Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Att du, och Grafford, är helt fel ute har redan påpekats.
Vill dock säga det att även om det vore så att "de flesta i folkmun" benämner "vidd som läst", så är det fortfarande lika fel. I folkmun säger man också ofta att Goodyear-randsydda skor är handgjorda, det är fel. I folkmun benämner man ofta läster med fyrkantig tå som mejslade, det är också fel.
Problemet är ju att det här sprider sig vidare och gör att folk får felaktig information, man blandar ihop saker, det blir krångligt, osv. Om vi som vet hur saker och ting förhåller sig ser till att använda rätt begrepp så bidrar vi till att minska den här felaktiga informationsspridningnen, istället för att hänvisa till att "andra säger ju så".
Jag skal göra en insatts och ändra samtliga underrubriker på kategorisidorna till vidd på grafford.se.
Klickar man in på produkten bör där stå Läst "xxx" | Vidd "x". Detta ändrade jag så fort jag kom in i bilden, borde haft mer koll och så klart styrt upp underrubrikerna också.
Anledningen att det är fel på kategorisidorna är att Crockett & Jones själva skrev last i stället för fitting i deras gamla kataloger.
Sen ska det också tilläggas att majoriteten av kunderna man pratar med endast blir förvirrade och avtända när man börjar prata läster och vidder. Vilket kan tyckas lite märkligt då detta är en väldigt vital del när man har med kvalitetsskor att göra.
Detta är så klart ingen ursäkt men kanske en liten förklaring till varför ändringen inte kommit tidigare.
Tack hur som för att ni uppmärksammade mig på detta, jag kommer osökt att tänka på en liknande situation när någon här inne uppmärksamade att vi kallade vår MTO serie för Bespoke For Grafford.