2017-07-06, 15:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Enligt polisen verkar det onekligen som att den vittnesobservation som gjorts av den bil som parkerats vid sjukhuset har med Helenas försvinnande att göra. Min fråga! varför parkerar man då bilen vid sjukhuset? Bor man inärheten?
Sjukhusets bil ? Andra tänkbara scenario ? Om man inte bor inärheten, hur har man isåfall kommit hem ? Etc
Den man vittnet beskriver: 175-180, vältränad, mellan blont hår, vita skjorts, tröja hade vart intressant att identifiera.

Om man har en kropp i bagageutrymmet vill man givetvis undvika att parkera bilen utanför sin bostad.
Han har väl i sådant fall bara promenerat hem, inga konstigheter.

Exakt när gjordes den här vittnesobsevationen av bilen på sjukhusparkeringen?
Citera
2017-07-06, 15:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bagageutrymme.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om man har en kropp i bagageutrymmet vill man givetvis undvika att parkera bilen utanför sin bostad.
Han har väl i sådant fall bara promenerat hem, inga konstigheter.

Exakt när gjordes den här vittnesobsevationen av bilen på sjukhusparkeringen?

Naturligtvis är det på det sättet. Ej heller vill någon med en kropp i bagageutrymmet åka någon längre sträcka. Skulle oturen (för GM) vara framme så skulle det leda till stora problem.
Citera
2017-07-06, 15:50
Medlem
Ugglan.s avatar
När man läser Pernillas och Mats chatt med lyssnarna efter programserien är båda väldigt tydliga med att INTE svara på frågor om "pilotmannens" nuvarande bostadsort. Är det då så att "pilotmannen" kan bo på vilken plats som helst i Sverige och att uppgiften om att "pilotmannen" skulle bo kvar i stan är fel - eller i vart fall obekräftad? I så fall ska vi inte glömma någon av dem som har diskuterats tidigare och som idag INTE bor i Mariestad.

Pernilla och Mats säger också tydligt att mannen som Helena var glad över att se på stadshotellet INTE är samma person som "pilotmannen" och att Helena inte ska ha nämnt "den efterhängsne" mannen (troligen då "pilotmannen") för Ulrika i telefonsamtalet.

Intressant är också att "pilotmannen" i de allmänna förhören 1992 ska ha sagt att han "knappt ens var i närheten" av Helena - för att senare ha "anklagats" av andra festdeltagare på stadshotellet för att ha "hängt rejält" efter henne. Det finns en person här i tråden som har tillstått att han "bara morsade" på Helena. Kan kanske vara värt en tanke.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-06 kl. 16:00.
Citera
2017-07-06, 15:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hur var det nu: Sa polisen/Radio Skaraborg att "pilotmannen" fortfarande bor kvar i stan och lever ett vanligt liv? Så var det, va?

Ytterst tveksamt, som jag har uppfattat det hela så bor "pilotmannen" inte kvar i stan, men visst, jag kan givetvis ha missat något.
Har för mig att rastplatsen som dom träffades på låg en bra bit utanför Mariestad och med tanke på val av mötesplats så är det troligt att "pilot" idag bor på annan ort.
Citera
2017-07-06, 15:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ytterst tveksamt, som jag har uppfattat det hela så bor "pilotmannen" inte kvar i stan, men visst, jag kan givetvis ha missat något.
Har för mig att rastplatsen som dom träffades på låg en bra bit utanför Mariestad och med tanke på val av mötesplats så är det troligt att "pilot" idag bor på annan ort.

En annan anledning till valet av mötesplats en (bra) bit från Mariestad skulle kunna vara att "pilotmannen" inte ville riskera att bli igenkänd med mediafolk.
Citera
2017-07-06, 16:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En annan anledning till valet av mötesplats en (bra) bit från Mariestad skulle kunna vara att "pilotmannen" inte ville riskera att bli igenkänd med mediafolk.

Ja så kan det givetvis också vara, men som sagt, jag tror inte att "pilot" bor kvar i Mariestad.
Citera
2017-07-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ja så kan det givetvis också vara, men som sagt, jag tror inte att "pilot" bor kvar i Mariestad.

Känns som TS inte ska släppas så snabbt innan troliga källor eller han själv försöker visa motsatsen. Varför kommer just hans namn upp i PM till flera här just nu? En kille i rätt ålder av "finare" medelklass som flyttat. Tror det stämmer på GM.
Citera
2017-07-06, 16:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Harley70 skriver för någon sida sedan att han har fått ett PM med initialerna TS. (Och har jag förstått rätt att även Prinzezzan har fått initialerna TS skickade till sig via PM?) Kan det vara så att någon försöker att medvetet rikta blickarna mot fel person - och delvis lyckats? Kan det vara läge att låta varningsklockorna slå? Eller är det ett ärligt tips?
Citera
2017-07-06, 16:30
Medlem
Citat:
Harley70 skriver för någon sida sedan att han har fått ett PM med initialerna TS. (Och har jag förstått rätt att även Prinzezzan har fått initialerna TS skickade till sig via PM?) Kan det vara så att någon försöker att medvetet rikta blickarna mot fel person - och delvis lyckats? Kan det vara läge att låta varningsklockorna slå? Eller är det ett ärligt tips?

Ja det är ju frågan. Svårt.
Citera
2017-07-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Känns som TS inte ska släppas så snabbt innan troliga källor eller han själv försöker visa motsatsen. Varför kommer just hans namn upp i PM till flera här just nu? En kille i rätt ålder av "finare" medelklass som flyttat. Tror det stämmer på GM.

Ja TS och RT - är nog det man skulle satsa pengarna på nu. Kanske PK o PU skulle kunna vara värt nog kronor oxå. Men fattas mycket. Bil, motiv, olyckshändelse, vittnen - sen borde det finns folk här på tråden som vet mer. Nåt jag funderar på varför 2st ringar tas av - hade dessa ringar något symboliskt värde?
Citera
2017-07-06, 16:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Ja det var den första känslan jag fick, att TS passar väldigt bra in som "pilot".

TS flyttade väl från Mariestad 2001?
Om TS är "pilot" vilket har antytts den senare tiden, så blev han förhörd -92, -98 och 2001. Kanske att han efter sista förhöret -01 kände att det fick vara var nog och att han ville flytta bort från allt?
Efter flytten lämnas han ifred i 16 år, livet rullar på, han ser glad ut på facebook men blir nu 2017 plötsligt återigen högaktuell, anhållen och förhörd, dessutom gör Radio Skaraborg en radioföljetong i 4 delar om Helena. Nervositeten och oron för att hans namn ska komma ut den här gången tär oerhört på honom.

TS bor numera i Lidköping och det faller sig därför naturligt att mötas halvvägs på neutral plats för att göra intervjun. Ett lämpligt ställe skulle kunna vara vid den större rastplatsen Rasta Götene som ligger ganska exakt mittemellan Lidköping och Mariestad (2,5 mil från Lid-k och ca 3 mil från M-stad).

Är det förresten någon som kan svara på vad TS hade för bil 1992, det vore oerhört intressant att få svar på det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-06 kl. 17:07.
Citera
2017-07-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Ja TS och RT - är nog det man skulle satsa pengarna på nu. Kanske PK o PU skulle kunna vara värt nog kronor oxå. Men fattas mycket. Bil, motiv, olyckshändelse, vittnen - sen borde det finns folk här på tråden som vet mer. Nåt jag funderar på varför 2st ringar tas av - hade dessa ringar något symboliskt värde?

Om detta vore ett spel, med dessa spridda skurar, vore vi alla förlorare.
Resonemanget kan gärna utebli.
Ang. ringarna hade GW en teori...ses i veckans brott...
Kan vara tvärtemot, under panik och skräck, pumpar adrenalin och kärlen drar ihop sej. Fingrar smalnar av och ringar faller....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in