2014-04-07, 19:23
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Pris:
Mycket billigare pris på samples än någon annan sida jag har beskådat. Betala 750kr för runt 17 samples. Fick dock betala tullavgift från Arlanda på 260kr, vet inte om det är så på alla sidor man beställer eller om jag hade otur och åka fast i den.
:
Helt hundra på att det var tull du betalade?
Har skrivit om det tidigare och enligt tullverket är tullen 0% på parfym.
Däremot måste du betala moms och en importdeklarationsavgift.
Intressant att veta, för om du betalat tull så blir jag inte klok på deras hemsida.
Citera
2014-04-07, 21:06
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Helt hundra på att det var tull du betalade?
Har skrivit om det tidigare och enligt tullverket är tullen 0% på parfym.
Däremot måste du betala moms och en importdeklarationsavgift.
Intressant att veta, för om du betalat tull så blir jag inte klok på deras hemsida.

http://imgur.com/D18cdOM

Tull och något av postens tjänst.

Men verkar inte som alla får betala tull om jag förstått rätt? (Första gången jag beställer)
Citera
2014-04-07, 21:08
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Men verkar inte som alla får betala tull om jag förstått rätt? (Första gången jag beställer)
Tullavgiften i sig är väl som sagt 0%, däremot tar posten en fast avgift för att "behandla" paketen som kommer från utlandet. Sedan brukar det även påföras moms om paketet har gått genom postens tullbehandling. Har för övrigt för mig att postens fasta avgift ligger på 150:- eller något sådant.

Edit: För det mesta slipper man samtliga dessa avgifter är min erfarenhet.
Citera
2014-04-07, 22:55
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:

Du hade bara otur eller väldigt dålig karma Har aldrig hänt mig.
Jag beställde därifrån för ca en vecka sedan, bara 2st 5ml så jag tror knappast att jag får betala nått extra. Men man vet ju aldrig.
Citera
2014-04-08, 07:04
Medlem
Fick hem en flaska Jaques Bogart Pour Homme, jävlar vad kraftfull den var.
Ett spray räcker gott och väl.
Helt ok doft, enligt mig.
Citera
2014-04-08, 07:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Fick hem en flaska Jaques Bogart Pour Homme, jävlar vad kraftfull den var.
Ett spray räcker gott och väl.
Helt ok doft, enligt mig.
Min är ganska klen, eller åtminstone jämfört med vad jag läst andra skriva om den.
Citera
2014-04-08, 17:56
Medlem
Cameltotems avatar
Testat mina två creed samples

Jävlar Creed parfymer är verkligen INTE överskattat.

Aventus
Luktar rök och frukt, otroligt manlig doft och höll länge på mig. Doftar helt underbart!

Silver mountain water

Typ mjölk och bär, det här är nog den bästa doften jag har har känt!! När jag sprayade den och drog upp tröjan mot min näsa så skrek jag bara ut "WOW!" kärlek vid första doften!

Ska testa mer creed samples för jag är riktigt imponerad!
Citera
2014-04-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Min är ganska klen, eller åtminstone jämfört med vad jag läst andra skriva om den.

Jaha, var märkligt. Ja, precis. Jag visste om att många skrivit att den är kraftfull och det var den. Men efter en timme ungefär har den lugnat ner sig markant. Doftar lite som Dr.Pepper, enligt mig. Vet inte om jag känner så mycket piptobak, eller så är det bara min näsa som är dålig på att identifiera noter. Det är nog mer troligt...
Citera
2014-04-08, 18:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jaha, var märkligt. Ja, precis. Jag visste om att många skrivit att den är kraftfull och det var den. Men efter en timme ungefär har den lugnat ner sig markant. Doftar lite som Dr.Pepper, enligt mig. Vet inte om jag känner så mycket piptobak, eller så är det bara min näsa som är dålig på att identifiera noter. Det är nog mer troligt...
Eller så finns det olika batcher, eller åtminstone olika versioner. Min blir precis som piptobak efter ett tag. Man känner knappt av någon körsbärsnot då.
Citera
2014-04-08, 20:53
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Testat mina två creed samples

Jävlar Creed parfymer är verkligen INTE överskattat.

Aventus
Luktar rök och frukt, otroligt manlig doft och höll länge på mig. Doftar helt underbart!

Silver mountain water

Typ mjölk och bär, det här är nog den bästa doften jag har har känt!! När jag sprayade den och drog upp tröjan mot min näsa så skrek jag bara ut "WOW!" kärlek vid första doften!

Ska testa mer creed samples för jag är riktigt imponerad!

Creed's dofter är definitivt värda att prova då det finns en mängd fina dofter från huset. Det enda man brukar bli besviken på är i regel prestandan som tyvärr inte alltid är den bästa när det kommer till en del av deras dofter.
Citera
2014-04-08, 21:13
Medlem
NirvanAs avatar
Jag blir iaf nyfiken på Silver Mountain Water, det är den enda Male/Uni Creeden jag inte testat ännu....
Citera
2014-04-08, 21:37
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Creed's dofter är definitivt värda att prova då det finns en mängd fina dofter från huset. Det enda man brukar bli besviken på är i regel prestandan som tyvärr inte alltid är den bästa när det kommer till en del av deras dofter.

Tycker de verka håll rätt så bra under dagen inget extremt men kände av det efter 7 timmar.

Nu är bara frågan vilken sida man ska köpa parfymerna från, vill ju inte bli lurad

NirvanA den finns för $14.99 5ml sample på myperfumesample
http://www.myperfumesamples.com/mps/silver-mountain-water-creed-for-men
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in