2014-03-20, 12:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Varför är många av deras kvinnor överviktiga?
Är det på grund av en för fet kost? För lite motion? En mage som är inställd på svält och lagrar all näring? En kombination av allt detta?

Mina 50 cent på att dom blir överviktiga i sverige. Dom får så gott om bidrag och orkar inte arbeta.
2014-04-04, 14:21
Medlem
Det lilla jag vet och har märkt är att de är onödigt högljudda och kacklar som fan
när de samlas i grupp.De verkar bli alldeles till sig när de samlas i grupp,
pratar fort och stör omgivningen.Flertalet luktar faktiskt illa (dock ej alla).
Finns många lugna trevliga somalier som kan prata lugnt också men så fort de
samlas i grupp blir det som ett djäkla zoo.Tror många irriterar och känner igen sig i detta.
2014-04-04, 14:33
Medlem
Jag tycker somaliska kvinnor verkar timida och trevliga. Brukar fräsa rejält åt dem när de står i vägen på bussen. Och de flyttar sig alltid och slår ned skamset med blicken.
När jag fräser åt svenska kvinnor brukar de ryta tillbaka åt mig.

Somaliska män vet jag inget om. Men dom tycks gilla att sitta ned och fika. Har jag sett.
2014-04-04, 14:42
Medlem
Ingen gillar somalier för dom saknar sunt förnuft och kan inte bete sig som människor. De är mer som djur/förvirrade apor som saknar vägledning därav begår de våldsbrott istället för att göra någon som helst nytta i samhället.

De få som kan bete sig borde försöka lära de andra...de som inte lyckas= avrättning/deportering omgående.
2014-04-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zake1800
http://en.wikipedia.org/wiki/Somali_people

40.000+*

Jag fattar inte varför rädda Svenskar alltid ska överdriva det antal Somalier som finns i Sverige.
Detta är somalier födda i Somalia. Finns numera många helsvenskar vars föräldrar är födda och uppväxta i Somalia.
2014-04-08, 13:22
Bannlyst
Kan liksom inte säga att "de flesta" hatar somalier, utan kanske vissa. Jag kan dock bli jävligt irriterad ibland. Tex i tvättstugan när de inte följer reglerna och då vi andra har rätt att ta tiden. Då såklart ska man försöka berätta hur reglerna är och hur saker är men då kan de ju inte prata svenska. Hur ska man då berätta reglerna etc?

Sen så bor ju jag i lägenhet. De låter sina egna barn kliva i andras rabatter och förstöra andras egendommar..
2014-04-08, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
Ingen gillar somalier för dom saknar sunt förnuft och kan inte bete sig som människor. De är mer som djur/förvirrade apor som saknar vägledning därav begår de våldsbrott istället för att göra någon som helst nytta i samhället.

De få som kan bete sig borde försöka lära de andra...de som inte lyckas= avrättning/deportering omgående.

Kan dock inte hålla med ditt inlägg. Alla somalier som kommer in till Sverige är inte förvirrade apor..

Vissa har suntförnuft vissa inte.
2014-04-08, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunearne
De flesta Somalier är väl helt ok?

Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Kan du utveckla ditt påstående? Jag kan hålla med så långt som att det finns bra, trevliga och skötsamma somalier men som helhet så är de en katastrof för landet.

Och på vilket sätt är det en katastrof för landet? För att de tar jobb eller för att det kostar kommunerna mycket?

Det är du som ska utveckla ditt påstående.
2014-04-09, 13:01
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Och på vilket sätt är det en katastrof för landet? För att de tar jobb eller för att det kostar kommunerna mycket?

Det är du som ska utveckla ditt påstående.

Fakta om somalier.

9 av 10 somaliska invandrare är analfabeter. (Yle)
1 av 5 unga somaliska män i Göteborg är inblandade i minst ett våldsbrott under en tvåårsperiod (GP)
82% av somalierna i Sverige är arbetslösa. (SR)
Medel-IQ i Somalia är ca 68. Det innebär att sannolikheten att en slumpmässigt utvald svensk har högre IQ än en slumpmässigt utvald somalier är 94%.(Lynn 2002)
I Västergötland är 3 av 4 tuberkulospatienter somalier. (Läkartidningen)
Fertilitet: 6,26 barn per kvinna, fjärde högst i världen. (CIA)
8 av 10 somaliskor tycker kvinnomisshandel är acceptabelt. (Unicef)
2014-04-09, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fakta om somalier.

1 av 5 unga somaliska män i Göteborg är inblandade i minst ett våldsbrott under en tvåårsperiod (GP)
Medel-IQ i Somalia är ca 68. Det innebär att sannolikheten att en slumpmässigt utvald svensk har högre IQ än en slumpmässigt utvald somalier är 94%.(Lynn 2002)

Ja det fick ju mig att öppna ögonen lite i allafall. Men många av punkterna är inte riktigt nödvändiga.
2014-04-10, 00:24
Medlem
För att deras negerungar hänger på gården och skriker till klockan 2 varje jävla natt. FOLK FÖRSÖKER SOVA!
2014-04-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Detta är somalier födda i Somalia. Finns numera många helsvenskar vars föräldrar är födda och uppväxta i Somalia.
Nej det finns ingen helsvensk med somalisk föräldrar, jävla idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fakta om somalier.

Intressant!

En anledning till att många avskyr dem i afrika och mena är att de stödde och hjälpte tydligen till triangel- och slavhandeln, detta kommer ifrån en utbildad etiopier i sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in