2014-04-09, 11:04
  #72781
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Bara vid ett tillfälle i den här processen har Kristoffer tappat humöret och visat känslor, och det var när åklagarna började föra resonemang om hunden, 'Grabben', och vad som hände med honom. Då tog det hus i helsicke, då blev Johansson förbannad. Inte för att påståendet att han dödade sin hund inte är sant, utan för att det är ingen som kan veta det eftersom ingen var där och kunde se vad han gjorde med hunden. Tror det är så 'kibba' fungerar - det ingen har sett och kan vittna om tar han kallt på. Det är därför han obekymrat kan ägna sig åt att rita snögubbar och verka lugn under förhandlingarna.

Så då har han trots allt varit ensam om "eventet"? Ingen annan än han själv har ju sett det
Citera
2014-04-09, 11:10
  #72782
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vb var väl inte alltför ambitiös eller strukturerad i vare sig löppass eller karaten hon utövade. Några uppgifter om seriös träning på gym eller annan organiserad aktivitet har väl heller inte framkommit? Så hennes aeroba kapacitet och fysiska styrka uppgick nog inte ens till den nivå man hittar bland Bodens div,3 tjejer i fotboll.


Okänt för mig hur vältränade Bodens fotbollstjejer div 3 är, men att de flesta i laget matchar+ VB beträffande syreupptagningsförmåga/kondition skulle jag hålla för troligt.
Citera
2014-04-09, 11:17
  #72783
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Så då har han trots allt varit ensam om "eventet"? Ingen annan än han själv har ju sett det


Nej, det var han inte i min teori - och det är inte där "problematiken" ligger ..
Citera
2014-04-09, 11:17
  #72784
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Okänt för mig hur vältränade Bodens fotbollstjejer div 3 är, men att de flesta i laget matchar+ VB beträffande syreupptagningsförmåga/kondition skulle jag hålla för troligt.

Kan väl tillägga att i nämnd div, platsar de flesta så tillvida att man inte är kedjerökare eller kraftigt överviktig.
Citera
2014-04-09, 11:22
  #72785
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det var han inte i min teori - och det är inte där "problematiken" ligger ..

Vilka förmodade handikapp lider de "intressegemensamma" av då? Blind, döv och stum eftersom dom inget såg, hörde och inte kan vittna?
Citera
2014-04-09, 11:57
  #72786
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vilka förmodade handikapp lider de "intressegemensamma" av då? Blind, döv och stum eftersom dom inget såg, hörde och inte kan vittna?


Huvudförklaringen är nog att ingen av KJ:s "intressegemensamma" medbrottslingar är identifierad. Hälsan tiger still, så varför skulle de träda fram och berätta om VB-eventet de haft tillsamman med fången, 'kibba' ..?
Citera
2014-04-09, 12:04
  #72787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Grundar du din kunskap om fort på vad din granne uppger?
Du är riktigt lustig. Tänk efter lite nu. Även om Rödbergsfortet är öppet vissa dagar på sommaren så är det inte lätt att komma in där. Tänk att forten skulle hålla borta en galen ryss. Då borde dem enligt mig kunna stänga ute en styckmördare.
Citera
2014-04-09, 12:14
  #72788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ta reda på vad som är fakta innan du påstår något om boden fort och bunkrar. Då blir det mer trovärdigt. Nu har du farit mellan att de är igengjutna till att exempelvis Rödbergsfortet är öppet några veckor på sommaren. Vidare framgår det att det är möjligt att ta sig in i bergsanläggningen Lasergame...

Det fort, stödjefort, som är av intresse är Svedjefortet. Skit i nycklar och annat, låt i stället dem som har tillgång till nycklar ta med sig en vovve med rätt programerad näsa och sniffa runt så kanske den studsar upp och ned i någon undangömd vrå.
Men lilla pojke. Jag bor i Boden och har garanterat lite mer livserfarenhet än dig. Jag har varit i alla bergsrum med mera. Om jag säger att KJ eller JJ omöjligt skulle skulle kunna ta sig in i något bergrum så är de så, i alla fall tills du bevisat motsatsen. Tar du med dig ett lik ner för fyra stegar eller?
Citera
2014-04-09, 12:21
  #72789
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Du är riktigt lustig. Tänk efter lite nu. Även om Rödbergsfortet är öppet vissa dagar på sommaren så är det inte lätt att komma in där. Tänk att forten skulle hålla borta en galen ryss. Då borde dem enligt mig kunna stänga ute en styckmördare.


Betvivlar att en galen ryss är lika förslagen som styckmördare 'kibba' Johansson .. Som dessutom förmodligen känner till vartenda prång och hålighet i området. KJ tar sig in om han bestämmer sig för det, skulle jag tro.
Citera
2014-04-09, 12:30
  #72790
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Men lilla pojke. Jag bor i Boden och har garanterat lite mer livserfarenhet än dig. Jag har varit i alla bergsrum med mera. Om jag säger att KJ eller JJ omöjligt skulle skulle kunna ta sig in i något bergrum så är de så, i alla fall tills du bevisat motsatsen. Tar du med dig ett lik ner för fyra stegar eller?



Med samma logik skulle du ju kunna påstå att det inte går att rymma från ett "rymningssäkert" fängelse. Men lik förbannat rymmer fångar när de bestämt sig för att rymma - går det att ta sig ut så går det att ta sig in ..
Citera
2014-04-09, 12:35
  #72791
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Huvudförklaringen är nog att ingen av KJ:s "intressegemensamma" medbrottslingar är identifierad. Hälsan tiger still, så varför skulle de träda fram och berätta om VB-eventet de haft tillsamman med fången, 'kibba' ..?

Och är ingen identifierad så finns dom inte för KJ menar du?
Citera
2014-04-09, 12:59
  #72792
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Och är ingen identifierad så finns dom inte för KJ menar du?


Då finns dom inte utanför gemenskapen, och det verkar KJ vara nöjd och trygg med. Än så länge ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in