2014-04-10, 10:19
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, jo...

Gissningsvis handlar det om Carl-Johan Nordlander som anger sig som ansvarig för sociala medier på Röda Korset.

I sitt twitterflöde applåderar Carl-Johan Nordlander vårdförbundets och kommunals ställningstagande mot Sverigedemokraterna.

Han RT:ar också en bild från tillfället när SDU inte släpptes in på Globala Gymnasiet.

Så var det med politiskt obunden.

inte en spänn nånsin till Röda Korset, köp inte postkodlotter heller, de ger massa till Röda Korset.
Den som saknar arvingar, skriv testamente- annars går pengarna till arvsfonden - som ger massa till Röda Korset.

Hoppas internationell media tar upp denna skandal!! Red Cross e ju kända.... konservativa CBS i USA är nog intresserade, likaså the telegraph.uk o channel 4. Historien är ju helt sanslös.
Citera
2014-04-10, 10:23
Medlem
blomodlarens avatar
Tar gärna emot ett PM med adress till kvinnan så jag kan skicka en trisslott eller en blomma.
Citera
2014-04-10, 10:34
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
...

Hoppas internationell media tar upp denna skandal!! ...

Bara ett pyttelitet fel i din tes. Det är ingen skandal alls.

Ingen internationell media eller svensk media kommer ta upp detta vidare.
Ja, bortsett från era kompisar på avpixlat, realisten. Och en artikel på ekstrabladet,
någonstans mellan de lättklädda flickorna på sidan nio och att Ultimate Warrior
avlidit (rip mannen).

Man har inte att göra på Röda Korset om man talar om "vi och dom" eller "er och oss"!
Så enkelt är det! Jag har försökt att förklara det nu flera gånger, men det verkar inte
sjunka in alls.

Röda Korset är väldigt tydligt, alla människor är lika värda. Det finns inga oklarheter.
Återigen, damen i fråga är säkert en supertrevlig person, men hon har hamnat
helt fel med hennes inställning och ett tänk att det finns "vi och dom". Hon har
rätt till sina åsikter, men hon har inte på RK att göra.

Det finns inga skandaler, fallet är klart som korvspad.
Citera
2014-04-10, 10:36
Medlem
kakburks avatar
Det var ju viktigt att hänga ut damen i fråga medan "brandmannen Erik" som skrev protestbrevet i Malmö gottar sig i anonymitet.

Media i Sverige och dess förgreningar kan mycket väl vara det mest korrupta median i västvärlden.
På det vis de agerar skulle de under normala förhållanden terroristklassas.
Citera
2014-04-10, 10:37
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

Man har inte att göra på Röda Korset om man talar om "vi och dom" eller "er och oss"!
vänta o se....det blir media
har du nånsin hört en kurd tala om "vi och dom"? typ "vi kurder"....
Citera
2014-04-10, 10:41
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Ja, bortsett från era kompisar på avpixlat, realisten. Och en artikel på ekstrabladet,
någonstans mellan de lättklädda flickorna på sidan nio och att Ultimate Warrior
avlidit (rip mannen).

Så enkelt är det! Jag har försökt att förklara det nu flera gånger, men det verkar inte
sjunka in alls.

Röda Korset är väldigt tydligt, alla människor är lika värda. Det finns inga oklarheter.
Återigen, damen i fråga är säkert en supertrevlig person, men hon har hamnat
helt fel med hennes inställning och ett tänk att det finns "vi och dom". Hon har
rätt till sina åsikter, men hon har inte på RK att göra.

Det finns inga skandaler, fallet är klart som korvspad.
Och du ser naturligtvis inget fel i att en kriminell kurd smygfilmar henne och hon blir offentligt uthängd i riksmedia?
Citera
2014-04-10, 10:41
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dawan Khalil ditt avskum, du är lägst stående av alla och en kackerlacka är mera värd.
Personligen har jag nu tagit semester i morgon och kommer att gå runt stan för att leta upp ev. representanter för Röda korset och ställa dom mot väggen. De ska få veta vilken skit organisation de arbetar för som hänger ut en 71 årig kvinna som bara vill väl. Jag kommer att vifta med en femhundring framför deras näsa men de ska inte få 5 öre. Jag tvivlar dock om någon av dom vågar sig ut för att tigga den närmaste tiden efter detta usla beteende.

Tar gärna emot p.m. med adress till kvinnan för att skicka en uppmuntrande hälsning eller kanske en blomma.

Röda Korset har bevisligen, svart på vitt, hjälpt människor att inte dö i Filippinerna nu senast.
Så att du behåller din 500-hundring, påverkar inte cheferna på Röda Korset för fem öre.
Det enda som sker är tre saker, jag numrerar dem åt dig:

1. Du behåller dina pengar som kunde hjälpt något barn nånstans.
2. Chefernas löner påverkas inte alls egentligen.
3. Damen som fick sparken får inte ett bättre liv för att du håller din peng.

Antingen köper du ett coolt PS3 spel för dina pengar, eller så lägger du det i
RK bössan. Allt annat du skriver om kommer inte göra någon skillnad.
Citera
2014-04-10, 10:44
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Och du ser naturligtvis inget fel i att en kriminell kurd smygfilmar henne och hon blir offentligt uthängd i riksmedia?

Så det är bara människor som inte finns med i brottsregistret som får lov
att filma menar du?

Återigen, damen är säkert världens mysigaste mormor eller farmor. Hon kan
hjälpa flyktingar på andra sätt än på RK. RK tar bestämt avstånd från "vi och dom"
tänket. Det är inget jag hittar på.

När man går RK:s introduktionskurs, som är ett måste för att få lov att bli medlem,
så går de igenom vilka krav som gäller på RK.
Citera
2014-04-10, 10:49
Medlem
Citat:
Röda Korset har bevisligen, svart på vitt, hjälpt människor att inte dö i Filippinerna nu senast.
Så att du behåller din 500-hundring, påverkar inte cheferna på Röda Korset för fem öre.
Det enda som sker är tre saker, jag numrerar dem åt dig:

1. Du behåller dina pengar som kunde hjälpt något barn nånstans.
2. Chefernas löner påverkas inte alls egentligen.
3. Damen som fick sparken får inte ett bättre liv för att du håller din peng.

Antingen köper du ett coolt PS3 spel för dina pengar, eller så lägger du det i
RK bössan. Allt annat du skriver om kommer inte göra någon skillnad.
Kanske 10 % av allt dom samlar in går till att hjälpa barn i fattiga länder så slösa inte pengar på skiten.
Citera
2014-04-10, 10:50
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Så det är bara människor som inte finns med i brottsregistret som får lov
att filma menar du?

Återigen, damen är säkert världens mysigaste mormor eller farmor. Hon kan
hjälpa flyktingar på andra sätt än på RK. RK tar bestämt avstånd från "vi och dom"
tänket. Det är inget jag hittar på.

När man går RK:s introduktionskurs, som är ett måste för att få lov att bli medlem,
så går de igenom vilka krav som gäller på RK.
Jag kan köpa att RK inte vill ha med henne i sin förening. Det står varje organisation fritt att skriva de villkor de vill.
1. Men kan inte RK sköta detta internt?
2. Måste hon hängas ut offentligt?
3. Stöder du en offentlig uthängning av damen i fråga?
Ja eller nej räcker som svar på dessa tre frågor.
Citera
2014-04-10, 10:54
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Kanske 10 % av allt dom samlar in går till att hjälpa barn i fattiga länder så slösa inte pengar på skiten.

Nja, jag vet faktiskt siffrorna något sånär.
Det är ca 30-40% som faktiskt kommer fram. Resten går åt till
administration, löner, overhead, osv.

Synd att så lite kommer fram, men det är inte bara RK. Det är alla organisationer.
Citera
2014-04-10, 10:57
Medlem
1235oops4567s avatar
Ehrm, själva idéen med Röda Korset och liknande organisationer, vad jag förstått, är att hjälpa folk på plats. Eftersom SD torgfört just detta argument så blir alltså alla dessa organisationer via en nästan kriminell användning av guilt by association även de per definition rasistiska, inte sant? Röda Korset bekräftar ju detta själva genom hur de agerat mot henne för att hon använder detta argument. Ja, jag ser att hon använder sig av en uppdelning av svenskar och icke-svenskar och det är ju inte alltför lämpligt för en internationell hjälporganisation, men även om det bara vore denna biten, hade det ens varit något värt att publicera?

Tanten har ju vad jag förstått tagit till sig tanken att man ska hjälpa så många som möjligt för organisations begränsade resurser (något Ullenhag inte behöver ta hänsyn till) och då ska hjälpen ske i svält- krig- och katastrofområdena, inte i Tensta. Detta vänder sig alltså Röda Korset emot?

Är Tant Uppriktig möjligtvis en FB-julkortskandidat? Uppriktig för att hon svävar inte på orden allt för mycket, oavsett om hon var medveten om att hon blev filmad eller inte. Detta i en öga mot öga-diskussion med ett troligtvis kriminellt förortshjon i en i övrigt tom butik. Hon får min respekt i alla fall. Röda Korset får det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in