Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 17:20
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Beträffande Larssons analys av mordet; är det någon här som har läst den? Existerar den ens?
Jag har läst det som påstås vara Larssons analys. daterad sept. -90 (Larssons namn finns ej med)
Citera
2014-04-07, 17:34
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Jag har läst det som påstås vara Larssons analys. daterad sept. -90 (Larssons namn finns ej med)

Okej, får man fråga hur du kom över den? Hur lång är analysen förresten? (Om det nu är den vill säga.)

Det enda jag har läst är det som Tunander hänvisar till i "Den osynliga handen - och den vita". Verkar hur som helst vara väldigt mycket hysch-hysch kring denna "analys".
Citera
2014-04-07, 17:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Kan du ge en länk eller ett referat?
Citera
2014-04-07, 17:37
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Okej, får man fråga hur du kom över den? Hur lång är analysen förresten? (Om det nu är den vill säga.)

Det enda jag har läst är det som Tunander hänvisar till i "Den osynliga handen - och den vita". Verkar hur som helst vara väldigt mycket hysch-hysch kring denna "analys".
Fick den på mail. den är på 4 sidor.
Vill inte lägga ut den på nätet utan att först fråga den jag fick den av....om han nu går att få tag på.
Citera
2014-04-07, 17:41
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Fick den på mail. den är på 4 sidor.
Vill inte lägga ut den på nätet utan att först fråga den jag fick den av....om han nu går att få tag på.

Förstår det. Men tacksamt om du kollar upp om det är ok. Vore intressant att läsa!
Citera
2014-04-07, 18:31
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Ja det finns det. Om jag inte minns fel var hans rum fullt med tomflaskor när man hittade honom. Tror han var törstig mot slutet. Dessutom tungt medicinerad.

Under 10 års tid innan MOP var han mycket måttlig och inte speciellt törstig. Den enda medicineringen han använde var bantningspiller. Förändrades troligen efter att DA upplöstes, förlorade uppdraget som sekreterare i Baltiska kommittén och MOP.
Citera
2014-04-07, 18:47
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
TinyTiny har skrivit i tråden sedan 2010 och verkar ge korrekt förstahandsinformation från sin tid i Demokratisk allians (han har inte övertygat mig med sina informationer om SE, vilka antagligen är andrahandsinformationer).
Nix Jag kände SE under många år innan MOP. Vi bodde i närheten av varandra och engagerade honom som konsult på sidan av hans fasta arbete för framtagande av grafisk profil för ett bolag.
Diskuterade hans eventuella medverkan i MOP för ett år sedan med en gemensam vän som även kände honom väl. Fick det kryptiska svaret att ingenting är omöjligt.
Citera
2014-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
Under 10 års tid innan MOP var han mycket måttlig och inte speciellt törstig. Den enda medicineringen han använde var bantningspiller. Förändrades troligen efter att DA upplöstes, förlorade uppdraget som sekreterare i Baltiska kommittén och MOP.

Du som kände AL måste ju ha funderat över vad han menade med "varningsbrevet" som han lämnade in. Hade han för avsikt att varna ? Och VG har samma slags dödsruna liggande hemma.
Citera
2014-04-07, 19:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
Nix Jag kände SE under många år innan MOP. Vi bodde i närheten av varandra och engagerade honom som konsult på sidan av hans fasta arbete för framtagande av grafisk profil för ett bolag.
Diskuterade hans eventuella medverkan i MOP för ett år sedan med en gemensam vän som även kände honom väl. Fick det kryptiska svaret att ingenting är omöjligt.
Men det var intressant! Det betyder att du alltså VET att han var EAP och att han hatade OP?
Citera
2014-04-07, 20:33
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Förstår det. Men tacksamt om du kollar upp om det är ok. Vore intressant att läsa!
Fick svar snabbt..och det var ok. Detta skall enl. uppgift vara Larssons analys.
http://speedy.sh/bA3PM/Dokument.pdf
Citera
2014-04-07, 20:51
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Fick svar snabbt..och det var ok. Detta skall enl. uppgift vara Larssons analys.
http://speedy.sh/bA3PM/Dokument.pdf

Bra jobbat natteknik. Stort tack för den!
Citera
2014-04-07, 21:03
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Man kan fråga sig om dessa informella kontakter mellan NATO och svenska makthavare signalerar något om motivet till MOP eller om förberedelserna inför MOP?
Motivet var utan tvekan den säkerhetspolitik som lierat sig med finansmaffian mot ryssen och sedan gammalt (ända från Gustav III tid) förmedlats av frimurareliten till operativa och övervakande organ. Svenska författningsskyddet kunde nu ge klartecken åt alla parter att delta som övning eller i skarpt läge efter eget tycke och möjlighet.
Efter statskuppen kunde i vilket fall alla medverkande få garanterad immunitet inför svenskt rättsväsende och allmänhet med den utredningen som tog över efter Holmér. Vilka som egentligen var landsförrädare är på så vis fortfarande en definitionsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in