Citat:
Ursprungligen postat av
Bara-Robin
US-TECH100 70%
Google 15%
Facebook 15%
Detta är då utav halva mitt investeringskapital, så detta är utav 50%. US-TECH100 känns ruskigt stabil. Google tror jag är stabil också. Dock tror jag att Facebook är övervärderad, men jag tror den kommer fortsätta öka på lång sikt.
Kommentarer kring mitt investerande mottages tacksamt!
Jag tycker egentligen att det är rätt sjukt hur random Internetforum designat av totalklåpare snabbt kan bli ett av världens högst värderade bolag.
Det som säljs är ju reklam och produkten är ju information om användarna och tja, reklamen kanske är värd pengarna men användarna, informationen och reklamplattformen är väl egentligen rätt flyktig.
Nu byter ju iaf Facebook små delar av det de själva har mot andra verksamheter.
Det unika med Facebook och som flera/de mest lojala just nu brukar är väl att det även var & är en plattform att köra webapplikationer på. Det är inget jag nyttjar och enda effekten det hade på mig var att man fick en sjuhelvetes jävla mycket invitespam och ointressant information från andra tidigare. Nu ser jag sällan sådant, jag vet inte om det är ett val ifrån dem eller för att jag har blockerat av det allteftersom. Men den funktionen är väl kanske inte helt oväsentlig.
Överlag tycker och har jag alltid tyckt att användarinterfacet suger. Med tiden blir det ju bättre men om jag fick några hundra miljarder dollar skulle jag säkert också kunna hitta rätt med någon del emellanåt ..
Jag vet inte riktigt, jag tycker inte att själva grunden var så jävla lyckad ändå så det är rätt sjukt vart de har kommit. Om man jämför med säg Google så hade ju de iaf världens bästa sökmotor. Utan diskussion (fast det var ju inte heller där egentligen sökningarna som var produkten utan reklamen till dem till en början, och senare informationen kring användarna.)
Vad gällde 6 x BULL i JM så tänkte jag skoja till det och säga att han skulle köpa Farmek istället men trams och off-topicreglerna & -modereringen gjorde att jag aldrig sade det.