Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Det finns dock ingen större symbolisk och politisk nytta med att "dö martyrdöden" i en förvirrad kamp för NWO, eller i kamp för sitt eget nöjes och sina egna demoners skull.
Jo, det finns det givetvis visst. Hur eller varför någon dör har historiskt och i vår samtid visat sig ganska ointressant när det kommer till att skapa framgångsrika martyrer. Allt sådant går att förändra och pussla med i efterhand. I övrigt upplever jag det som sagt inte som att Mikael kämpar för "NWO" bara för att han inte stödjer någon av de två (eller tre beroende på hur man räknar) förtryckande rövarregimer som arbetar aktivt för att flytta fram sina positioner.
Möjligtvis kan idealismen tyckas vara något naiv, men det har jag inga större problem med. Tvärtom är det ofta vår idealism och vår rättrådighet som gör oss så moraliskt överlägsna våra fiender.
Citat:
Visst kan det vara i viss mån intressant och spännande med folk som åker ner till Syrien och krigar för Al Qaida eller med personer som åker till nåt skitställe i Afrika och krigar tillsammans med och emot infödingar i djungeln eller öknen. Något större politiskt och ideologiskt symbolvärde för svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte.
Tycker inte att dina liknelser med djungel- och ökenkonflikter är särskilt klockrena, då Skillt ju är engagerad i ett projekt som vad jag förstår eftersträvar ett etnonationalistiskt och vitt Ukraina, eller delar av det åtminstone. Möjligtvis hade man kunnat skapa ett ännu större symbolvärde (ur svensk synvinkel) genom att symboliskt beskydda svenskättlingarna i Gammelsvenskby, men det är ju en bisak i sammanhanget.
Citat:
Att en del svenskar i början av 1990-talet åkte ner till Juggeland och hjälpte ett gäng med berusade ligister från ena folkgruppen att mörda sina grannar från den andra folkgruppen var också helt meningslöst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Nja, håller nog inte med här heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stödja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt där den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick härja fritt är nog bara sunt och positivt, förutsatt att de tog med sig träningen hem.
Allt är ju relativt såklart. Vi nordiska nationalister är ju ganska få (med några hundra riktigt aktiva eller liknande), så man får ju alltid göra en avvägning om det är värt att riskera att offra några av dessa fåtal i utländska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade påverkat positivt, även om hela resonemanget från min del i viss mening är cyniskt och lite känslokallt.