Citat:
Ursprungligen postat av
Huzzlin
Finns många som köper dina färgade sedlar, dock får du ju såklart ut mindre.
Då gäller det också att man ska ha dessa kontakter. Om randomsnubbe utan kriminellt rykte eller backup rånar en värdetransport och ger sig ut att leta någon som vill köpa X-miljoner i färgade sedlar löper ju de extremt stor risk att bli rånade på sitt rånbyte.
Citat:
Ursprungligen postat av
okini2
Är vakter i värdetransporter beväpnade med mer än batonger????
Min vän var inte det. Allt är försäkrat så de flesta värdetransportvakter kommer antagligen inte få för sig att spela hjälte om ni är beväpnade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ballesteros
Tyvärr så har du inte så mycket användning av dessa pengar som du rånat. Sedan har det inte flera hundra miljoner i dessa bilar heller. Det är ingen som lever gott på rånpengar från värdetransportrån iaf.
För att hitta bilarna som faktiskt innehåller några hundra miljoner behöver man antagligen någon på insidan som ger denna info. Kan tänka mig att de har högre säkerhet kring dessa. Har tur kan man ju fortfarande få med sig ett gäng miljoner, det är jag helt övertygad om. Knappast ekonomiskt försvarbart att fraktarunt småsummor i värdetransporter med tanke på att det lär kosta en del i bil, utrustning, personal, försäkringar osv.