Citat:
Jo men det är känt att journalister söker sig till etniskt rena områden där de har sina likasinnade hycklare. Snart är hela Södermalm i Stockholm en enklav för den politisk korrekta kulturen.
Bevis för deras oerhörda generositet mot andra kulturer är moskén. Men besökarna där skyndar snabbt ner i tunnelbana igen och dra i väg till sitt förortsgetto.
Värmdö och Nackabor förvägras, av denna lilla egoistiska elit, en bussterminal så de kan ta sig in till jobben.
Borde inte den stadsdelen får en Hitlerstaty också för att manifestera invånarnas fäbless för honom.
Bevis för deras oerhörda generositet mot andra kulturer är moskén. Men besökarna där skyndar snabbt ner i tunnelbana igen och dra i väg till sitt förortsgetto.
Värmdö och Nackabor förvägras, av denna lilla egoistiska elit, en bussterminal så de kan ta sig in till jobben.
Borde inte den stadsdelen får en Hitlerstaty också för att manifestera invånarnas fäbless för honom.

Jag ser ogärna såna statyer nånstans i Sverige. Inte ens på Södermalm. Men om de vill ha det, så får de väl lov att sätta upp en sån. Han var ju gubevars konstnär. Och konstnärlighet är väl nåt man gillar där. Tror att man där också är både djurrättsaktivister och iedologiska vegetarianer i långt högre utsträckning, än vad vi är i andra delar av Sverige. För att inte tala om att man är väldigt ideologiskt hängivna. Så i ljuset av det, kan en sådan staty nästan vara på sin plats.
Nu tror jag inte en endaste journalist eller nån annan rättänkande söderbo, skulle gå med på att det restes en staty, sådan som du föreslagit. Men man kanske ska göra det åt dem? Det är nästan så att jag tycker det vore nåt briljant. Ett slags kulturgärning. En gåva inte bara till till alla goda människor i Stockholm, utan en gåva till alla goda människor i Sverige. På plaketten kan det stå att statyn föreställande den ideologiskt hängivne och vegetarianen och djurvännen, skänkts av alla onda svenskar, som ett slags erkännande av vår skuld.