Citat:
Ursprungligen postat av
kallekula98
Skulle man Kunna råna eller igentligen sno en värde transport på detta sättet?
I grannstaden har en tidsinställd diesel och konstgödsel bomb plaserats för att spränga några bilar och för att locka polisen dit.
Några minuter senare kommer detta hända:
Vi säger att värde transporten har vart vid en galleria och hämtat pengar. När värde transporten kör där ifrån blockas den av en lastbil.
Lastbilen är en helt vanlig vit lastbil med typ till lister som är nerdragna på släpet så det ser ut som en typ DHL last bil. När värdetransporten stannar så springer 2 personer ut och får ut de personerna i värdetransporten med hjälp av vapen hot. Även en bil blockerar värdetransporten bakifrån.
När personerna gått ur transport bilen så körs/puttas ev eventuelt dras in med vajrar in i last bilen med hjälp av ett vajersystem. Luckan stängs och lastbilen kör iväg med transorten i last utrymmet. Då börjar 2 personer som är i last utrymmet ta ut pengarna ut bilen. När det är klart öppnas last luckan och bilen puttas ut. Samtidigt dras rullisterna up så det blir en helt vit lastbil. Lastbilen kör vidare till ett garage långt ut i skogen där den eldas upp. Sedan åker Alla iväg i en bil ett par mil till någon stad där de lever lyckliga i alla sina dagar med "överflöd" i pengar
Tror ni detta skulle funka? Även smådetaljer som blandannat rånarluva, fake nummerplåtar och handskar är inräknat.
Ibland blir man osäker på ifall man läser i ett Flashback-forum, eller i insändarspalten i en barntidning från 60-70-talet - t.ex. Kalle Anka.. "Det går ju inte att andas i rymden, men om man tar ett JÄTTEDJUPT andetag först så borde det väl räcka?". "Min brorsa är jättedum, så jag lurade i honom att äta en metmask - kan han dö nu?".
OnTopic: Planen verkar
heelt OK och mycket väl genomtänkt, jag ser
inga fel. Kör på bara - ända in i kaklet!