2014-04-06, 23:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är svårt att göra det också, det är lättare att testa hur lång tid det tar att skriva SMS, jag har gjort det med SMS till syster C.
Du menar sms:et jag visade att FS redan måste ha förberett; det som CJ erhöll 2 min 27 sek efter att hon försökt nå kontakt med MJ?
Citera
2014-04-06, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du menar sms:et jag visade att FS redan måste ha förberett; det som CJ erhöll 2 min 27 sek efter att hon försökt nå kontakt med MJ?
Nej, jag menar det SMS som jag visade att Marina kan ha skickat till sin syster vid samma tidpunkt.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-06 kl. 23:20.
Citera
2014-04-06, 23:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Då Marina va under hemmamasten menar du ? Problemet va lite för dumme Fredrik att han inte fattat att mobilerna pejlas via masterna. Big surprise för Fredrik alltså.
Ja han har haft sån tur i flera omgångar och år, men ingen vettig person har ansett att han va oskyldig trots att han nu friades innan pga avsaknad av kropp. Nu har man äntligen fått låst in den här göken för ett avskyvärt mord byggt på hans egotripp och hans iskyla emot andra människor.
Lättkränkta män som kvinnorna lämnar kan sluta med mord. Det är jävligt märkligt att dom inte klarar av att bli dumpade.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-06 kl. 23:24.
Citera
2014-04-06, 23:23
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ja, det finns inget som talar för att utflyttning var akut. Han jobbade i trädgården och skötte hushållet. Marina verkade nöjd med situationen.
Eh...? Tyckte du att trädgården och hushållet såg välskött ut?
Citera
2014-04-06, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Eh...? Tyckte du att trädgården och hushållet såg välskött ut?
Nej, påstod jag det?
Citera
2014-04-06, 23:28
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Han är inte ensam om att utesluta det. TR 2011:

Att hon är hittad död och med ett hål i huvudet gör ingen skillnad.
Hon kunde ju också ha åderlåtit sig själv för att det skulle se ut som hon försvann, eller hur?
*ironisk*
Citera
2014-04-06, 23:31
Medlem
Undrar hur Fredrik känner inför det faktum att Mats Alm klarade sig från att bli dömd för mord?

Han måste ju ha tänkt en del på hur det gick till. Kanske läst tråden här på FB?
Citera
2014-04-06, 23:31
Medlem
[quote=Quarrel|Det behöver inte ha varit FS som flyttade kroppen efter självmordet. Vem som helst kan ha varit med Marina natten 28-29, och hon då begick självmord. Föga sannolikt, fortfarande, men inte orimligt.[/QUOTE]

Bäste Don Quarrelijote, att du försöker skapa en "trådsanning" genom att upprepa en av dina desperata och absurda teser (mordet, som du kallar självmord) är ju lika tragikomiskt som din namne som slogs mot väderkvarnar i Cervantes roman. Frågan är ju vem av dina foliehattsvänner som platsar bäst som Sancho Panza....

Varför inte kliva ner från dina höga hästar, släppa tangentbordet och ta ett varv runt kvarteret och åtminstone leka med tanken på att din vän FS faktiskt kan ha gjort det han dömts för!

Jag vet inte om du läst Steinbeck men han sa att "förmågan att idag tänka annorlunda än igår, skiljer den vise från den envise"...
Citera
2014-04-06, 23:32
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Men han var tydligen inte tillräckligt smart för att skaffa sig ett hållbart alibi, istället gick han och satte sig helt ensam på en gravkant.

SMS:et kan ha skrivits av en alternativ GM.
Saknar du förmåga till logiskt tänkande?
Om man saknar alibi och har hållit på med skumraskffärer kan man inte skaffa sig ett hållbart alibi!
Fattar du inte själv hur ologiskt du resonerar?
Du resonerar utifrån att han var oskyldig, men en som är skyldig har väldigt svårt att i efterhand skaffa ett hållbart alibi.
Du resonerar fullständigt ologiskt.
Citera
2014-04-06, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Saknar du förmåga till logiskt tänkande?
Om man saknar alibi och har hållit på med skumraskffärer kan man inte skaffa sig ett hållbart alibi!
Fattar du inte själv hur ologiskt du resonerar?
Du resonerar utifrån att han var oskyldig, men en som är skyldig har väldigt svårt att i efterhand skaffa ett hållbart alibi.Du resonerar fullständigt ologiskt.
Höll han på med skumraskaffärer? Men i så fall har han alibi. För du trodde förut att han höll på med annat.
Citat:
Nä det kunde han inte eftersom han hade fullt upp med städning o annat att pyssla med. Han hade inget alibi, han försökte skapa ett som inte kunde kollas eller verifieras.
Vem är ologisk här?
Citera
2014-04-06, 23:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Då Marina va under hemmamasten menar du ? Problemet va lite för dumme Fredrik att han inte fattat att mobilerna pejlas via masterna. Big surprise för Fredrik alltså.
Han svarade i HR att han under förhöret med BI menat att han inte trott att masterna kunde pejla med meterprecision. Om detta innebär att han, t.ex. då han svarat MJ:s syster, trott att mastningen kunnat omfatta vägen mot Stora Höga är lite tveksamt. Fordonsfrågan avsändes också under Kode O. - Promenaden till Ålevatten lades in strax före sms:en vilket kan tyda på en viss medvetenhet om mastningen: MJ gavs tillfälle att åka hem och hämta något innan hon anträdde färden till L-köping
Senast redigerad av letsdoit 2014-04-06 kl. 23:43.
Citera
2014-04-06, 23:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Han svarade i HR att han under förhöret med BI menat att han inte trott att masterna kunde pejla med meterprecision. Om detta innebär att han varit medveten om att då han svarat MJ:s syster han trott att mastningen kunnat omfatta vägen mot Stora Höga är lite tveksamt. Fordonsfrågan avsändes också under Kode O. - Promenaden till Ålevatten lades in strax före sms:en vilket kan tyda på en viss medvetenhet om mastningen: MJ gavs tillfälle att åka hem och hämta något innan hon anträdde färden till L-köping

Han va överraskad och ville gärna att man skulle undvika bostadsmasten och kalla det för närområdet typ. Han hade aldrig suttit med hennes mobil vid Ålevatten och gjort förfrågan eller sänt sms till systern om han visste att mobilen kan spåras. Han är för dum helt enkelt.

I förhör säger Nejding rakt av att det är ett problem med resan som Marina ska ha gjort och det är att mobilen är hemma den dagen. Va hemma? Säger han då.

Promenaden till Ålevatten kom upp på vallningen spontant och han garderade sig ifall någon såg honom inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in