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Finns exempel från djuriket där det är precis tvärtom. Finns en uppsjö av reproduktionsvarianter från djuriket, så finns faktiskt ingen anledning varför vi ska behöva glutta ditåt för att komma överens om en variant för oss själva.
Den praktiska anledningen för män att ex. vara misstänksam mot kvinnor som haft sex med andra är ju helt borta idag då vi både har faderskapstest, abort och preventivmedel.
Kvinnors nödtvång att undvika sex för allt vad tygen höll (bokstavligt) är inte heller nödvändigt av ovan anledningar.
Så varför fortsätta med tramset och inte bara låta folk göra det de vill göra. Och välja partner som gillar ungefär detsamma. Och inga jäkla statliga bordeller tack.

Faderskapstest, aborter och preventivmedel spelar ingen roll vi är fortfarande styrda av vår biologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in