2014-04-03, 19:49
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
1 månad borta för Zlatan alltså, riktigt synd

Men mycket väntat. Dylika skador tar sin tid. Tråkigt givetvis, men samtidigt ska det bli intressant att se hur PSG kommer klara sig utan sin stjärna under en längre period.
Citera
2014-04-03, 20:55
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Riktigt tråkigt! Även om det inte är helt fastslaget än, han ska visst genomgå undersökning med magnetkamera också. Hoppas med lite tur att han kan vara tillbaka till ev semifinaler om tre veckor...

Aaa, kan alltid hoppas
Citera
2014-04-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Men mycket väntat. Dylika skador tar sin tid. Tråkigt givetvis, men samtidigt ska det bli intressant att se hur PSG kommer klara sig utan sin stjärna under en längre period.

PSG såg ändå rätt så bra ut utan Zlatan igår, om de kan spela så mot Chelsea i returen klarar de nog sig till semifinal
Citera
2014-04-03, 21:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han springer inte förbi en enda mittfältare. Han springer jämte Luiz och när brassen ska pressa slår han iväg den lite på chans, det fanns inte tillräckligt med yta för att jag ska kalla det ett bra beslut. Det hade nog varit bättre att invänta Cavanis löpning.

Ska man berömma Zlatan för hans löpning där finns det bra mycket i varje match att bli lyrisk över.

Då skulle han ha gjort det i situationen när han nickade mot Cavani, för där hade Jallet öppen gata. Den andra situationen borde han däremot kunna få till den rättvända spelaren jo. Men det var väl vaket i andraläget där när han fick fram nicken mot Cavani. Hur som helst inte hans förtjänst att Cahill klantade sig utan att vara pressad.

Haha, kolla på Lavezzis passning, den sitter inte en meter från Zlatan. Där kan man snacka om att sova, han ser ju full ut när han försöker slänga sig och den rullar under knät på honom.

Djupledspassningen mot Lavezzi hade kanske inte varit helt fel om inte vänsterbacken funnits där. Lavezzi ville ju ha bollen, men han blev stängd, hur som helst hade han aldrig kunnat hindra vänsterbacken från att vara först på Zlatans passning.

Haha jag hoppas att du inte bland de två, tre räknar in den pinsamma passning mot Verratti som Lavezzi jagade ikapp till slut nere vid hörnflaggan.

Ja, jag vet inte, förstår fortfarande inte riktigt det där med att länkspelet var dominant. Säger du samma sak när andra spelare kommer ner felvända nedanför mittfältet och spelar sidledspassar ut till ytterback?

Ja, jag döpte klippet till "starts to dominate" och jag skrev att du påstod att han började dominera. Jag har inte lagt några andra ord i din mun än vad du skrev, vad är det du kallar patetiskt?

Sekund 4 i din video: Nedanför 8 Chelsea-spelare.
Sekund 10: Har löpt ifrån hela mittfältet. Sluta ljug om du ska ha någon som helst form av trovärdighet kvar. Eller du kanske feltolkade "...efter att han löpt igenom Chelseas mittfält"...

På chans. Mm, visst. Inte alls en ganska finurlig och smart lobb... Ytan är förresten i stort sett ett helt straffområde. Beslutet är bra, passningen rent tekniskt är bra, tyvärr är den lite för hård, men det kan du inte lasta han särskilt hårt för. Det är som sagt en passning som inte många sätter. Aktionen bör berömmas. Dels löpningen, dels genombrottskraften, dels en ganska så bra lobb. Lyrisk är jag däremot inte.

Jag kommer faktiskt inte ihåg om Jallet var i ett bra läge vid straffsituationen. Jag har sökt runt på nätet utan att hitta en bra repris. Däremot är du som vanligt oproportionerligt hård. Jag tycker det ska vara straff, och då är Zlatan högst inblandad. Men det går ju att gnälla på det mesta som inte är 100% optimalt. I andraläget är det Cavani som såsar i offsideposition. Hade Ibra varit den så vet vi hur det hade låtit. Valdes springer mer, etc, etc. Jag tycker det är hårt att kräva att han ska få ner den till Matuidi med Luiz så hårt i ryggen.

Vet du vad passning på offensiv fot överhuvudtaget innebär? Nej, förmodligen inte. Zlatan ska ha passen på sin högra fot, Lavezzi passar den en meter bortom den vänstra istället. Skyll på honom, Zlatan spelar inte för att glidtackle-mottaga passningar.

Lavezzi väljer att göra en totalt onödig avledande löpning precis i passningsögonblicket. Hade han stuckit med timing hade han kunnat smita in bakom Terry och definitivt vara före Azpi.

Nej det gjorde jag inte. Lavezzi är sen redan i lobb-passen. Han bör båga ut och ta fart. Som vanligt kan du inte förstå/väljer att inte förstå. Jag skriver att samma hutlöst dumma tes som du driver när Zlatan fick slänga sig isf kan sägas även om Lavezzi - det är på den nivån.

På en kvart är Zlatan nere och länkar spel dryga handfulla gånger, ganska exakt 7 gånger. Alla var lyckosamma. Exakt alla. Då gäller det länkspelet. Om du nu inte vet vad det är, så är det såklart oerhört svårt att föra en debatt med dig. Länkspel är i regel att droppa ur och sätta i sidled eller på löpande rättvända. Och såna passningar är jävligt underskattade. Du kommer ur press, avlastar för att spela bort en hel linje, och skapar en väldig fart i anfallet genom att ofta vända kant på löpande spelare. Förstår du inte det, så är det återigen svårt att ta dig på allvar och fortsätta debatten. Att jag då skriver att han "...började dominera med sitt länkspel." - är helt enkelt sant. Du ser inte många forwards bortsett från Messi och Zlatan med den frekvensen av länkspel, och med den kvaliteten. Om du motsätter dig det, så blir det återigen oerhört svårt att dels ta dig på allvar, och att dels fortsätta debatten.

Och jag skiter väl i vad du döper ditt lilla livsverk till. Grejen är att både här och i matchtråden, så har du kommit med falsarium. Jag har skrivit exakt det som jag tidigare citerat. Dvs att länkspelet började bli dominant. Du har hävdat att jag har sagt att han började dominera, eller att Zlatan var dominant i hela andra halvlek. Det är en enorm skillnad däremellan.

Jag har aldrig skrivit att Zlatan var speciellt bra i matchen, däremot tyckte jag de engelska betygen var betydligt mer rättvisa sett till prestationen han gjorde. Och då blir det jävligt patetiskt att dra upp ett case om något helt annat. För det är exakt det du gör. Du har både uppenbarligen ljugit, och medvetet feltolkat mig, eller haft en lösförståelse bortom all form av nivå. Jag förväntar mig inte ett svar, men jag står för det jag skriver, och jag har skrivit alldeles för mycket om ämnet allaredan. Jag har bemött alla dina argument, och jag har skrivit mitt.
Citera
2014-04-03, 21:34
Medlem
Skönt att Zlatan ändå så gott som avgjort franska skytteligan nu när skadan är här
Citera
2014-04-03, 22:19
Medlem
junazs avatar
Citat:
PSG såg ändå rätt så bra ut utan Zlatan igår, om de kan spela så mot Chelsea i returen klarar de nog sig till semifinal
Absolut, Cavani centralt i anfallet med Lucas och Lavezzi på kanterna är inte fy skam. Det mesta för PSGs del kommer ändå att handla om försvarsspel och kontringar då Chelsea måste göra minst två mål. Som tur är brukar ju Cavani gå ner rätt långt och hjälpa till i försvaret, Zlatan gör ju inte den typen av grovjobb i samma utsträckning som honom. Jag tror dom har mycket god chans att klara av returen även utan Ibra.
Citera
2014-04-03, 22:52
Medlem
Citat:
Absolut, Cavani centralt i anfallet med Lucas och Lavezzi på kanterna är inte fy skam. Det mesta för PSGs del kommer ändå att handla om försvarsspel och kontringar då Chelsea måste göra minst två mål. Som tur är brukar ju Cavani gå ner rätt långt och hjälpa till i försvaret, Zlatan gör ju inte den typen av grovjobb i samma utsträckning som honom. Jag tror dom har mycket god chans att klara av returen även utan Ibra.

Exakt
Citera
2014-04-04, 16:39
Medlem
junazs avatar
Citat:
Exakt

Det bisarra är ju att när Zlatan, som odiskutabelt varit en av de absolut bästa i världen den här säsongen, blir skadad sätter man hoppet till Edinson Cavani och säger att det blir tufft i CL utan Ibra. Cavani, en spelare som egentligen också är en av de absolut bästa i världen på striker-positionen och fullkomligt öste in mål i Napoli - man får väl säga att han under sin peak tillhörde det absoluta toppskiktet av anfallare i fotbollsvärlden. Det här visar ju egentligen bara på vilken sanslös bredd PSG har i anfallet med två absoluta världsstjärnor.

Finns det någon klubb som har två likvärdiga målsprutor (med den höga statusen) i offensiven i dagsläget? Det skulle väl vara Barca med Messi och Neymar, och möjligtvis Real med Ronaldo och Bale, men annars vet jag inte... Neymar och Bale är väl dock fortfarande i utvecklingsfasen och har ännu inga säsonger bakom sig där dom öst in mål likt Cavani (även om Neymar gjort en hel del mål hemma i Brasilien), dom är ju mer framtidsnamn.
Citera
2014-04-04, 20:57
Medlem
Citat:

Det bisarra är ju att när Zlatan, som odiskutabelt varit en av de absolut bästa i världen den här säsongen, blir skadad sätter man hoppet till Edinson Cavani och säger att det blir tufft i CL utan Ibra. Cavani, en spelare som egentligen också är en av de absolut bästa i världen på striker-positionen och fullkomligt öste in mål i Napoli - man får väl säga att han under sin peak tillhörde det absoluta toppskiktet av anfallare i fotbollsvärlden. Det här visar ju egentligen bara på vilken sanslös bredd PSG har i anfallet med två absoluta världsstjärnor.

Finns det någon klubb som har två likvärdiga målsprutor (med den höga statusen) i offensiven i dagsläget? Det skulle väl vara Barca med Messi och Neymar, och möjligtvis Real med Ronaldo och Bale, men annars vet jag inte... Neymar och Bale är väl dock fortfarande i utvecklingsfasen och har ännu inga säsonger bakom sig där dom öst in mål likt Cavani (även om Neymar gjort en hel del mål hemma i Brasilien), dom är ju mer framtidsnamn.

Rooney och Van Persie är ett rätt så bra par, fast den här säsongen har det varit knackigt.

PSG har ändå något unikt, att ha två så bra strikers är otroligt
Citera
2014-04-04, 21:31
Medlem
junazs avatar
Citat:
Rooney och Van Persie är ett rätt så bra par, fast den här säsongen har det varit knackigt.

PSG har ändå något unikt, att ha två så bra strikers är otroligt
Ja, det är sant. RvP är ju definitivt en striker i samma klass, även Rooney (fast han är ju lite mer mångsidig och spottar kanske inte in mål i samma takt).
Citera
2014-04-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ja, det är sant. RvP är ju definitivt en striker i samma klass, även Rooney (fast han är ju lite mer mångsidig och spottar kanske inte in mål i samma takt).

Yes, det som är bra med Rooney är att han är en riktig grovjobbare som jobbar hem, som Cavani
Citera
2014-04-08, 22:59
Medlem
Dupeas avatar
Nu känns det som att det inte spelar någon roll om Zlatan blir borta två veckor eller sex veckor... Seriesegern och skytteligan är ju i praktiken klar ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in