2014-04-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Svårt att lära gamla hundar nya tricks och synsätt. Blodkärlen i hjärnan har slammat igen. I deras värld är det fortfarande 1985.

Även hörseln verkar som sagt ha tagit skada under årens lopp...
2014-04-10, 12:29
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Även hörseln verkar som sagt ha tagit skada under årens lopp...

Tycker ni det tydligt att det är mannen på marken som säger orden eller kan det vara modifierat i efterhand med ljud någon annanstans ifrån?
2014-04-10, 12:30
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Som jag ser det så är den militära situationen desarmerad nu. Ryssland misslyckades med att trigga en folkresning i östra Ukraina vilket inte är så konstigt då majoriteten där är ukrainare.

Jo men precis, det kommer inte bli någon folkresning och utan den vågar inte Putin gå in. Eller, för att prata fotbolls-språk: Matchen är över, och trots en snygg reducering förlorade Kreml.
2014-04-10, 12:31
Medlem
fridaynightouts avatar
Ryssarna fortsätter med att försöka svartmåla Ukraina.

Sådan graffiti kunde ses på en judisk begravningsplats i Odessa:

http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/10/7021975/

På en av bilderna står det "Högra Sektorn".

Högra Sektorn har tagit avstånd från detta och erbjudit den judiska communityn sin hjälp för att skydda judiska objekt. Rabbinen är säker på att det är de pro-ryska krafterna som ligger bakom graffitin.
2014-04-10, 12:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Anders Fogh Rasmussen måste vara en trött gammal man. Han fortsätter tjata om ryska trupper vid gränsen. Att Ryssland inte skulle få ha trupp tio mil från gränsen är märkligt. Är det underligt om de vill ha någon form av beredskap i regionen om något händer? Det är ju uppenbarligen inte så att de står med varmhållna motorer precis vid gränsen.
2014-04-10, 12:40
Bannlyst
Citat:
V

Amen skriv till Ukrainska ambassaden och bistå med din hjälp som "säkerhetsexpert", istället för att besvära oss med dina åsa-nisse analyser. Om du kollar hur den fd regeringen agerade mot de protesterande så var de i det längsta återhållsamma med våld och skjutande det finns anledningar till det.

Jag tror du blandar ihop dina KAlle aNKA tidningar med en inre halvpsykotisk nedmonterad realvärldspolitik...

Den f.d " regeringens " vapenfria insatser mot demonstranterna har inget att göra med det som händer idag och än mindre vilken strategi nuvarande regering skall använda sig av - gentemot packet som terroriserar omgivningen och skapar våld och konflikter. Vad är det som är så svårt att ta in ?
2014-04-10, 12:41
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Som jag ser det så är den militära situationen desarmerad nu. Ryssland misslyckades med att trigga en folkresning i östra Ukraina vilket inte är så konstigt då majoriteten där är ukrainare.

Bilderna som bl a Aftonblaskan visar är fredstida uppställningsplatser för militärfordon och flygplan. Bilder över Skövde och Såtenäs ser likadana ut.

Ryssland har tydligen nu svikit provokatörerna som ockuperat byggnader i bl a Donetsk. De kommer att dömas till mycket hårda straff.

Usa lyckades men ryssland misslyckades, eller?
2014-04-10, 12:45
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Men mongoloidfanskap, är du döv eller? Eller kan du inte engelska? "I'm a US Citizen" stönar han ur sig ganska så tydligt och utan brytning, när de lyfter på gans gimpmask(?).

Det gör han faktiskt. Men huruvida det är äkta går förstås inte att bedöma. 0.45 in:
https://www.youtube.com/watch?v=fWKpCUXCO_4
2014-04-10, 12:51
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Ber om ursäkt för det aningen hätska ordvalet, men den barbarism jag såg i det där videoklippet gjorde mig rasande. Sådär behandlar man fan inte en krigsfånge! Total jävla avsaknad av hederskodex verkar de vara. Fast det stämmer iofs med den fruktansvärda behandling ryssarna utsatte sina krigsfångar för i t.ex VK2, där tyskarna i kontrast behandlade ryska krigsfångar förhållandevis väl. Skulle inte bli förvånad alls om de sedan åt hans lever enligt bästa talibanmanér.

Som tur är så är det ytterst osannolikt att detta skulle vara en amerikan.

Osannolikt är det långtifrån då det av uppgifter i västmedia att döma redan för en månad sedan fanns privata militära grupperingar från Blackwater (samt företag som associerats med Blackwater) i Ukraina.

Såå barbariskt behandlas han inte. Det är uppenbart att det inte är professionella soldater som fångat honom utan ukrainska medborgare som inte är trogen Kiev så lite tumult får man nog räkna med. De är uppenbarligen skärrade och nervösa.
2014-04-10, 12:55
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det gör han faktiskt. Men huruvida det är äkta går förstås inte att bedöma. 0.45 in:
Jag tror det är för bra för att vara sant. Men skulle de fångat en riktig amerikan som de kunde visa upp och förmå att säga att han kommit dit för att han fick många dollares i lön för att misshandla och döda civilpersoner så skulle det vara en propagandaseger.

Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Jag tror du blandar ihop dina KAlle aNKA tidningar med en inre halvpsykotisk nedmonterad realvärldspolitik...

Den f.d " regeringens " vapenfria insatser mot demonstranterna har inget att göra med det som händer idag och än mindre vilken strategi nuvarande regering skall använda sig av - gentemot packet som terroriserar omgivningen och skapar våld och konflikter. Vad är det som är så svårt att ta in ?

Som sagt skicka en ansökan till Ukrainas ambassad redan idag och erbjud dina tjänster och råd som säkerhetsexpert.
2014-04-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ryssarna fortsätter med att försöka svartmåla Ukraina.

Sådan graffiti kunde ses på en judisk begravningsplats i Odessa:

http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/10/7021975/

På en av bilderna står det "Högra Sektorn".

Högra Sektorn har tagit avstånd från detta och erbjudit den judiska communityn sin hjälp för att skydda judiska objekt. Rabbinen är säker på att det är de pro-ryska krafterna som ligger bakom graffitin.

De påstått fanatiska antisemiterna och radikalerna tar alltså självmant på sig uppdraget att skydda judiska områden. Någon gång får ju människor ta och fundera själva - är detta verkligen nationalister av traditionellt snitt eller är det en ny sorts revolutionär kosher-nationalism vi ser? Det kommer alldeles för många rapporter av det här slaget om Högra Sektorn. Jag läste någonstans att Yarosh hade anställt en jude som mediasekreterare eller något i den stilen. Huruvida det var sant eller ej kunde jag inte utröna.
2014-04-10, 13:09
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Jag tror det är för bra för att vara sant. Men skulle de fångat en riktig amerikan som de kunde visa upp och förmå att säga att han kommit dit för att han fick många dollares i lön för att misshandla och döda civilpersoner så skulle det vara en propagandaseger.

Om han är amerikan sitter han nu i ett rum omringat av folk från den ryska militären och säkerhetstjänsten. Dessa kommer sedan - efter konsultationer med Moskva - att bestämma vad som händer med honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in