2014-04-06, 23:49
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Höll han på med skumraskaffärer? Men i så fall har han alibi. För du trodde förut att han höll på med annat.Vem är ologisk här?
Ja, han höll på med skumraskaffärerna att städa upp efter mordet han begått på MJ. Han försökte skapa sig ett alibi genom att påstå att han satt på kyrkogården under natten.
Inte ens du tror väl egentligen på det, eller?
Citera
2014-04-06, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ja, han höll på med skumraskaffärerna att städa upp efter mordet han begått på MJ. Han försökte skapa sig ett alibi genom att påstå att han satt på kyrkogården under natten.
Inte ens du tror väl egentligen på det, eller?
Att städa upp efter mordet är väl inte affärer?
Jag tror inte att han satt på mormors grav, och det har jag berättat i tråden. Jag tror, liksom du, att han höll på med skumraskaffärer.
Citera
2014-04-06, 23:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, jag menar det SMS som jag visade att Marina kan ha skickat till sin syster vid samma tidpunkt.
Konstigt att hon inte körde i diket, då. - Du tvingas placera henne i Anvik där hon under ett hektiskt knapptryckande meddelar sin syster att hon inte kan prata, att hon är på väg till L-köping, att hon kommer ut till T i morgon, att hon ska inköpa nytt block mm. Men i själva verket är hon vid rastplatsen där vittnet MN inom sex minuter ska dyka upp och MJ sms:a en fordonsfråga på dennes bil. - Eller...
Citera
2014-04-07, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Konstigt att hon inte körde i diket, då. - Du tvingas placera henne i Anvik där hon under ett hektiskt knapptryckande meddelar sin syster att hon inte kan prata, att hon är på väg till L-köping, att hon kommer ut till T i morgon, att hon ska inköpa nytt block mm. Men i själva verket är hon vid rastplatsen där vittnet MN inom sex minuter ska dyka upp och MJ sms:a en fordonsfråga på dennes bil. - Eller...
Varför ska vi upprepa den här diskussionen? Hon kan ha befunnit sig vid badplatsen i Anvik.
Citera
2014-04-07, 00:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han va överraskad och ville gärna att man skulle undvika bostadsmasten och kalla det för närområdet typ. Han hade aldrig suttit med hennes mobil vid Ålevatten och gjort förfrågan eller sänt sms till systern om han visste att mobilen kan spåras. Han är för dum helt enkelt.

I förhör säger Nejding rakt av att det är ett problem med resan som Marina ska ha gjort och det är att mobilen är hemma den dagen. Va hemma? Säger han då.

Promenaden till Ålevatten kom upp på vallningen spontant och han garderade sig ifall någon såg honom inget annat.
Han håller öppet för att MJ kan ha varit hemma under tiden han varit ute på sin promenad. - Han var i princip tvungen att snabbt besvara systerns sms – och befann sig då under Kode O (vilket i och för sig kan ha varit någonstans vid Ålevatten). Tror dock att man måste lämna öppet för att han med fordonsfrågan ville följa upp sms:en till systern och att han kan ha sett MN:s bil innan den nått Ålevatten, alt. på hemväg från Stora Höga och då nära bostaden. Han såg då att den kom från Stora Höga-hållet och skulle passera avtagsvägen upp till MJ:s hus. Du menar att han varit rädd för att ha setts av någon. Men om han befunnit sig vid rastplatsen borde han ha sett de parkerade bilarna och de badande personer som MN noterat när han stannat till som hastigast, och även om han velat ge sken av att ha varit där tidigare så måste han ha förstått att det var fel håll att åka om man var på väg till L-köping (och det var hans tanke vid den tidpunkten eftersom det sista sms:et då ej hade skickats i väg). Brevlådeturen och promenaden nämnde han redan under förhören som föregick vallningen. – Det sista sms:et avsändes från Stora Höga N; MJ:s bil stod då slutparkerad i Stora Höga sedan åtminstone kl. 06:30 samma dag (vittnet JS).
Citera
2014-04-07, 00:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Varför ska vi upprepa den här diskussionen? Hon kan ha befunnit sig vid badplatsen i Anvik.
Hon kunde ha befunnit sig vid badplatsen i Anvik - om inte FS genom tre rättegångar tigit om sina förehavanden i Brobacka-trakten samt förnekat att han raderat ett mycket talande sms.
Citera
2014-04-07, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Varför skulle man tro sig få skulden för ett självmord?
Har det någonsin hänt att någon forslar bort en kropp efter självmord?
Maximilian Kartaschev friades 1996 för att ha mördat sin sambo Marita Pentinmäki. Han dömdes endast för att ha sprängt henne i småbitar i skogen om jag inte minns helt fel. Tingsrätten trodde på historien att den tidigare dråpdömde "Greven" hade upptäckt sin flickvän död och skjuten. Eftersom han var säker att han skulle dömas för mord tog han och medhjälpare ut kroppen och sprängde den. (Kan minnas fel i någon detalj, det var några år sedan jag skrev om detta.
Som tur är trodde inte hovrätten denna gång på en så idiotisk historia, utan placerade FS där han hör hemma.
Citera
2014-04-07, 00:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han hade pengar att tjäna på att Marina fortsatte leva, pss som han gjort dittills. Ekonomiskt motiv är påhitt.
Vad fan vet du om det egentligen? Har du frågat honom själv kanske?

Precis som Pastakrydda är lite inne på kan FS haft en större skuld till någon langare
som måste betalas. Annars så låg han verkligen illa till. Fara för liv och lem rentav..?
Det finns folk som har slagits sönder och samman för att de inte skött sina skulder
till knarklangare. Någon gång har det slutat än värre.

Det kanske är därför han är så påtagligt ovillig att namnge sin "kran"?

Du är ju också den rätte att snacka om "påhitt" med alla dina löjeväckande teorier om
än det ena och än det andra.
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-07 kl. 00:55.
Citera
2014-04-07, 01:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han håller öppet för att MJ kan ha varit hemma under tiden han varit ute på sin promenad. - Han var i princip tvungen att snabbt besvara systerns sms – och befann sig då under Kode O (vilket i och för sig kan ha varit någonstans vid Ålevatten). Tror dock att man måste lämna öppet för att han med fordonsfrågan ville följa upp sms:en till systern och att han kan ha sett MN:s bil innan den nått Ålevatten, alt. på hemväg från Stora Höga och då nära bostaden. Han såg då att den kom från Stora Höga-hållet och skulle passera avtagsvägen upp till MJ:s hus. Du menar att han varit rädd för att ha setts av någon. Men om han befunnit sig vid rastplatsen borde han ha sett de parkerade bilarna och de badande personer som MN noterat när han stannat till som hastigast, och även om han velat ge sken av att ha varit där tidigare så måste han ha förstått att det var fel håll att åka om man var på väg till L-köping (och det var hans tanke vid den tidpunkten eftersom det sista sms:et då ej hade skickats i väg). Brevlådeturen och promenaden nämnde han redan under förhören som föregick vallningen. – Det sista sms:et avsändes från Stora Höga N; MJ:s bil stod då slutparkerad i Stora Höga sedan åtminstone kl. 06:30 samma dag (vittnet JS).

Saken är den att han först vid vallningen uppger att han promenerat vid Ålevatten. Och då runt den tiden då sms skickades från Marinas telefon.
Han påstod på vallningen att han satt i en bergskreva eller liknande. Och det va den tiden då M satt i sin bil, och om detta stämde så skulle Fredrik sett hans bil rakt framför sig vilket han inte gjorde.
Fredrik såg inget alls, så Fredrik ljög.

Nej, Marina är inte hemma mellan alla hans in och ut turer och vad han håller öppet för är sinnesförvirrat. Nej, i förhören innan vallningen säger han inget om promenaden vid Ålevatten. Och det har man ju tagit fasta på dessutom och även överåklagare Eriksson skickade förfrågan till Nejding om var Fredrik påstod sig ha suttit. Och då fick han snabbt svar om att det va just där M*ttias satt i sin bil.

Han visste inte att Marinas mobil pejlades. Hur kan ni veta det säger han och han säger ja men så exakt kan ni väl inte veta osv. Han åker på det helt klart. Hade han däremot vetat att man kollar var mobiler befinner sig, så hade han inte vare sig sms:at eller gjort förfrågan på fordonet.

Hur fan ska Marina va hemma om hon gör en förfrågan på M;s fordon som befinner sig vid Ålevatten?
Det får jag inte att gå ihop.

http://vocaroo.com/i/s1V5xv9GHphh
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-07 kl. 01:49.
Citera
2014-04-07, 01:14
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Maximilian Kartaschev friades 1996 för att ha mördat sin sambo Marita Pentinmäki. Han dömdes endast för att ha sprängt henne i småbitar i skogen om jag inte minns helt fel. Tingsrätten trodde på historien att den tidigare dråpdömde "Greven" hade upptäckt sin flickvän död och skjuten. Eftersom han var säker att han skulle dömas för mord tog han och medhjälpare ut kroppen och sprängde den. (Kan minnas fel i någon detalj, det var några år sedan jag skrev om detta.
Som tur är trodde inte hovrätten denna gång på en så idiotisk historia, utan placerade FS där han hör hemma.

Det fanns omständigheter som tydde på att kvinnan du tog som exempel tagit självmord. Om mitt minne inte sviker mig. Några omständigheter som talar för det finns inte i Marinafallet.
Citera
2014-04-07, 07:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad fan vet du om det egentligen? Har du frågat honom själv kanske?

Precis som Pastakrydda är lite inne på kan FS haft en större skuld till någon langare
som måste betalas. Annars så låg han verkligen illa till. Fara för liv och lem rentav..?
Det finns folk som har slagits sönder och samman för att de inte skött sina skulder
till knarklangare. Någon gång har det slutat än värre.

Det kanske är därför han är så påtagligt ovillig att namnge sin "kran"?

Du är ju också den rätte att snacka om "påhitt" med alla dina löjeväckande teorier om
än det ena och än det andra.
Eftersom jag inte vet är det påhitt att påstå det.
Citera
2014-04-07, 08:08
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Nej, påstod jag det?
Ja du sa att han skötte trädgården och hushållet, men det gjorde han ju inte, vilket syntes tydligt. Det var alltså inte något bevis för att Marina ville ha honom kvar som du påstår. Att hon säger till sina systrar att det är ok, betyder bara att hon inte vill diskutera det med dem, eftersom de ogillade Fredrik starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in