2014-04-09, 13:41
Medlem
Har några funderingar som någon av er kanske har svar på:

• +elemental och skill dmg räknas ju inte med i sheet dps så om jag har ett item som ger -16% dps men +18% elemental dmg, kan man generellt säga att det är ett bättre item då (givet att jag bara använder den typen av elemental skills)?
  • Jag kör med en Disintegrate build som Wizard och använder Volatility-runan (killed enemies have chance to expload for 750% wpn dmg).Buffas explosionen av +skill dmg items?
Senast redigerad av Henriklj 2014-04-09 kl. 13:45.
Citera
2014-04-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sprang över den här: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10189299133

Alla olika class specific set items.

Är det bara jag eller suger Crusaderns, inte setbonusarna som sådana, visst, hjälmen med prerolled socket är trevligt, men kan någon av statsen rulla +Block?

Annars är ju faktiskt The Helm of Rule att föredra, och då missar man 6piece bonusen som faktiskt är bra, att köra Akarat's Champion oftare är ju verkligen helt guld.

Sen att det bara finns ett set medans de andra klasserna har 2 känns lite sådär (+ att det finns även andra setitems längre ner på sidan som gagnar andra klasser men inte crusadern)

du kan ju köra 5 set items + helm of the rule och sen den där ringen så får du 6 bonusen.
Citera
2014-04-09, 15:03
Medlem
ImWorthlesss avatar
Kan någon tipsa om en bra skill-spec för crusadern? =)
Ingen i party gillar mina builds då flesta av dom puschar iväg mobs iställetför att hålla dom samlade :P
Citera
2014-04-09, 15:06
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Ingen i party gillar mina builds då flesta av dom puschar iväg mobs iställetför att hålla dom samlade :P

Tank Crusader med Thorn Aura är ganska roligt tycker jag.
Citera
2014-04-09, 15:15
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Tank Crusader med Thorn Aura är ganska roligt tycker jag.

Länka gärna skills
Citera
2014-04-09, 15:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag gillar adventure modes, vad de gjort med loot och svårighetsgraderna etc. Storyn känns bättre och inte alls lika b-filmsaction.

Tyvärr är jag inte alls speciellt förtjust i de nya områdena. Blood marsh och pandemonium känns för stora och jobbiga att ta sig runt i. Många mindre dungeons, framförallt plague tunnels och den där jobbiga pandemonium-grottan känns på tok för spretiga och jobbiga att navigera sig i.

Sen vet jag inte om det bara är jag men många av de nya mobsen känns påtagligt svårare än tidigare, kan ju iofs vara ovana. Tänker mest på anarchs, death maidens och corpse raisers.

Pluspoäng dock för de nya bossfighterna! Både urzael, adria och malthael var roliga även om de känns lite svårare än tidigare bossar.

Nöjd med expansionen men håller mig helst undan från akt 5 vilket känns trist.

Smaken är olika men för min del Act5 vackraste akten hittils och mysfaktorn är grym! Pandemonium kändes alldeles för kort, men otroligt snyggt och mörkt och mysfaktorn på högsta nivån. Finns inget bättre enligt mig iallfall med snygga portaler och gånger som korsar sprätt och ättriga monster som anfaller ifrån alla håll =). Monsterna i akt5 är annorlunda, dem attackerar en på ett annat sett, och man får aldrig lugn stund... Jag hoppas Att act6 bjuder på samma mysfaktor och att blizzard visar oss Kurast med snygga inka temples och enorm jungel som är totalt randoms och att man möter "Meppe på slutet =)
Citera
2014-04-09, 15:44
Medlem
Lingon_s avatar
RIP Mirrorball, Blizzard kan aldrig tillåta att någon har roligt i deras spel utan att dom ska komma och nerfa ned det till botten.
Citera
2014-04-09, 16:42
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
RIP Mirrorball, Blizzard kan aldrig tillåta att någon har roligt i deras spel utan att dom ska komma och nerfa ned det till botten.

Vad händer med mirrorball? Såg inget i länken om patch 2.0.4..
Citera
2014-04-09, 16:58
Medlem
Men där kommer ju släppas fler expansion till D3 ju, då känns det ju helt lönlöst att farma. Om man farmar ihop allt gear nu under RoS och om det sedan släpps ett expansion till med ny lvl 80 så måste man farma om allting igen ju. Så jävla meningslöst. Det är ju som WoW då ju.
Citera
2014-04-09, 17:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

Testa den jag länkade tidigare. Out-Of-Step gillade den också

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#akgiQl!UahV!ZZYZbZ

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
du kan ju köra 5 set items + helm of the rule och sen den där ringen så får du 6 bonusen.

glömde den ringen helt, får bli att farma lite.
Citera
2014-04-09, 17:06
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Men där kommer ju släppas fler expansion till D3 ju, då känns det ju helt lönlöst att farma. Om man farmar ihop allt gear nu under RoS och om det sedan släpps ett expansion till med ny lvl 80 så måste man farma om allting igen ju. Så jävla meningslöst. Det är ju som WoW då ju.
Det är hela grejen med Diablo... att hela tiden uppgradera sin karaktär.
Vad hade du tänkt att göra när du har fått bästa gearen du kan hitta på din karaktär? Springa runt och döda mobs för skojs skulle?
Är ladders också onödiga då?
Citera
2014-04-09, 17:25
Medlem
scarlots avatar
Tjena!
Har kört electrocute som primary på min wiz och läste om nerfen. Någon som har ett annat tips på en bra primary? Kör denna build; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#URNmjO!XcTi!ZccacZ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in