2014-04-08, 23:27
Medlem
Chiropandras avatar
Den här tanken slog mig nyss!

Sedan begynnelsen har människorna försökt komma närmare Gud, till exempel Babels Torn etc.

Penis är mycket längre än vaginan till synen och om man ligger ner pekar den rakt mot skyn. Kan detta vara en psykologisk förklaring till kvinnans undergivenhet traditionellt sett?

P.S. Jag vill förtydliga att jag inte tycker kvinnor är underlägsna, men att det torde vara en förklaring till det gamla systemet där mannen var överhuvudet.
Citera
2014-04-08, 23:35
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiropandra
Den här tanken slog mig nyss!

Sedan begynnelsen har människorna försökt komma närmare Gud, till exempel Babels Torn etc.

Penis är mycket längre än vaginan till synen och om man ligger ner pekar den rakt mot skyn. Kan detta vara en psykologisk förklaring till kvinnans undergivenhet traditionellt sett?

P.S. Jag vill förtydliga att jag inte tycker kvinnor är underlägsna, men att det torde vara en förklaring till det gamla systemet där mannen var överhuvudet.

Det stämmer att mannens könsorgan har spelat en avgörande roll, men inte på de grunder du har filosoferat dig fram till. Nej, det är nog bättre om du efter en härlig holk håller dig borta från ett forum. Ta en promenad eller se en film istället.
Citera
2014-04-08, 23:58
Medlem
NasiBoois avatar
Kvinnor är naturligt undergivna p.g.a sexuell dimorfism: de är mindre fysiskt och kan därför inte försvara sig själva mot det biologiska intrång som samlaget faktiskt innebär.
Citera
2014-04-09, 00:44
Medlem
Chiropandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Kvinnor är naturligt undergivna p.g.a sexuell dimorfism: de är mindre fysiskt och kan därför inte försvara sig själva mot det biologiska intrång som samlaget faktiskt innebär.
Absolut. Men är det jag säger nästan symbol av det du säger?
Citera
2014-04-09, 01:30
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Absolut. Men är det jag säger nästan symbol av det du säger?

Nej, inte ens i närheten.
Citera
2014-04-09, 04:15
Medlem
Chiropandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Nej, inte ens i närheten.
Varför då, enligt dig?
Citera
2014-04-09, 04:31
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Varför då, enligt dig?

Penis har nog aldrig setts som att mannen är närmare gud som du beskriver det, genom att den pekar uppåt. Dock är det oftast pga religion som kvinnan setts som undergiven.
Citera
2014-04-09, 12:38
Medlem
goran744s avatar
Vid samlaget blir mannen och kvinnan ETT med varandra. Om du inte stoppar in kontakten i hålet blir det inget ljus. Öppnar du inte munnen och stoppar in näringsämnen dör du. Bajsar du inte ut en korv genom anus blir du förstoppad.
Penisen i sig kan inte överleva. Den är ihop med slidan. Det är några få penisinnehavare som inbillar sig att den har så stor betydelse för oss kvinnor. Är kontakten i vägguttaget undergiven sladden som skall in i hålet?
Citera
2014-04-09, 21:45
Medlem
Chiropandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vid samlaget blir mannen och kvinnan ETT med varandra. Om du inte stoppar in kontakten i hålet blir det inget ljus. Öppnar du inte munnen och stoppar in näringsämnen dör du. Bajsar du inte ut en korv genom anus blir du förstoppad.
Penisen i sig kan inte överleva. Den är ihop med slidan. Det är några få penisinnehavare som inbillar sig att den har så stor betydelse för oss kvinnor. Är kontakten i vägguttaget undergiven sladden som skall in i hålet?
Sladdar och vägguttag är livlösa föremål, och går dock alltså inte att jämföras med penis och vagina. Dock belyser du ett faktum om penis och vagina: penis är aktiv och vagina är passiv. Ännu något som pekar på vaginas undergivenhet.
Citera
2014-04-09, 21:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Sladdar och vägguttag är livlösa föremål, och går dock alltså inte att jämföras med penis och vagina. Dock belyser du ett faktum om penis och vagina: penis är aktiv och vagina är passiv. Ännu något som pekar på vaginas undergivenhet.

Menar du att sladden är aktiv och vägguttaget passivt. Jag kan ju upplysa dig om att maskinen fungerar inte utan vägguttaget om det inte är någon trådlös manick förstås. OCH nej mannens PENIS är inte mannens aktivaste organ. Det är hjärnan. Passiv slida hör ihop med våldtäkt. Det finns något som heter sexualitet hos kvinnor också om du missat biologilektionerna. Kvinnor behöver ingen penis för att få orgasm och kvinnor kan få hur många orgasmer som helst under ett samlag, Mannen brukar oftast klara endast en. Så det är mannen som är undergiven sin penis.
Citera
2014-04-09, 22:15
Medlem
Gameplayers avatar
Rent symboliskt så är ju det manligaste av alla attribut och något som kvinnan saknar. Dessutom blöder kvinnan varje månad, vilket semi-symboliskt ses som kvinnan förlorar lite av sin energi. Mannen blöder inte på detta sätt och det var även ett skäl att endast män var präster under lång tid. Mannen hade alltså en kraft som gjorde honom lämpad att vara religiös ledare (eller kanske ledare i allmänhet). Eller kunde i varje fall välja att inte förlora denna kraft. Se på katolska kyrkan än idag.

Detta jämnas dock ut lite av att mannen blir svag efter en orgasm och måste återhämta sig. Till skillnad från kvinnor som kan få flera orgasmer i rad. Rent religiöst har detta också utnyttjats inom vad som kallats helig prostitution.

Sen vad symboliserar fallosen? Det är faktiskt en symbol som förknippats med solen. Den livgivande kraften. Den har också en annan koppling genom att den inom sentida ockultism förknippats med det 15:e tarot-kortet i den stora arkanan, Djävulen. Satan i sin tur brukar förknippas med planeten saturnus vars färg är svart. Då är vi åter tillbaka till präster som bär svart och olika falliska symboler som påvar haft och även kungar. Solen är en kraftfull symbol. Se på nazisterna som erövrade stora delar av världen med en solsymbol på sin fana.

Jag kan skriva hur mycket som helst om detta men det får räcka.
Senast redigerad av Gameplayer 2014-04-09 kl. 22:20.
Citera
2014-04-09, 22:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Rent symboliskt så är ju det manligaste av alla attribut och något som kvinnan saknar. Dessutom blöder kvinnan varje månad, vilket semi-symboliskt ses som kvinnan förlorar lite av sin energi. Mannen blöder inte på detta sätt och det var även ett skäl att endast män var präster under lång tid. Mannen hade alltså en kraft som gjorde honom lämpad att vara religiös ledare (eller kanske ledare i allmänhet). Eller kunde i varje fall välja att inte förlora denna kraft. Se på katolska kyrkan än idag.

Detta jämnas dock ut lite av att mannen blir svag efter en orgasm och måste återhämta sig. Till skillnad från kvinnor som kan få flera orgasmer i rad. Rent religiöst har detta också utnyttjats inom vad som kallats helig prostitution.

Sen vad symboliserar fallosen? Det är faktiskt en symbol som förknippats med solen. Den livgivande kraften. Den har också en annan koppling genom att den inom sentida ockultism förknippats med det 15:e tarot-kortet i den stora arkanan, Djävulen. Satan i sin tur brukar förknippas med planeten saturnus vars färg är svart. Då är vi åter tillbaka till präster som bär svart och olika falliska symboler som påvar haft och även kungar. Solen är en kraftfull symbol. Se på nazisterna som erövrade stora delar av världen med en solsymbol på sin fana.

Jag kan skriva hur mycket som helst om detta men det får räcka.

Fallossymbolen är skapad av mannen och FÖR mannen och enligt bibeln var det Adam som kom först och Gud gav honom allt men förbjöd honom att inta kunskapens träds frukter. Adam gick omkring och suckade och kände sig ensam. Gud slet ur revbenet på Adam och gjorde en kvinna så han fick lite sällskap. Ormen kom till Eva och sa att nej, nej, nej ät och du blir klokare än Gud. Eva berättade det för Adam som då gick emot sin egen skapare och Gud ropade på Adam. Vad har du gjort Adam? Var är du? Jag är naken och det är Evas fel hon lurade stackars mig. Men gud kastade ut dem båda. OCH här är vi ännu och skyller på varandra och Adam kopiorna har gjort sin penis till Gud fader och fallos symbol. Vissa fortsätter än idag och tillber sin penis. Det kanske är faan själv som ormat till sig där fram? Fallos symbolen är mannens skuldkänslor inför skaparen. Mannen är under och given. Så är det med penishistorien och fallos fablen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in