2012-07-05, 23:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio2
Det finns flera evolutions teorier den jag tror du refererar till är den vanligaste som lärs ut i skolorna. Den är inte så stark när det kommer till människans utveckling, dessutom bygge den mycket på C14-metoden som är en extremt opålitlig metod om inte helt påhittad. Jag ska dock argumentera för din sak med att framföra att det finns många kristna som hävdar att de jättar som nämns i bibeln är bigfoots.
Vad några kristna hävdar eller inte hävdar, med eller utan stöd i valfri sagobok skiter jag fullständigt i. Varför tar du ens upp det i det inlägget där du vädrar dina vanföreställningar om evolutionen?

Du och Wembi kan väl ta och lära er lite om evolutionen om ni känner att ni vill diskutera det. Det blir rätt platt när ni inte kan någonting i ämnet men ändå kritiserar det. "Byggde mycket på C14-metoden..." Lägg ner.
Citera
2012-07-05, 23:56
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tyckte vi hade trevligt nyss och så kommer du och skriver något så in i helvete uselt korkat. Du har helt enkelt fel och om du var lite smart så kollar du upp det jag skrev innan du säger att jag har fel. Det blir mindre pinsamt för dig då.

Det är korrekt uppfattat. Vi hade trevligt, men sen påstod du att evolutionsTEORIN är bevisad och allmänt vedertagen.
Detta är intellektuell ohederlighet av dig, och det borde du veta.

Du skall inte kalla en teori för bevis. En teori är en TEORI innan den är bevisad, det borde verkligen alla veta vid detta laget.
Citera
2012-07-05, 23:57
Medlem
bigfootswedens avatar
Citat:
Nu när trådarna är samman slagna ska jag försöka göra ett bra argument för bigfoots existens. Ett av de starkaste argumenten för bigfoot är att de bara existera där de kan existera. En biotop som det förekommer bigfoot har en hög årlig nederbörd läger man en karta med nederbörd och en karta med bigfoot rapporter på varan så matchar dom perfekt. Ett anat bra argument för bigfoots existens är de avgjutningar av fotspår som visar dermala åsar. Snöapan (Macaca fuscata) är ett bra mot argument mot de som påstår att primater endast förekommer på tropiska breddgrader.
Ja, "dermal ridges" borde vara svåra att fejka. Jag tycker nog det bästa argumentet är alla observationer, och då i synnerhet de som görs av erfarna jägare, skogvaktare etc. Detta i kombination med indianernas legender har iaf fått mig att tro på detta. Sen har vi ju en berömd film, tagen av svenskättlingarna Patterson och Gimlin, "The P/G film", som aldrig bevisats vara fejk.
Citera
2012-07-06, 00:07
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Det är korrekt uppfattat. Vi hade trevligt, men sen påstod du att evolutionsTEORIN är bevisad och allmänt vedertagen.
Detta är intellektuell ohederlighet av dig, och det borde du veta.

Du skall inte kalla en teori för bevis. En teori är en TEORI innan den är bevisad, det borde verkligen alla veta vid detta laget.
Fan du gör det IGEN . Sluta skämma ut dig och läs på vad en vetenskaplig teori är för något. Jag har en liten känsla av att svaret finns om du hittar till Google eller motsvarande. Säg inte de dumheterna en gång till utan att ha försökt lära dig först. När du insupit din nya kunskap så ska jag gladeligen ursäkta din tillfälliga dumhet. (Du kunde vara mer ödmjuk i frågan med tanke på att du har tokfel. Jag är bara kaxig när jag har rätt...)
Citera
2012-07-06, 00:12
Medlem
wembis avatar
Citat:
Fan du gör det IGEN . Sluta skämma ut dig och läs på vad en vetenskaplig teori är för något. Jag har en liten känsla av att svaret finns om du hittar till Google eller motsvarande. Säg inte de dumheterna en gång till utan att ha försökt lära dig först. När du insupit din nya kunskap så ska jag gladeligen ursäkta din tillfälliga dumhet. (Du kunde vara mer ödmjuk i frågan med tanke på att du har tokfel. Jag är bara kaxig när jag har rätt...)

Haha, vi säger så grabben..
Citera
2012-07-06, 00:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Haha, vi säger så grabben..
Nej, vi säger inte så och lallar leende vidare. Bara för att jag månar om din personliga utveckling och att du ska slippa ha fel i den här frågan fler gånger (och kanske lite för att visa att jag har rätt...) så får du en länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory

Det var såhär svårt:
1. Skrev "vetenskaplig teori" i Googles sökfält
2. Första träffen var sv. Wikipedia som bara hade en artikel på ett par rader (dock med den viktiga poängen inkluderad)
3. Valde engelska på Wikipediasidan.
4. Hepp!

Vad heter det?
Citera
2012-07-06, 00:28
Medlem
Tercio2s avatar
Citat:
Vad några kristna hävdar eller inte hävdar, med eller utan stöd i valfri sagobok skiter jag fullständigt i. Varför tar du ens upp det i det inlägget där du vädrar dina vanföreställningar om evolutionen?

Du och Wembi kan väl ta och lära er lite om evolutionen om ni känner att ni vill diskutera det. Det blir rätt platt när ni inte kan någonting i ämnet men ändå kritiserar det. "Byggde mycket på C14-metoden..." Lägg ner.

Jag tog upp de kristna då du var skeptisk inställd till en religiös mörkläggning. Att den vanligast förekommande evolutions teorin bygger mycket på C14-metoden får du nog hålla med om.
Citera
2012-07-06, 00:39
Medlem
wembis avatar
Citat:
Nej, vi säger inte så och lallar leende vidare. Bara för att jag månar om din personliga utveckling och att du ska slippa ha fel i den här frågan fler gånger (och kanske lite för att visa att jag har rätt...) så får du en länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory
?
Citat:
A scientific theory is "a well-substantiated explanation of some aspect of the natural world, based on a body of facts that have been repeatedly confirmed through observation an

Sådärja, en vetenskaplig studie är en vetenskaplig studie,. Who would have known..

Du fattar fortfarande inte skillnaden mellan en vetenskaplig studie och ett vetenskapligt mord.
Citera
2012-07-06, 00:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Sådärja, en vetenskaplig studie är en vetenskaplig studie,. Who would have known..

Du fattar fortfarande inte skillnaden mellan en vetenskaplig studie och ett vetenskapligt mord.
Är du påverkad av något som ändrar ditt förstånd? I så fall föreslår jag att vi fortsätter den här diskussionen när dina sinnen är lite skarpare. Just nu är det rena snurren. Eller kan du inte engelska?
Citera
2012-07-06, 00:55
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
På goda grunder dessutom. En teori är just en teori just pga. attr den inte ännu har bevistas.
En teori används för att förklara fakta. Om du håller ett föremål och sedan släpper det, kommer det i 100 % av fallen falla ner till marken. Det är fakta. Gravitationsteorin förklarar varför. Evolutionsteorin förklarar mycket av det vi ser inom biologi och fossil. Den är ansedd vara en av de bäst bevisade teorierna inom vetenskapen (PUNKT). Inte ens Kent Hovind förnekar mikroevolution, men han förnekar makroevolution för att det strider mot hans tro. (Makroevolution är evolution i större skala, en art blir till en eller flera nya arter osv.)

Åtminstone i USA förstår jag inte vad ännu en art som kan vara besläktad med oss skulle ha för implikationer för huvuddelen av de religiösa (kristna) som inte redan evolutionsteorin i sig och existensen av arter som är släkt med oss har. Tror man att bigfoot är ett andeväsen kan jag ju förstå.
Citera
2012-07-06, 01:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag tog upp de kristna då du var skeptisk inställd till en religiös mörkläggning. Att den vanligast förekommande evolutions teorin bygger mycket på C14-metoden får du nog hålla med om.
Jag håller inte med om det.
Citera
2012-07-06, 01:03
Medlem
wembis avatar
Citat:
Är du påverkad av något som ändrar ditt förstånd? I så fall föreslår jag att vi fortsätter den här diskussionen när dina sinnen är lite skarpare. Just nu är det rena snurren. Eller kan du inte engelska?
Varför säger du så? Jag har druckit lite vin (titta på datum och så).
Du har ändå fel, det märker du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in