2014-04-09, 17:23
Medlem
Riskmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Ej född i Sverige, bott i Södertälje.
Jo. Kom till Sverige från USA 1981. Bodde, som du säger, i Södertälje. Detta under en del av 80-talet fram till 1995.
Citera
2014-04-09, 17:27
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riskman
Har något hänt nu i april i målet, eller är aktbilaga 48 från 19 mars fortfarande den senaste?

Jag har inte kollat med tingsrätten sedan den 31 mars. Så med det sagt, jag vet inte.
Citera
2014-04-09, 17:45
Medlem
Riskmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murbrukm
Jag har inte kollat med tingsrätten sedan den 31 mars. Så med det sagt, jag vet inte.
OK. Tack för dagboken förresten. Vi får följa hans aktuella tingsrättsärende framledes. S*vemark tycks ha ett och annat tidigare i bagaget också.
Citera
2014-04-09, 17:48
Medlem
Riskmans avatar
Förekommer i ett antal avsnitt - förelägganden och domar - i belastningsregistret.

Exempelvis i dom i Örebro tingsrätt i januari 2005: B 3576/04.
Brottsrubriceringar då: stöld, bedrägeri, försök till bedrägeri, grovt bedrägeri, försök till grovt bedrägeri, grovt bedrägeri medelst förfalskning, försök till grovt bedrägeri medelst förfalskning, oredligt förfarande medelst urkundsförfalskning, urkundsförfalskning, missbruk av urkund.
Dessa 10 punkter härrörde från åren 2003 och 2004.
Citera
2014-04-09, 18:31
Medlem
Riskmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawguy
FYSISK PERSON
Personnummer: 1978*606-*212
Förnamn: Mattias Joshua
Tilltalsnamn: Ma*tias
Efternamn: Save*ark

FOLKBOKFÖRING
Gatuadress: Trädgårds*atan 9 lgh 1101
Postnummer: 871 31
Postort: Härnösand
Kommun: Härnösand
Församling: Härnösands domkyrkoförs.

FÖDELSEDATA
Födelsedatum: 1978-06-06 (en tisdag för 12 942 dagar sedan)
Ålder: 35 år (och 158 dagar)
Födelsedag: 6 juni (en fredag om 207 dagar)

ÖVRIGT
Relation: Personen är inte gift
Bolagsengagemang: Inga

Edit: Ny artikel idag; http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.64...ar-hard-kritik
Se där. Till det kan bl.a. nämnas att han är amerikansk medborgare och har varit gift en gång (2004, med en 11 år äldre kvinna).

Vidare. Han bytte namn 2003.

(Mina asterisker i den citerade texten.)

Citat:
Ursprungligen postat av Carsonwagon
Sjuk rapportering på gränsen till mobbning. Killen ifråga har en dom från 2005 och anses nu av medierna att vara en psykopat galning.
Fel.
Mannen har domar från före 2005 också: Huddinge TR 2002, Södertälje TR 2003 & Örebro TR 2004.
Citera
2014-04-09, 18:58
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riskman
Se där. Till det kan bl.a. nämnas att han är amerikansk medborgare och har varit gift en gång (2004, med en 11 år äldre kvinna).

Vidare. Han bytte namn 2003.

(Mina asterisker i den citerade texten.)

Fel.
Mannen har domar från före 2005 också: Huddinge TR 2002, Södertälje TR 2003 & Örebro TR 2004.

Vem har släppt ut honom? haha
Citera
2014-04-10, 08:54
Medlem
murbrukms avatar
Intet nytt under solen

Dagboksblad tills i dag i mål B 3127-09 Sundsvalls tingsrätt
https://drive.google.com/file/d/0BzC...it?usp=sharing

Belastningsregisterutdrag, Mattias Savemark
Citera
2014-04-13, 17:36
Medlem
Riskmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosselebban
Brukar inte psykologer själva vara i behov av psyk-vård.
Citat:
Ursprungligen postat av roughochtough
Man kan säga så här, psykopaten/bedragaren är väldigt under isen och desperat samt att han även sökt psykhjälp.
I synnerhet denna falska psykolog ser ut att vara i starkt behov av samtal med psykolog, psykoterapeut eller dylik, jo.
Vet du, roughochtough, hur det går/gått med mannens "psykhjälp"?

Citat:
Sjuk rapportering på gränsen till mobbning. Killen ifråga har en dom från 2005 och anses nu av medierna att vara en psykopat galning.
Citat:
Bevisligen? Trodde det var domstolarnas uppgift att bevisa den saken?
(Som nämnts har S*vemark ett antal domar/förelägganden.)
Mitt tips är att verkligheten springer ikapp *attias. Domstolen kommer kunna bevisa att han gjort sig skyldig till brott.
Du, Carsonwagon, har förresten 3 inlägg varav 2 i denna tråd.
Intressant med din tredje post i sammanhanget - mellan dessa två inom loppet av 18 min - kan tyckas (där du berättar om brott): (FB) Hur långt har ni gått? Det mest sexuellt omoraliska ni gjort!:
Citat:
Carsonwagon: Träffa en tjej på nätet från Sundsvall. Vi stämde träff i Sundsvall och åkte till en ödslig parkeringsplats där det slutade med att jag band fast hennes händer och knulla henne Analt mot hennes vilja. Gav henne lite parfym som såren på plåster men nämnde aldrig att jag spelade in sexet hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av murbrukm
Intet nytt under solen

Dagboksblad tills i dag i mål B 3127-09 Sundsvalls tingsrätt

Belastningsregisterutdrag, Mattias Savemark
Intressant att titta på. Bra att du uppdaterar.
Citera
2014-04-13, 20:21
Medlem
Riskmans avatar
Mannens bedrägliga/kriminella förehavanden (tidigare). Vad gör han dags dato?

Citat:
Ursprungligen postat av nedal
Bedragit flera sambos och har nu en ny relation.
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.64...risk-bedragare
Klart intressant att läsa kvinnornas berättelser om bedragaren M*ttias S*vemark. Den kvinna som varit gift med mannen (hon har initialerna ÅK, de var gifta ca 8 månader under 2004) berättar på ett belysande sätt om mannen och "en dold brottsgenre som ingen bryr sig om". Hon var alltså målsägande - han "[ut]nyttjade hennes namn och personnummer på egen hand för att låna och köpa sig fram i vardagen". Mannen hade inget arbete. Kvinnan:
Citat:
- Dagarna tillbringade han med att köpa saker på kredit i mitt namn och sälja dem för egen vinning. Företagen bara förutsatte att jag var med på köpen.
Fängelse i 1 år och 10 månader, som sagt. Målet: B 3576-04 i Örebro TR. Kan ses mer via murbrukms post: (FB) Falsk skolpsykolog i Ånge.

Historien tycks ha upprepat sig med nästa kvinna som han träffade när han frigavs villkorligt 2006. "Lina från Sundsvall" i artikeln (initialer MJ på kvinnan på riktigt).
Citat:
Lina står i dag [november 2013] med miljonskulder och ett följe av arga fordringsägare samt kronofogden efter sig.
Aktuell stämningsansökan från 3 mars 2014 handlar om just denna kvinna (som han har barn med). När man ögnar igenom den ser det ut som med kvinna nr 1: ansökningar om lån i och beställningar i kvinnans namn.

Savemar* lever idag i relation med ny kvinna, anges i artikeln från 10 november 2013. Han är skriven i Härnösand fr.o.m. augusti 2013.

Hur går det med den nya/senaste kvinnan nu under 2014? Lever de ihop ännu? Har hon klarat sig från det som de tidigare kvinnorna blev utsatta för? Har hon skulder?
Hur ser polisens och åklagarens bord ut idag i april 2014 rörande Save*ark?
Har mannen växlat spår och lever hederligt?

Citat:
Ursprungligen postat av nonobel
Snackas mycket om honom här i H-sand och bland bekanta i Sundsvall. Alla känner tydligen igen honom från bilder som lagts ut på olika sajter och han ser ju inte direkt svensk ut.

Nu senast ska han visst ha bedragit någon på ett bilköp och inte fullgjort betalningen om nu detta är sant eller bara ett rykte. Vet någon vad han kör för bil och reg nummer, det vore intressant att veta om de är stora pengar han är skyldig på ev en bil.
Senast redigerad av Riskman 2014-04-13 kl. 20:32.
Citera
2014-04-15, 15:22
Medlem
Något nytt i ärendet ?

Någon som sitter på lite information om ärendet går framåt.
Citera
2014-04-15, 19:46
Medlem
fiskemannen91s avatar
Mannen lever inte hederligt och är fortfarande en ljugande människa som manipulerar vem som helst så man tror han är en vanlig smart snubbe med högsta utbildningen.
Citera
2014-04-15, 21:39
Medlem
Kan detta vara denna man?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=532983
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in