2014-04-07, 17:55
Medlem
SearchAndFinds avatar
Hoppas nu inte han får fängelse och där få sitta bland andra pedofiler och genomgå något unket rehab-program. Han borde slussas direkt till mentalsjukhuset och där medicineras till oigenkännlighet tills det att det går upp för han vad han har gjort och vad han är för person. Ulf Olsson borde ses som ett mycket bra exempel på när rättspsyk fungerar väl.
Citera
2014-04-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VatHaveVeHere
Barnet borde få en psykolog som själv gått igenom sån här trauma, bara då finns det ens chans att hjälpa stackaren

Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
Med lite tur så kan ju minnet från händelsen förträngas. Kanske blir lite svårt om hon måste prata med polisen för att de ska få en klarare bild, men ändå.
Tydligen så är det ju dessvärre halvt omöjligt att förtränga ett minne för alltid.

fem åringar har inte den mentala kapaciteten som en vuxen människa har, det kommer ta år av behandling för att hantera att leva med en sådan upplevelse. Det är aldrig lösning att förtränga minnen, det är så vi skapar oroliga ungdomar.
Citera
2014-04-07, 18:33
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Alltså det som är intressant är just att baserat på egen erfarenhet av det man läst om osv är invandrare oftare skyldiga till våldtäkter på vuxna än svenskar. Dock är svenskar oftare skyldiga till våldtäkter på barn.
Lika vanligt ialla läger. Dock får lärare utbildning i att kolla efter tecken på övergrepp och anmälningsbenägenheten är högre med. Det är alltså inte oftare Svenskar är skyldiga vi är bara duktigare att att hantera det.
Lite som myten om katolska präster. Där finns det inte heller någon överrepresentation utan det är lika i alla religioner. Det grundar sig den mediastormen som blev och att kyrkan skötte det fruktansvärt illa. Så det är 2 gånger troligare att mamma eller pappa utnyttjar barnet än den lokala prästen.
Senast redigerad av Kaffenarkomanen 2014-04-07 kl. 18:43.
Citera
2014-04-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
fem åringar har inte den mentala kapaciteten som en vuxen människa har, det kommer ta år av behandling för att hantera att leva med en sådan upplevelse. Det är aldrig lösning att förtränga minnen, det är så vi skapar oroliga ungdomar.

Känner en person som inte hade ett enda minne av något som hände hen när hen var 8 bast. Det dök upp i hjärnan 12 år senare. Tror det är bättre att bearbeta något så tungt när man är vuxen istället för att växa upp med minnet av det.
Fast som du säger så färgar ju händelsen av sig på psyket, även om det är förträngt.
Citera
2014-04-07, 18:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
En massa inlägg är raderade för OT (inlägg som inte hör till ämnet). Vi gör en kraftansträngning och håller oss till ämnet fortsättningsvis tycker jag.
/Moderator
Citera
2014-04-07, 18:49
Medlem
Grattis Joakin Stranke, som förstanyhet i AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18679001.ab
Hoppas släkt,vänner och bekanta skäms! Någon borde ha misstänkt något!!
Citera
2014-04-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Grattis Joakin Stranke, som förstanyhet i AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18679001.ab
Hoppas släkt,vänner och bekanta skäms! Någon borde ha misstänkt något!!

Släkt och vänner kan ju inte rå för JS sjuka beteende. Har han några indianer i kanoten så har han givetvis gjort allt för att dölja sina sjuka lustar.

Jag hoppas innerligt att det visar sig att det åtminstone bara är ett enda barn som det handlar om, även om polisen nu säger sig misstänka att det är två 5-åringar som blivit utsatta. Det vore vansinnigt tragiskt om han har hunnit ge sig på och förstört flera barn.

I bakvattnet av denna fruktansvärda händelse kommer de stackars normala männen som jobbar (och verkligen behövs) inom barnomsorgen nu få ännu fler misstänksamma och förebrående blickar på sig...
Citera
2014-04-07, 19:07
Medlem
kicki.swedens avatar
Förskolans personal är i totalt upplösningstillstånd och om jag fattat rätt är förskolechefen nu sjukskriven.... Hon och peddot lärde tydligen känna varandra under den s.k. Rudarévyn. OBS!! Hon är INTE inblandad i detta och hade inte en susning om hur han var.....
Citera
2014-04-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Förskolans personal är i totalt upplösningstillstånd och om jag fattat rätt är förskolechefen nu sjukskriven.... Hon och peddot lärde tydligen känna varandra under den s.k. Rudarévyn. OBS!! Hon är INTE inblandad i detta och hade inte en susning om hur han var.....
Ska vi tycka synd om henne eller? Skiter väl rätt rejält i förskolans chefs mående i detta! Vad har detta med saken att göra
Citera
2014-04-07, 19:27
Medlem
Citat:

Förståeligt. Måste ju kännas förjävligt, och förmodligen klandrar hon sig själv (helt i onödan) för vad aset har gjort.
Citera
2014-04-07, 19:28
Medlem
AntiStudenters avatar
Citat:

Har denna privatägda skola samma förskolechef som resten av ytterskolorna i kommunen? Isåfall Har jag jobbat under denna. Stackars människa.

Frågan är ju hur föräldrarna ställer sig till de andra anställda på förskolan, när de "lyckats" att INTE ha koll på att sånna här saker har skett. Jag hade bytt skola oavsett om peddot inte är kvar.
Citera
2014-04-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiStudenter
Har denna privatägda skola samma förskolechef som resten av ytterskolorna i kommunen? Isåfall Har jag jobbat under denna. Stackars människa.

Frågan är ju hur föräldrarna ställer sig till de andra anställda på förskolan, när de "lyckats" att INTE ha koll på att sånna här saker har skett. Jag hade bytt skola oavsett om peddot inte är kvar.

Nope, M*gg*n Dr*ttm*n är förskolechef. (*= a och o)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in