2014-04-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Om de hade startat någon pvp-arena kanske jag hade börjat. Men då snackar vi bara 1v1, annars blir det bara wow-känsla med en massa 2v2-, 3v3-, 5v5-team. Samtidigt ska man endast kunna hitta gear, så att de inte börjar med att man kan skaffa valuta genom att vinna pvp-matcher och sedan kunna köpa gear med pvp-valutan man skaffat. Då blir det fail.

Fan alltså, riktig ångest. D2:Lod-tiden var så jävla bäst, man kuta runt på lite loot-runs, pvpa utanför staden en stund, körde lootruns, kanske hitta något gear och tradade med andra. Efter en lång stund samlade man ihop ett lag och slaktade uberdiablo. Cowlevel. Baalruns. Bara jag som körde runs på de 3 gula mobsen med minionsen i travincal utanför ingången ner till Mephisto dungeon?

Fan alltså vilka tider. Kan de inte bara fräsha upp D2:Lod precis som microsoft gjort med age of empire 2 och age of mythology på sista tiden. Bara göra om spelet med supergrafik, resetta laddersen, ta bort bottarna och fräsha upp UI:t. Helvet vad jag hade lirat då. Hade tillochmed kunnat tänka mig att köpa spelet igen.

Jag håller helt med dig,
men blizzard kommer aldrig kunna att släppa en slutprodukt som kommer att slå Diablo 2. Var glad att du har fått vara med om tiden då världens bästa lir var jävligt aktivt.
Citera
2014-04-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Läste att det skulle komma ett laddersystem så allt resettas, dvs alla börjar om från början med heroes, paragon lvls, stash, patterns osv. Någon mer insatt än mig som vet när detta kan tänkas komma?

Ladders / seasons som dom kommer kalla det kmr släppas i första stora content patchen sa dom, skulle tippa på att den kmr till höst augusti /sep. och season kmr va frivilligt då det inte kmr påverka det du redan har progressat i spelet, och tror det kmr vara annorlunda från d2s ladders så bara vänta och se hur dom gör, men dom kmr nog ha specifika season items för att locka folk att spela season.
Sedan när season tiden är över kommer du få din gubbe till softcore där du kan föra över sakerna du hittat till din main char och antg paragon xp du fixat i seasons kmr plussas på ditt nuvarande acc skulle jag tippa på. men ingen bekräftat än bara vad jag skulle gissa på.
Citera
2014-04-08, 18:49
Medlem
Hur resonerar ni kring vilken Torment ni väljer att lira på?

Är det verkligen värt att gå högre än T1?

Har under de senaste dagarna hoppat upp på T2 och klarar det utan större problem, kan dock inte bara rusha igenom det som jag gör på T1.

Blir en avvägning om det är värt den där extra tiden det tar på T2 eller om man bara ska köra vidare på behagliga T1.

Hur gör ni?
Citera
2014-04-08, 19:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Hur resonerar ni kring vilken Torment ni väljer att lira på?

Är det verkligen värt att gå högre än T1?

Har under de senaste dagarna hoppat upp på T2 och klarar det utan större problem, kan dock inte bara rusha igenom det som jag gör på T1.

Blir en avvägning om det är värt den där extra tiden det tar på T2 eller om man bara ska köra vidare på behagliga T1.

Hur gör ni?

för loot tycker jag inte det är värt gå från t1 till t3 inte vad jag märkt direkt bättre köra lägre så dödar man snabbare och dör heller inte lika ofta fan bättre än köra högre men man får samma skräp loot ändå.
Citera
2014-04-08, 20:14
Medlem
Koreanskbots avatar
För första gången, nu precis, såg jag flertal goblins på 8+ kanske som stod i en klunga. Blev jätte exalterad över fyndet men när jag hoppade in med falling sword som Crusader kom jag på att jag inte kan döda alla, vilket är synd. Lyckades dock detta ett par och fick en grön blacksmith bok, men... Hur ska man som crusader behålla dessa goblins i en klump? Ungefär som monks kan göra, går det ens med Crusader?
Citera
2014-04-08, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemion
Och även det är fel. Det är hotfixat. Gamet blir baserat på den med högst lvl. Alltså, lvl 70 om där finns en sådan ingame!
Sluta snacka skit i tråden det är inte hotfixat. Detta skrev du för 4 dagar sedan och idag funkade det utmärkt, motbevisa eller lämna.

Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Lite väl farligt att springa nära en lvl 70 utan att dö i hc?
Du har 2 man som tar fronten och plöjer medans en springer runt dig för att döda eventuella attacker. Det är safe
Citera
2014-04-08, 22:52
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
För första gången, nu precis, såg jag flertal goblins på 8+ kanske som stod i en klunga. Blev jätte exalterad över fyndet men när jag hoppade in med falling sword som Crusader kom jag på att jag inte kan döda alla, vilket är synd. Lyckades dock detta ett par och fick en grön blacksmith bok, men... Hur ska man som crusader behålla dessa goblins i en klump? Ungefär som monks kan göra, går det ens med Crusader?
Ingen kan hålla fast goblins. Men bonusar på items kan, tex Hellrack crossbown som rootar motståndare som blir träffade
Citera
2014-04-08, 23:34
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Ingen kan hålla fast goblins. Men bonusar på items kan, tex Hellrack crossbown som rootar motståndare som blir träffade

Black hole på wizard håller fast goblins.
Citera
2014-04-08, 23:56
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentthebeast
Ladders / seasons som dom kommer kalla det kmr släppas i första stora content patchen sa dom, skulle tippa på att den kmr till höst augusti /sep. och season kmr va frivilligt då det inte kmr påverka det du redan har progressat i spelet, och tror det kmr vara annorlunda från d2s ladders så bara vänta och se hur dom gör, men dom kmr nog ha specifika season items för att locka folk att spela season.
Sedan när season tiden är över kommer du få din gubbe till softcore där du kan föra över sakerna du hittat till din main char och antg paragon xp du fixat i seasons kmr plussas på ditt nuvarande acc skulle jag tippa på. men ingen bekräftat än bara vad jag skulle gissa på.
Fan, så länge kvar alltså.. Hoppades det skulle komma hyfsat snart.
Citera
2014-04-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Fan, så länge kvar alltså.. Hoppades det skulle komma hyfsat snart.
Det är ju bara gissningar från hans sida. Det är helt upp till dig att bedöma om hans spekulationer låter rimliga eller ej!
Citera
2014-04-09, 00:58
Medlem
tyses avatar
Kör en liten "crafting material run" som vart rätt så effektiv, kör den i adventure mode. Börjar med
"skull of raylend"
som droppas utav en rare spawn colossal golgor "Gorog the Bruiser" (han är även en bounty ibland)

Fortsätter där ifrån rakt in till Azmodan som droppar Lyekurn's Diary. Efter det tar jag portalen till stone fort (i adventure mode så spawnar eliten alltid utan att du behöver göra eventet)

Åker sedan direkt till Maghda och dödar henne.

Sen börjar det om igen.

Något jag inte tänkt på i rutten jag tar?
Citera
2014-04-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Kör en liten "crafting material run" som vart rätt så effektiv, kör den i adventure mode. Börjar med
"skull of raylend"
som droppas utav en rare spawn colossal golgor "Gorog the Bruiser" (han är även en bounty ibland)

Fortsätter där ifrån rakt in till Azmodan som droppar Lyekurn's Diary. Efter det tar jag portalen till stone fort (i adventure mode så spawnar eliten alltid utan att du behöver göra eventet)

Åker sedan direkt till Maghda och dödar henne.

Sen börjar det om igen.

Något jag inte tänkt på i rutten jag tar?

vänta tills imorgon efter patchen då dom höjer drop rates på alla leg craft mats som fan xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in