Citat:
Ursprungligen postat av
BenQul
Dina raljerande inlägg som du verkar göra så ofta här är alltid lika konstig... Men ja, om du är en kvinna med tilltalande utseende så kan du lätt linda din, eller någon annan man, runt lillfingret. Och få honom att hoppa genom en hel del "hoops" för din skull. Du kan göra det ett bra tag i livet, tills din gubbe inte orkar mer eller tills åldern gjort att du förlorat för mycket av din skönhet. Är väl inget märkvärdigt eller nytt med det.
Du kan bli "befriad" närsomhelst du inte vill göra detta helt enkelt.
Ja det kan jag hålla med dig om ett det är ett sjujäkla raljerande här inne på Flashback.
Skönhet hit och dit så är faktumet att just skönhetsfrågan är ett manligt fenomen och problem.
Min gubbe hoppar inte genom något, han går fram i livet. Jag står där stöttande och kärleksfull eftersom han är ansvarstagande över sitt eget beteende. Jag ser inte på mig själv genom en mans ögon, jag ser mig själv genom mina egna och då ser jag även min man som han är. Hur raljerande du än kan tycka det låta. Jag lindar inte någon runt mina fingrar, jag smeker med mina. Utseendefixeringen är ett manligt problem. Vissa män gör inget annat än att prata om kvinnor/fula/fina/ bordellhoror/vackra/ smala, snygga.
Det är vissa män som har det största problemet med just det och det slutar också oftast med meningen:
du har inte fått k...på länge märker jag. Jag är inte på Flashback för att ragga vänner eller få lika som mig tyckare efter mig. Jag har redan vänner så det räcker. Jag vill ha motstånd till en viss gräns. Inte hora, eller slyna ord som i mina ögon är patetiska. Jag är väl som dig i det stora hela, en människa. Raljerande eller inte raljerande, smart eller osmart, synisk eller snäll. Gillar du inte det jag skriver. Sluta läs och reta upp dig. Gillar inte allt jag heller. Och i det här ämnet handlar det om
statliga bordeller eller inte. Inte vem jag är! Det kan du skriva där man skall skriva om vad man tycker om andra skribenter, du vet!
Prata med mig om bordeller och vad jag tycker om den frågan eller gå tillbaka i texterna och ta reda på det. Du behöver absolut inte älska mig.