2014-04-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Den innehåller så mycket märkligheter, den där ledaren. Noterar först och främst följande mening:

Hur humant är det att hänga ut en 71-årig kvinna som arbetar gratis för att hjälpa människor som rasist i riksmedia, efter att hon gett sin syn på hur vi bör göra för att hjälpa människor? Märk väl, inte sluta hjälpa, utan hjälpa men på ett annat sätt. Vilket värde har hon? Hur värdesätts hennes insats de senaste nio åren, när organisationen hon arbetat åt sparkar ut henne med huvudet före utan att generaldirektören ens kan bevärdiga frågan "vad i filmen är det som inte är förenligt med er värdegrund" med ett svar?

Vidare kommer denna eminenta passage:

Vems yttrandefrihet är det som begränsats? Kan man komma till någon annan slutsats än att det är Barbros? Hur gör man i så fall? Jag undrar verkligen.

Jag sitter här och skäms och är uppriktigt ledsen. Vart har samhället hamnat? Hur kunde det bli så här?

DT är olidliga.

Avpixlat och Fria Tider utför inga DDoS-attacker och uppmuntrar inte heller till det. Men när nån snubbe surnat till bakom sitt tangentbord och vill leka hacker så är var enda jävel som yppat en kritisk stavelse om kampanjen mot den sjuttioåriga pensionären plötsligt emot yttrandefrihet.

Den låga nivån fortsätter att förvåna mig.

/SD-trollet
Citera
2014-04-10, 21:59
Medlem
ruccolesss avatar
Försöker se det positiva fast jag som de flesta andra äcklas och förfasas vad man kan göra mot en gammal kvinna som bara vill väl. Hade det varit för några år sedan hade fängelsekunden blivit årets svensk och fått vara med på gala i SVT för sitt "mod"" och "ställningstagande mot rasism" nu blir han ifrågasatt liksom många andra hjärntvättade idioter och får inte alls det bemötande de väntat sig
Mycket tack vare FB . Kan ärligt säga att jag och många med mig svalt PK versionen annars, Svenska folket håller förhoppningsvis på att vakna upp, jag har fått min familj + en del kollegor att ifrågasätta RK och de har totalt tappat lusten att ge en krona till denna korrupta organisation
Citera
2014-04-10, 22:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Fy för satan vad arg man blir. Vilka fega krakar dessa svinen är.

Här offrar man en 70-årig tant som har jobbat ideellt för Röda Korset i flera år p.g.a en förvirrad, kriminell och förmodligen också svenskhatande berikare. Svensk media hakar givetvis också på och utpekar denna 70-åriga tanten som rasist! Det är faktiskt helt sanslöst men ack så talande för i vilka tider vi lever i idag.

Men detta sjuka fallet kanske kan föra någonting gott med sig? Att folk vaknar upp!

Det är glädjande många kommentarer, som är negativa till RKs agerande.

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm
Citera
2014-04-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är glädjande många kommentarer, som är negativa till RKs agerande.

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.7041586-roda-korset-skakat-av-natfilm
Även på röda korsets Facebook sida är många kritiska. Dom kritiska är lätta att hitta eftersom någon nitisk individ markerat kritiska kommentarerna med en enda stjärna. Det känns ju lagom moget att lägga tid på att betygsätta? Men dom känner sig väl attackerade nu och hugger på allt och alla som säger emot dom?
Citera
2014-04-10, 22:24
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
DT är olidliga.

Avpixlat och Fria Tider utför inga DDoS-attacker och uppmuntrar inte heller till det. Men när nån snubbe surnat till bakom sitt tangentbord och vill leka hacker så är var enda jävel som yppat en kritisk stavelse om kampanjen mot den sjuttioåriga pensionären plötsligt emot yttrandefrihet.

/SD-trollet

Ja, det här var ett nytt lågvattenmärke. Trodde jag hade upphört att förvånas av medias beröringsskräck och moralpanik, men tydligen kunde de sjunka ännu lägre. Skrev ett artigt mail till artikelförfattaren och hoppas på ett svar där hon redogör lite mer tydligt för sina tankegångar. Men förmodligen förpassas det till högen av "rasistiska hatbrev".
Citera
2014-04-10, 22:31
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Även på röda korsets Facebook sida är många kritiska. Dom kritiska är lätta att hitta eftersom någon nitisk individ markerat kritiska kommentarerna med en enda stjärna. Det känns ju lagom moget att lägga tid på att betygsätta? Men dom känner sig väl attackerade nu och hugger på allt och alla som säger emot dom?

Kikade in och möttes av detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Röda korset
Just nu är vår hemsida under attack och går inte att nå. Det eftersom vi är en organisation som står upp för humanitet och allas lika värde.

Vi tror på medmänsklighet och att vi som individer genom att aktivt och opartiskt ta ställning för humanitet, i ord och handling, tillsammans skapar ett öppet och inkluderande samhälle som bygger på allas lika värde och där alla har samma möjligheter. Ett samhälle där alla är välkomna.

Till den som inte kan anamma detta grundläggande rödakorsbudskap måste vi säga tack men adjö. Till var och en som vill försöka: välkommen.

De kunde gott ha varit lite mer ärliga och skrivit

Citat:
Just nu är vår hemsida under attack och går inte att nå. Det eftersom vi är en organisation som står upp för humanitet såvida du tycker exakt som alla andra och allas lika värde, såvida de inte tycker fel.
Citera
2014-04-10, 22:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius

RKs ledning har tydligen inte samordnat sina berättelser.

Carl-Johan Nordlander, ansvarig för sociala medier på Svenska Röda Korset:

Citat:
Svenska Röda Korset: Vi har diskuterat det här mycket och det var den lokala kretsen som tog beslutet om att skilja henne från sina uppdrag. Det berodde på att man helt enkelt inte kan uttrycka sig så om man är rödakorsare och representerar organisation på en av våra mötesplatser där alla ska vara välkomna. /Carl-Johan på Röda Korset

https://www.facebook.com/rodakorset/posts/739389342758362?stream_ref=5

Generalsekreterare Ulrika Årehed Kågström:

Citat:
Hon valde själv att lämna

http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-trots-nio-ars-ideellt-arbete/
Citera
2014-04-10, 22:42
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh

/SD-trollet

Tyvärr, nej detta var droppen som gjorde att jag inte längre blir förvånad. Alla kvarvarande hämningar har slutgiltigen släppt från den stora massan av svagsinta kappvändare. Nu är det äta eller ätas för de fega och ointellektuella, och "hästen Antirasist" verkar ytligt (och inte minst medialt) vara den man ska satsa på för att inte bli lämnad att förgås i ensamhet. Och politikerna, med sina dumma tomma koögon, skriker dagligen i skräckslagen falsett ut sin rädsla och sitt hat.

2014 är året då historia skrevs...

Historieböckerna i framtiden kommer att berätta om upplopp och kravaller...
Om mobbar som begår våld i "antirasismens" tecken...
Om åsiktspoliser som vid minsta misstanke om "rasism" stolt publicerar namn och bild på den skyldige (vilken snabbt "tas om hand" av de rättmätigas fanbärare)...
Om det fria ordets död, och om demokratins undergång...
Om valfusk där "de ondas" valsedlar avlägsnas från vallokaler...
Om "antirasist-trogna" företagare som ängsligt avyttrar anställda med fel åsikter...
Om angivare på jakt efter minsta antydan till avvikelse...

2014, året då vansinnet slog rot, och historien upprepade sig...

...medan den vanlige Svensson rädd och skamsen såg åt ett annat håll...

Hur kunde det bli så fel? Hur kunde vi bara stå och se på när demokratin och yttrandefriheten begick kollektivt självmord?
Citera
2014-04-10, 22:46
Medlem
Samma glidningar i vad demokrati och yttrandefrihet ska innebära stöter man numera på gång efter annan i det offentliga rummet.

SD har rätt att besöka skolor (men om 20 elever av 500 känner för att blockera för SD och tvinga iväg dem så får de såklart göra det, demokrati!)

Alla får tycka som de vill (fast vill du minska invandringen med en enda person, oavsett skäl, ja då måste du ju acceptera att bli kallad vid ditt rätta namn: rasist, fascist, nazist, islamofob, ja du vet, allt det du är!)

Det mest komiska är hur folk försvarar FK med att "de ju har rätt att sparka vem de vill". Jo tjena... Hur många av dem ställer upp på det om en muslim blir sparkad från ett företag pga sin religion, t.ex. om denne vägrar att ta i hand? Nej just det, det är visst olagligt. Var är alla dessa övernatts-liberaler i dessa fall?

Jag håller inte helt med kvinnan, men vafan, vad är problemet? Tolererar vi numera så lite i form av oliktänkande? Tydligen tillräckligt för att vi tar en kriminellt belastad ung killes ord och ur sitt sammanhang tagna film framför en 71:årig änka som vigt 9 år av sitt liv åt ideellt arbete... Tack för de nio åren vi stal, nu kan du dra åt helvete!
Senast redigerad av Micke_hs 2014-04-10 kl. 22:50.
Citera
2014-04-10, 22:56
Medlem
dajevlars avatar
Jag frågade en av mina PK-vänner om de hade hört "det här om RödaKorsetkvinnan". Svaret var nej, de visste ingenting. Nån hade läst att RKs sida var nere pga nån attack, men visste inget i övrigt.

Hoppas detta kommer högre upp innan det dör ut... Det hära är ju en sån TYPISK grej för det samhälle vi lever i just nu !
Citera
2014-04-10, 23:07
Medlem
Fy f*n...

Blev illa berörd av den här händelsen. Stackars dam som hängs ut på det här sättet. Tänker skicka ett påskkort till henne och undrar om någon kan PM:a mig adressen?

Sökte på namnet som förekommit tidigare i tråden och på Falun på Eniro och fick bara en träff, så det borde va rätt?

Tack på förhand!
Citera
2014-04-10, 23:16
Medlem
Arabapans avatar
Aldrig något till Röda Korset eller där de finns med i något sammanhang. Kommer det fram någon som vill att ni skänker pengar så hänvisa bara till kräket Daban Ibrahim.

Är det någon som vet var grisfittan bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in