2014-04-07, 14:09
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
yo. Jag rökte cannabis senast den 25.02.2014, innan dess rökte jag nästan varje dag cirkus 2 gram per dag och jag börjar jobba den 14.04.2014 och undrar om det fortfarande finns chans att det syns på piss.. Kan även tillägga att jag svettas mycket i sömnen och bastar vissa helger då jag svettas massivt.
Kreatin och c-vitaminer hjälper också väldigt mycket
2014-04-07, 21:19
Medlem
Om man är lång och smal, har bra ämnesomsättning och har tränat och druckit mycket vatten, rökt 1 spliff för 3 veckor sedan, innan det var det runt 2-4 gånger i månaden med runt 1-2 veckor mellanrum. Är man ren i urinet då?
2014-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Kreatin och c-vitaminer hjälper också väldigt mycket

Kreatin alltså? Det var nått nytt, bra att veta!
2014-04-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Kreatin alltså? Det var nått nytt, bra att veta!

Om dom misstänker att du hydrerat så mäter dom kreatin halten.
2014-04-07, 22:41
Medlem
Rökte 3-4g weed under 1vecka sista gången var för 7dagar sedan , igår stannade snuten mig och jag blev misstänkt för drograttfylla.

Jag vägrade pissa så dom körde mig till akuten och där tog jag ett blodprov.

Hur stor är chansen att jag är positiv på blodprovet? Har läst som en galning på internet där det står allt från 10h - 78h
Jag har varit ren i 7dagar nu och testade pissa på en sticka hemma som jag fick av polaren, den visade ju såklart positiv vilket jag visste att det skulle göra,

Min fråga ställer jag till er som vet av egen erfarenhet...
Jag har inte rökt varje dag innan utan någon gång då och då
Kommer blodprovet att vara positivt efter 7dagar? Eller kommer jag att klara mig på blodprovet!!

Kan någon med erfarenhet själv svara på min fråga
2014-04-08, 18:54
Medlem
Tjacktorsks avatar
Har en fråga ang att förstöra prov, hydrering kan jag in och utan.
Men nu är det så att jag troligtvis inte kommer hinna få en 100% hydrering tills provet är med tanke på jobb (kan inte springa på muggen 100 gånger för att sedan halsa vatten..)

Så vad kan man ha i provet som ett plus utöver hydrering? Tvål känns ju idiotiskt med tanke på lukt, askorbinsyra på långe john?
Dvs så man pissar samtidigt som det spärs ut?

Helst något man kan ha på dasen utan att den dör.

Sen för att klargöra, det finns inget sjukanmäl dig etc, jag kommer behöva gå dit även om jag spyr blod.
2014-04-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingoutside
Om dom misstänker att du hydrerat så mäter dom kreatin halten.

Spelar la inte så stor roll eller? Bara att säga att man tränar mycket.
2014-04-09, 10:00
Bannlyst
Hur fejkar jag, som kvinna, lättast ett bevakat urinprov? Ej genom hydrering eller genom att göra det ogiltigt. Alltså genom att smuggla in det och få in det i koppen utan att det märks?
2014-04-09, 12:36
Medlem
Hej!
jag undrar om en sak. Jag står på temgesic och går på beroende mottagning, kissar alltså regelbundet. Kan de på något sätt spåra om jag blandar temgesic och norspan som båda är buprenorfin? Kan de se att att jag tagit buprenorfin i annat läkemedel så att säga? Tacksam för svar!
2014-04-09, 22:24
Medlem
masavaras avatar
Hur känsliga är "Labtester" jämfört med sticka? Kommer eventuellt behöva pissa för att få ett jobb(statligt, seriöst pissprov enl. väns utsago).

Har rökt vid två tillfällen dom senaste sju dagarna, väldigt lite iförsig(en bonghit vid varje tillfälle, max 0.1-0.2g gräs) och före det var det flera månader sen.

Jag är inte alls nedrökt, lever en aktiv livsstil och är smal. Men jag antar att dom kan hitta spår i minst två veckor med labtest, även om det var så lite? Om någon insatt i ämnen har någon uppskattning hur länge det högst kan finnas spår, hur länge borde jag försöka skjuta på provet för att vara säker?

mvh
2014-04-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masavara
Hur känsliga är "Labtester" jämfört med sticka? Kommer eventuellt behöva pissa för att få ett jobb(statligt, seriöst pissprov enl. väns utsago).

Har rökt vid två tillfällen dom senaste sju dagarna, väldigt lite iförsig(en bonghit vid varje tillfälle, max 0.1-0.2g gräs) och före det var det flera månader sen.

Jag är inte alls nedrökt, lever en aktiv livsstil och är smal. Men jag antar att dom kan hitta spår i minst två veckor med labtest, även om det var så lite? Om någon insatt i ämnen har någon uppskattning hur länge det högst kan finnas spår, hur länge borde jag försöka skjuta på provet för att vara säker?

mvh

Om du rökt så lite som du säger (och va ren före att du rökte senast) så är du ren om 4-5 dagar. Sticka och labb.
2014-04-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingoutside
Om man är lång och smal, har bra ämnesomsättning och har tränat och druckit mycket vatten, rökt 1 spliff för 3 veckor sedan, innan det var det runt 2-4 gånger i månaden med runt 1-2 veckor mellanrum. Är man ren i urinet då?
Jag är väldigt lång o smal och jag blir ren på bara några dagar även fast jag rökt väldigt mycket. Rekordet för mig att bli ren utan att fuska är 2 dagar och då hade jag rökt i 5 månader(några gånger i veckan) och vanligtvis brukar det bara ta några dagar. Att bli ren på cannabis är väldigt individuellt då det sätter sig i fettet och påverkas av många olika saker.

Så ja du borde vara ren då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in