2014-04-08, 14:37
Medlem
lillefisks avatar
Ni kan på allvar inte grunda er uppfattning på något så ytligt som det vi "lyssnare" får höra eller läsa i podcasten eller artiklar. Jag tror inte det är någon här som känner dem personligen. Jag tror flertalet här hade blivit kränkta, inte lättkränkta utan kränkta om en journalist väljer att smutskasta inte bara en själv utan delar av ens släkt i ett mycket långt reportage. Jag hade inte bara blivit kränkt, jag hade blivit fullständigt genomförbannad om det hände mig.

Utöver det så har jag knappast upplevt att Sigge är lättkränkt, men vem är jag att göra uttalanden om det. Jag har aldrig ens sett Sigge i verkligheten. Min bild är enbart baserad på det som publiceras och därav vet jag inte hur varken Sigge eller Alex är i verkligheten. Det känns dock som att de är ganska öppna med sina liv och upplevelser (speciellt senaste avsnittet med inspelningarna utav sigge) men man kan ju aldrig veta om det är en tillspetsad version eller om det är taget direkt ifrån verkligheten.
Citera
2014-04-08, 20:10
Medlem
pokereves avatar
Någon som var och såg livepoddandet igår? Tyckte att de levererade. Dock var pianisten/trubaduren de hyrt in, (Alexander?) inte lysande direkt. Falskt och orytmiskt skrålade han, bl.a låten, Jag trivs bäst i öppna landskap. Eller var det meningen att det skulle vara dåligt? Somnade till lite mot slutet av föreställningen... 3,5/5 +

PS. Ett aber var också den dåliga sikten (om man inte hade läktarplats förstås). Främst eftersom scenen inte är så högt från golvet och att de för de mesta satt ner och pratade.
Senast redigerad av pokereve 2014-04-08 kl. 20:13.
Citera
2014-04-08, 22:24
Medlem
SvenBHs avatar
Vad tycker vi egentligen om att de har skapat ett eget vin? Jäklar vad de säljer sig själva. Podcasten var intressant i början och är fortfarande det. Men deras marknadsföring av sig själva och deras sponsorer börjar bli lite väl utdraget. 10 minuter av varje avsnitt går ju åt till att de ska berätta om hur bra TIVO och IF är. Och nu Complicity. Köp för i helvete inte deras vin. Låt det bli en flopp!
Citera
2014-04-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, det är min bild också. Även om Alex profilerat sig på att vara lättkränkt, känns Sigge i relationen mellan dem två mest som den som inte tål att bli skämtad med. Alex tar sånt bättre.

Tycker överlag att Alex har mer självdistans än Sigge. Han reagerar men sen analyserar han sig själv. "Bjuder" eller blottar kanske är bättre ord också sina svagheter mer.

Till er som menar att man inte kan veta bara efter att lyssna på podden, tror faktiskt inte de kan eller är intresserade av att förställa sig så mycket. Efter så här lång tid är det klart att deras personligheter kommer fram.

Lättkränkt - de är väl snarare så här att när man nått en viss position så anses det att man ska klara av att ta lite skit. Dels pga den position och makt man fått och för att det stora flertalet av den respons man får är positiv och i detta fall hyllande. Titta bara på hur pappa Eklund agerade.

Sen tycker jag också att det var fult av Filter och gott att Sigge kunde berätta sin version, men det handlar också om på vilket sätt.

Har för övrigt redan skrivit att jag tycker vinskiten är töntigt.
Citera
2014-04-09, 01:21
Medlem
Idag bestämde jag mig för att sluta följa deras podcast. Trots att jag starkt gillat allt Alex gjort. Har följt honom sedan hans "monster-blogg" genom 1000apor och sett alla hans Schulman-shows. Men nu börjar podcaster bli outhärdlig och som den tappat!

De inledande 20minuterna har dem ju inte kommit med något annat än siggetrams och en helvetes massa jävla reklam. Sigge som är lika dålig som alltid går vidare med någon skitinspelning från när han besökt akalla som om det vore en tripp till ett zoo. Och som om det var första gången han är där på 10år. För att sedan följas av ytterligare skitreklam om tivo. Och där och då rann det över, de har inget att komma med längre så det blir trams av allt ihop framkrystade skratt, dåliga liknelser och sigges gräsliga teorier om skitsaker i varje avsnitt.. Herregud och inte fan kommer jag köpa något jävla vin heller och if är ju ett jävla skitföretag.

Man kan ju hoppas att de två tomtarna läser detta och inser att dem förlorar lyssnare för varje avsnitt pga allt jävla giggande med sponsorer hit och dit.

// en missnöjd följare
Citera
2014-04-09, 01:34
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenbeever
Idag bestämde jag mig för att sluta följa deras podcast. Trots att jag starkt gillat allt Alex gjort. Har följt honom sedan hans "monster-blogg" genom 1000apor och sett alla hans Schulman-shows. Men nu börjar podcaster bli outhärdlig och som den tappat!

De inledande 20minuterna har dem ju inte kommit med något annat än siggetrams och en helvetes massa jävla reklam. Sigge som är lika dålig som alltid går vidare med någon skitinspelning från när han besökt akalla som om det vore en tripp till ett zoo. Och som om det var första gången han är där på 10år. För att sedan följas av ytterligare skitreklam om tivo. Och där och då rann det över, de har inget att komma med längre så det blir trams av allt ihop framkrystade skratt, dåliga liknelser och sigges gräsliga teorier om skitsaker i varje avsnitt.. Herregud och inte fan kommer jag köpa något jävla vin heller och if är ju ett jävla skitföretag.

Man kan ju hoppas att de två tomtarna läser detta och inser att dem förlorar lyssnare för varje avsnitt pga allt jävla giggande med sponsorer hit och dit.

// en missnöjd följare

Det var på pricken beskrivet hur jag också känner för podden.

Sigge tar för mycket plats och det trampas mycket vatten, jag får se om jag orkar lyssna något mer.
Citera
2014-04-09, 09:31
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det var på pricken beskrivet hur jag också känner för podden.

Sigge tar för mycket plats och det trampas mycket vatten, jag får se om jag orkar lyssna något mer.

+1

Nej, dom har tappat ænnu en lyssnare i mig. Prententiøs och intetsægande. I børjan så gillade jag verkligen Sigge, men nu orkar jag inte med hans teorier længre.
Citera
2014-04-09, 09:46
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Vad tycker vi egentligen om att de har skapat ett eget vin? Jäklar vad de säljer sig själva. Podcasten var intressant i början och är fortfarande det. Men deras marknadsföring av sig själva och deras sponsorer börjar bli lite väl utdraget. 10 minuter av varje avsnitt går ju åt till att de ska berätta om hur bra TIVO och IF är. Och nu Complicity. Köp för i helvete inte deras vin. Låt det bli en flopp!

Säljer sig själva?? Hörde du inte vad Sigge sa? Att släppa ett eget vin är en pojkdröm som äntligen besannats. En pojkdröm!!

Citera
2014-04-09, 09:54
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Säljer sig själva?? Hörde du inte vad Sigge sa? Att släppa ett eget vin är en pojkdröm som äntligen besannats. En pojkdröm!!

HAHAHAHAHA! Det missade jag helt
Citera
2014-04-09, 10:06
Medlem
mrtowlies avatar
hehe vilken 12-årig pojke drömmer inte om att släppa ett eget vin??

(personligen drömde jag om att bli austronat så jag kunde åka till rymden och kolla om det fanns aliens där, men jag är väl onormal i sammanhanget)
Citera
2014-04-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
+1

Nej, dom har tappat ænnu en lyssnare i mig. Prententiøs och intetsægande. I børjan så gillade jag verkligen Sigge, men nu orkar jag inte med hans teorier længre.

Haha, vi verkar vara många som har tröttnat ungefär samtidigt om man ser till allt missnöje de senaste sidorna i tråden innehållit. Förra veckans avsnitt var det absolut sista för min del. Sigges teorier har blivit så ointressanta att lyssna på samtidigt som det är så tröttsamt att Alex ständigt håller med Sigge i precis allting han säger. Det existerar ingen dynamik.

Deras gemensamma scenföreställning verkar ju sälja ganska dåligt, särskilt i Göteborg, vilka kan vara indikation på att deras tid i rampljuset är på väg att ta slut. Ju.
Citera
2014-04-09, 18:43
Medlem
Anledningen varför FoF o Alex vinner i längden är för att dem alla är genuina. Det är verkligen inte Sigge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in