2014-04-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns något romantiskt över det hela, och skulle nu Skillt faktiskt dö (vilket vi verkligen inte får hoppas), så vet vi ju vilken symbolisk men också praktiskt politisk nytta som martyrer innebär, både historiskt men också i vår samtid.

Det finns dock ingen större symbolisk och politisk nytta med att "dö martyrdöden" i en förvirrad kamp för NWO, eller i kamp för sitt eget nöjes och sina egna demoners skull. Visst kan det vara i viss mån intressant och spännande med folk som åker ner till Syrien och krigar för Al Qaida eller med personer som åker till nåt skitställe i Afrika och krigar tillsammans med och emot infödingar i djungeln eller öknen. Något större politiskt och ideologiskt symbolvärde för svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte. Att en del svenskar i början av 1990-talet åkte ner till Juggeland och hjälpte ett gäng med berusade ligister från ena folkgruppen att mörda sina grannar från den andra folkgruppen var också helt meningslöst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Citera
2014-04-10, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det finns dock ingen större symbolisk och politisk nytta med att "dö martyrdöden" i en förvirrad kamp för NWO, eller i kamp för sitt eget nöjes och sina egna demoners skull.
Jo, det finns det givetvis visst. Hur eller varför någon dör har historiskt och i vår samtid visat sig ganska ointressant när det kommer till att skapa framgångsrika martyrer. Allt sådant går att förändra och pussla med i efterhand. I övrigt upplever jag det som sagt inte som att Mikael kämpar för "NWO" bara för att han inte stödjer någon av de två (eller tre beroende på hur man räknar) förtryckande rövarregimer som arbetar aktivt för att flytta fram sina positioner.

Möjligtvis kan idealismen tyckas vara något naiv, men det har jag inga större problem med. Tvärtom är det ofta vår idealism och vår rättrådighet som gör oss så moraliskt överlägsna våra fiender.

Citat:
Visst kan det vara i viss mån intressant och spännande med folk som åker ner till Syrien och krigar för Al Qaida eller med personer som åker till nåt skitställe i Afrika och krigar tillsammans med och emot infödingar i djungeln eller öknen. Något större politiskt och ideologiskt symbolvärde för svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte.
Tycker inte att dina liknelser med djungel- och ökenkonflikter är särskilt klockrena, då Skillt ju är engagerad i ett projekt som vad jag förstår eftersträvar ett etnonationalistiskt och vitt Ukraina, eller delar av det åtminstone. Möjligtvis hade man kunnat skapa ett ännu större symbolvärde (ur svensk synvinkel) genom att symboliskt beskydda svenskättlingarna i Gammelsvenskby, men det är ju en bisak i sammanhanget.

Citat:
Att en del svenskar i början av 1990-talet åkte ner till Juggeland och hjälpte ett gäng med berusade ligister från ena folkgruppen att mörda sina grannar från den andra folkgruppen var också helt meningslöst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Nja, håller nog inte med här heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stödja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt där den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick härja fritt är nog bara sunt och positivt, förutsatt att de tog med sig träningen hem.

Allt är ju relativt såklart. Vi nordiska nationalister är ju ganska få (med några hundra riktigt aktiva eller liknande), så man får ju alltid göra en avvägning om det är värt att riskera att offra några av dessa fåtal i utländska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade påverkat positivt, även om hela resonemanget från min del i viss mening är cyniskt och lite känslokallt.
Citera
2014-04-10, 14:20
Medlem
Danne90s avatar
Citat:

Nja, håller nog inte med här heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stödja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt där den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick härja fritt är nriktigra sunt och positivt, förutsatt att de tog med sig träningen hem.

Allt är ju relativt såklart. Vi nordiska nationalister är ju ganska få (med några hundra riktigt aktiva eller liknande), så man får ju alltid göra en avvägning om det är värt att riskera att offra några av dessa fåtal i utländska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade påverkat positivt, även om hela resonemanget från min del i viss mening är cyniskt och lite känslokallt.

Du menar serberna som importerar knark och vapen till Sverige? Vi får be gudarna att Serbien eller Bosnien aldrig kommer med i EU. Men jag antar att du välkomnar dina brottsliga bröder som kunde bara döda civila och våldta kvinnor för vi såg vad som hände när de mötte riktig armé. Läs operation storm eller siege of gradacac. Men sådana är ni.
Citera
2014-04-10, 14:54
Medlem
Citat:
Nja, min bedömning är att jag har rekryterat någonstans mellan 2 och 300 röster till SvP (även om det förstås är omöjligt att veta vad folk faktiskt röstar på på valdagen) + ett antal personer som faktiskt har tecknat medlemskap och i varierande grad aktiverat sig politiskt pga av mina inlägg eller korrespondens med mig. Så allt är relativt.

Jag tror absolut att du kan ha rekryterat många till SvP såväl som till nationalismen, särskilt genom ditt tidigare och icke-partipolitrukiska skrivande på Flashback. Samtidigt misstänker jag att du, och framförallt MrSkadlig, har fått ganska många nationalistiskt sinnade att dra öronen åt sig och att dessa har fått en sämre bild av SvP än vad de annars hade haft.

Citat:
Du verkar mest bli sur när man inte håller med dig i sak och påpekar att fok (inte just du personligen) faktiskt ljuger. Det är lite tråkigt, eftersom du överlag är väldigt intelligent och relativt påläst.

Nämn/länka gärna ett exempel där jag blev sur för att någon annans lögner påpekades.

Citat:
Jag kan medge att vissa av mina inlägg i diverse Ukraina-trådar höll rätt låg kvalitet, men längre än så sträcker jag mig inte. Har du övriga klagomål så går det bra att kontakta partiledningen och framföra dessa

Jag lovar att skicka ett vykort med mina synpunkter.

Citat:
jag gör som sagt inte detta för att jag tycker att det är så vansinnigt roligt utan för att jag upplever att det ger resultat.

Du har lagt enormt mycket tid på nationalismen och skrivit mycket bra. Det berömmer jag dig för. Tyvärr har du delvis fastnat i ett typiskt organisationsbeteende som mestadels är kontraproduktivt och skadligt, för organisationen/partiet och för svensk nationalism. Att kalla det sektbeteende är kanske att ta i men det är åt det hållet.
Citera
2014-04-10, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Du menar serberna som importerar knark och vapen till Sverige? Vi får be gudarna att Serbien eller Bosnien aldrig kommer med i EU. Men jag antar att du välkomnar dina brottsliga bröder som kunde bara döda civila och våldta kvinnor för vi såg vad som hände när de mötte riktig armé. Läs operation storm eller siege of gradacac. Men sådana är ni.
Jag har aldrig någonstans skrivit att serberna skulle vara mitt favoritfolk, det är de naturligtvis inte (precis som varken ryssar eller ukrainare är det). Däremot är det uppenbart att de blev mycket vedervärdigt behandlade av globalisterna i NWO och mycket orättvist fick ta hela skulden i konflikten. Många serber kämpade också för något ädelt och beundransvärt, medan andra kanske hade mer tveksamma motiv. I vilket fall som helst finns det ingenting som ursäktar hur Väst än idag ger serberna hela skulden för det som hände, eller hur man agerade då.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Du har lagt enormt mycket tid på nationalismen och skrivit mycket bra. Det berömmer jag dig för. Tyvärr har du delvis fastnat i ett typiskt organisationsbeteende som mestadels är kontraproduktivt och skadligt, för organisationen/partiet och för svensk nationalism. Att kalla det sektbeteende är kanske att ta i men det är åt det hållet.
Ok, tja, det är väl inte omöjligt antar jag, även om jag själv inte upplever det så. Jag får ta det med mig och tänka på det helt enkelt. Det viktiga är ju som sagt att vara så effektiv som möjligt och nå ut till så många som möjligt, det är ju det som är det intressanta.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-10 kl. 15:09.
Citera
2014-04-10, 15:14
Medlem
Citat:
Jag har aldrig någonstans skrivit att serberna skulle vara mitt favoritfolk, det är de naturligtvis inte (precis som varken ryssar eller ukrainare är det). Däremot är det uppenbart att de blev mycket vedervärdigt behandlade av globalisterna i NWO och mycket orättvist fick ta hela skulden i konflikten. Många serber kämpade också för något ädelt och beundransvärt, medan andra kanske hade mer tveksamma motiv. I vilket fall som helst finns det ingenting som ursäktar hur Väst än idag ger serberna hela skulden för det som hände, eller hur man agerade då.

Naturligtvis är det så. Historiebeskrivningen kring Jugoslavienkriget har blivit väldigt vinklad och förljugen. Allas vår husgud William Pierce förstod vad det handlade om:

Citat:
The New World Order gang, Jews and Gentiles alike, hate the Serbs for two reasons, and neither reason is that the Serbs treat the Albanians in Kosovo province roughly. The Clintonistas hate the Serbs because, first, the Serbs want a Serbian nation of their own again. The Serbs don't believe in multiculturalism and power-sharing and all of the other liberal-feminist-Jewish claptrap so beloved by the New World Order enthusiasts. And the Clintonistas are afraid that if the Serbs can have a Serb country, then other ethnic groups elsewhere also may want to opt out of the grand multicultural design.

The second reason the New World Order types hate the Serbs is that the Serbs are refusing to obey orders, refusing to recognize the supremacy of the New World Order. The Serbs believe that they can manage their own affairs, without any help from the New World Order or NATO or the United Nations or Madeleine Albright. They don't want to become a batch of happy serfs on the global plantation, holding hands and singing "We Are the World" along with everyone else. They just want to be left alone. And to the Clintonistas that is intolerable.

And I should point out here that these two reasons for hating the Serbs ultimately boil down to one reason. The aim of the New World Order gang is domination. It is total control. To some of the Gentiles in the gang this aim may be all tied up with the ideology of egalitarianism and multiculturalism and making fighter pilots out of women, but for the Jews it is simply domination. They want to run the world, and they will attempt to destroy anyone who gets in their way.

http://cdn.preterhuman.net/texts/unsorted/fs994a.html
Citera
2014-04-10, 15:40
Medlem
Orjisols avatar
Som Adolf Hitler skriver i Mein Kampf "Den enda synpunkt som är tillåten vid ett utrikespolitiskt övervägande är denna: Är det till nytta eller skada för vårt folk nu eller i framtiden?
Detta är den enda förutfattade mening som får gälla vid behandlingen av denna fråga." Därför anser jag Putin som the lesser of two evils med tanke på att han ändå försökt återupprätta någon slags konservativ moral i Ryssland och upprusta den ortodoxa kyrkan.

Om C14 åker och skjuter på sina vita bröder i öst så går dom ju ändå nwo-jude-bankirernas ärenden eftersom regeringen själva skickar dit legoknektar och militärer. Alltså kommer C14 slåss på samma sida som judekuppmakar regeringen.
Citera
2014-04-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Som Adolf Hitler skriver i Mein Kampf "Den enda synpunkt som är tillåten vid ett utrikespolitiskt övervägande är denna: Är det till nytta eller skada för vårt folk nu eller i framtiden?
Detta är den enda förutfattade mening som får gälla vid behandlingen av denna fråga." Därför anser jag Putin som the lesser of two evils med tanke på att han ändå försökt återupprätta någon slags konservativ moral i Ryssland och upprusta den ortodoxa kyrkan.

Om C14 åker och skjuter på sina vita bröder i öst så går dom ju ändå nwo-jude-bankirernas ärenden eftersom regeringen själva skickar dit legoknektar och militärer. Alltså kommer C14 slåss på samma sida som judekuppmakar regeringen.

Så är det naturligtvis. Det spelar ingen roll om jag är den mest renläriga och välmenande nationalisten på jorden och enbart strävar efter frihet för mitt eget folk, om den kamp jag bedriver av någon anledning råkar gynna den internationella judemaktens strävan och agenda. Jag behöver inte ens veta om eller förstå att så är fallet. Även om man kortsiktigt tror sig gynna den egna gruppen så förstör man både för sin egen grupp och för andra vita om man gynnar världsjudenhetens agenda.

Detta kan naturligtvis leda till att vita nationalister ibland hamnar i en lojalitets- och intressekonflikt. Om det vita lilleputtlandet X av någon geopolitisk anledning tas över av stormakt A så kommer lilleputtvitingarna förmodligen att alliera sig med stormakt B som krigar mot stormakt A. Problemet är bara att stormakt A krigar mot världsjudenheten, medan stormakt B styrs av världsjudenheten.

Ett tydligt exempel är små nationer som Norge, Danmark m.fl. under andra världskriget.
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande om Straybullet och MrSkargard har gett ett dåligt intryck och skadat svensk nationalism, jag kan själv säga att jag knappt läst nåt av vad MrSkargard skrivit, har "spolat förbi" honom i de flesta trådar då han inte verkat ha så mycket intressant att säga.

Har bara hört en del andra säga att denne person är en tråkig grindvakt, men inte läst mycket själv av hans alster.

Straybullet har väl alltid framstått som ganska diplomatisk i de flesta sammanhang på forumet, så det är väl inte så konstigt om han också velat parera ev. kritik mot SvP på ett diplomatiskt sätt.

Sen var det väl nån annan som sade att han blivit lite sur och otrevlig sista tiden, han kanske har tappat tålamodet något ibland?

Straybullet har nog för det mesta försökt hålla en viss stil och nivå på forumet dock.
Citera
2014-04-11, 10:54
Medlem
Hyperexiums avatar
Hej Micke!

En fråga här! Artikel från FT:

http://www.friatider.se/ryssland-amerikanska-legosoldater-opererar-i-ukraina

Har du märkt av denna aktivitet/operation och vet du i så fall mer än vad som framkommer i Fria tiders artikel?

Mvh
Senast redigerad av Hyperexium 2014-04-11 kl. 11:07.
Citera
2014-04-12, 20:29
Medlem
Skillt gripen?

Citat:
! NYSS !

Sjävförsvarstyrkor som har kontrol över region stoppade 2 bussar gränsen till Harkiv och Poltava av sjävförsvarstyrkor som har kontrol över region. Bland 44 högervänliga i bussar 1 person USA medbörjare OCH 1 SVENSK !

I bussar fanns lådor med molotovcocktails, vapen, hjälmar och skottsäkra västar. Samtlida brotslingar transpolterades till polisen. Var det inte Mikael Skillt ? Kommer det i svenska tidningar?
www.friatider.se/putin-skriver-oppet-brev-till-eu-ledare#comment-1333497743

Han skrev igår:

@MikaelSkillt: Kl 18:00 imorgon sätts hårt mot hårt i Kharkiv. Det är dax att få ett stopp på dumheterna i östra Ukraina. #svpol #natpol #ukraina

https://twitter.com/mikaelskillt/status/454636206215954432
Citera
2014-04-12, 20:32
Medlem
baggebo1s avatar
En buss med fotbollshuliganer på väg till Kharkiv har stoppats, samtliga har gripits av polis. Däribland en svensk medborgare:
Citat:
I Kharkov planerade maydauny att anordna ett rally "för enighet i Ukraina."
"Rätt sektor" och "frihet" hade skickat en gemensam konvoj av "Vänskap".
Men, som tidigare har rapporterats, reste pravosekov har inte fungerat.

Det finns nya intressanta detaljer :

"Vänskap i rallyt deltog aktivister och fotbollsfans - totalt 44 personer, bland dem två utlänningar, ett svenskt nationellt och en amerikansk medborgare."

Från ord aktivister, som nu är på scenen, drog bussarna upplöste "Berkut", som hoppade av till separatisterna. Aktivistrapporter som stoppar alla persontransporter, som försöker komma in i området, och alla män utan undantag - slagen.

Talesman för inrikesministeriet i Poltava regionen sade att aktivisterna gripits av polisen, därför att "det här rallyt är knappast användarvänligt." Han sade att bussarna grep lådor med molotovcocktails, blankvapen, hjälmar och skyddsvästar. De gripna fördes till polisstationen i Poltava. "
http://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fsmi2.ru%2Fblog%2F43021474155%2FNe veroyatnyie-priklyucheniya-pravosekov-v-Poltave&edit-text=

Senaste Skillt-twittret:
Citat:
Kl 18:00 imorgon sätts hårt mot hårt i Kharkiv. Det är dax att få ett stopp på dumheterna i östra Ukraina.
https://twitter.com/MikaelSkillt/status/454636206215954432

Den svenska enmansarmén slås alltså ut i Poltava av alla ställen.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-12 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in