2014-04-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror de sista två dödande sticken i hjärtat utdelades då man tyckte att hon tog för god tid på sig att dö. Hon levde efter sticken i ryggen och eftersom gärningspersonerna ville bevittna dödsögonblicket stack man henne två gånger i hjärtat för att avsluta.
Något som talar för att hugg utdelats på ryggen efter de dödande sticken i hjärtat är vad som står på sidan 413: skadorna L, M, N och O var utan omkringliggande blödning i underhuden och muskulaturen. Alla övriga skador hade blödningar.
Citera
2014-04-06, 19:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror du har rätt.

EDIT. Illegal verksamhet ställer jag mig dock frågande till.

Jag ställer mig själv frågande till vilken slags verksamhet det isåfall skulle ha rört sig om. Gm syfte var att döda och hanteringen av kroppen efteråt tolkar jag som en form av maktuppvisning. Tvättning (ev regn) och brist på fingeravtryck på prydligt avdragen tejp tyder på ett kontrollerat sinnelag.

Om MB talar sanning om de skickade sms:en så kan hon ha känt sig hotad den dagen. Eftersom hon sedan tidigare vet att MB "är maffia", dvs har många kontakter, är det naturligt att vända sig till honom. Även om han denna kväll uppger att han jobbar och inte kan prata.

Och hur/när/varför hamnar blodet i KJ:s bagageutrymme ? Snurrigt..
Citera
2014-04-06, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du kritiserar Massi men jag antar att du inte direkt har några kritiska synpunkter på
advokatens utspel om en viss karatetränare eller har du det kanske?
Det var i sin ordning? Det var etiskt helt försvarbart i din värld förmodar jag.

Jag har inga kritiska synpunkter alls på att Forssberg och Olsson pekat ut en alternativ gärningsman, allt är i sin ordning och etiskt sett helt försvarbart i min värld. Jag anar att du däremot,
i din värld, har kritiska synpunkter på Olssons tillvägagångsätt angående karatetränaren,
men det blir ju endast en gissning det förstås från mig eftersom du glömde att säga vart du står
i din iver att istället citera andra skribenters sedelära.

Citat:
Hamilkar skrev så här om den saken:

https://www.flashback.org/sp48245058

Du får väl citera Hamilkar och skriva +1 på hans inlägg ifall du delar hans moralfilosofi,
på så vis så får jag då också reda på dina normer och slipper gissa. . .
Citera
2014-04-06, 20:05
Medlem
Adrastias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Och 2g-3g skiftet. Det borde alltså inte kunnat ske i lägenheten. Men gärna i Mastens område.
-Men kunde KJ verkligen övertyga VB att skippa pluggandet? Kanske VB märker att KJ inte alls kör till sin lägenhet, drabbas av obehag och I smyg i bilen ringer 112.
Vet vi vilken operatör VB hade?
Kan någon Bodensare med samma operatör åka ut till lägenhetshuset och se hur 3G-täckningen är? Om den är stabil så är det en sak, men det finns många skäl att en mobil växlar nät. Jag har varit på flera platser i Boden och andra ställen där man kan sitta i gränsen mellan två celler (2G/3G) och få handover titt som tätt på grund av mobilens mätningar. Många faktorer som sagt, men om KJ:s lgh är i mycket bra täckning så borde inte en handover till GSM ha skett. Då kan man dra slutsatsen att mobilen eventuellt har flyttat sig, men personligen är jag tveksam. Arbetar inom telekom, så lite koll har jag.
Citera
2014-04-06, 20:18
Medlem
Ni som hävdar
-att polisutredningen är usel
-att åklagarna är ohederliga
-att bevisningen är obefintlig
-att KJ är fullständigt oskyldig

Han är dömd av tingsrätt och snart av hovrätt. Han han har Sveriges obestridligt bäste och mest välmeriterade advokat. Har alla gjort fel? Har alla tänkt fel? Är det bara ni som ser sanningen?

En gammal Norgehistoria. En norrman kör bil och hör på radion att det är en galning som kör på fel sida av motorvägen och utbrister
-vadå en, det är ju flera hundra!
Citera
2014-04-06, 20:20
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrastia

Teliasonera. Ev. Halebob, men det är samma lika.
Citera
2014-04-06, 20:21
Medlem
Citat:
Kan någon Bodensare med samma operatör åka ut till lägenhetshuset och se hur 3G-täckningen är? Om den är stabil så är det en sak, men det finns många skäl att en mobil växlar nät. Jag har varit på flera platser i Boden och andra ställen där man kan sitta i gränsen mellan två celler (2G/3G) och få handover titt som tätt på grund av mobilens mätningar. Många faktorer som sagt, men om KJ:s lgh är i mycket bra täckning så borde inte en handover till GSM ha skett. Då kan man dra slutsatsen att mobilen eventuellt har flyttat sig, men personligen är jag tveksam. Arbetar inom telekom, så lite koll har jag.
Det är i princip omöjligt att dra några slutsatser om och när mastuppkoppling växlar från 3 till 2 G och tillbaka grundat på vilka mätningar som än görs idag då det är under rådande förhållanden som själva växlingen görs, och den är i princip unik för varje gång. Masterna och vad dessa är designade att sätter gränserna för vad som är möjligt och inte. Enligt zero73 som åkt omkring och mätt så växlar nätet naturligt vid grubban, men det finna andra tillfällen som det kan ske på också utan att mobiltelefonen flyttas.
Citera
2014-04-06, 20:24
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Det där med 2G och 3G är lite missvisande. Det kan ske även när telefonen befinner sig i samma lägenhet, i olika rum och liknande. Det kan också ske vid belastning m.m. på 3G-nätet.
Sedan en parentes ang 3G, som ibland används lite slarvigt. Det är ett samlingsnamn för flera olika typer av signaler. Mer om detta på Wikipedia:

https://sv.wikipedia.org/wiki/3G
https://sv.wikipedia.org/wiki/2G
Citera
2014-04-06, 20:30
Medlem
En liten idé, JJ uppger att han hittade en grå tröja med vad han trodde var blodfläckar men som visade sig vara falu rödfärg. Tänk om... tänk om mordplatsen är en kåk eller ett förråd som är målat med falu rödfärg. Det kan då ha hamnat blod på väggar som målats över med falu rödfärg, i samband med detta så får han färg på den grå tröjan. Blod som målats över på en trävägg målad med falu rödfärg skulle aldrig gå att med ögat identifiera att det har varit blod där. Med andra ord ett perfekt ställe. Det enda stället jag känner till som ingår i FUP är det röda förrådet som är målat (tror jag) med falu rödfärg, dvs det förråd som finns ca 450 meter från gula huset. Det finns förstås många andra ställen att välja mellan, men det här är ett som även KJ har uppgett att han har varit förbi i perioden 4-23 maj. Som sagt var, bara en idé.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-06 kl. 20:45.
Citera
2014-04-06, 20:41
Medlem
Citat:

Hög belastning var troligtvis INTE orsaken. Då 70% såg på ishockeymatchen. Jag tror att hon rört sig i ett område som har dålig täckning.
Citera
2014-04-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
En liten idé, JJ uppger att han hittade en grå tröja med vad han trodde var blodfläckar men som visade sig vara falu rödfärg. Tänk om... tänk om mordplatsen är en kåk eller ett förråd som är målat med falu rödfärg. Det kan då ha hamnat blod på väggar som målats över med falu rödfärg, i samband med detta så får han färg på den grå tröjan. Blod som målats över på en trävägg målad med falu rödfärg skulle aldrig gå att med ögat identifiera att det har varit blod där. Med andra ord ett perfekt ställe. Det enda stället jag känner till som ångår i FUP är det röda förrådet som är målat (tror jag) med falu rödfärg. Det finns förstås många andra ställen att välja mellan, men det här är ett som även KJ har uppgett att han har varit förbi i perioden 4-23 maj. Som sagt var, bara en idé.

Pratar vi Falu rödfärg målat inomhus i förrådet? Visst, men väldigt långsökt tycker jag. Samma sak med tröjan,
-hm vilken tröja ska jag ta när jag målar förrådet? Ja! Jag tar den här nerblodade tröjan som ändå är förstörd, tur att jag inte brände upp den eller grävde ner den som resten av bevisen, jag älskar min tröja, smart Kibba yay!
I så fall skulle man hittat ALLT som inte hittats i KJs bagage och hela kupén hade varit täckt i blod för så korkad kan inte ens KJ vara.
Men det var en rolig idé!
Citera
2014-04-06, 21:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag har inga kritiska synpunkter alls på att Forssberg och Olsson pekat ut en alternativ gärningsman, allt är i sin ordning och etiskt sett helt försvarbart i min värld. Jag anar att du däremot,
i din värld, har kritiska synpunkter på Olssons tillvägagångsätt angående karatetränaren,
men det blir ju endast en gissning det förstås från mig eftersom du glömde att säga vart du står
i din iver att istället citera andra skribenters sedelära.

Du får väl citera Hamilkar och skriva +1 på hans inlägg ifall du delar hans moralfilosofi,
på så vis så får jag då också reda på dina normer och slipper gissa. . .
Vart jag står i den frågan torde framgå ganska klart och tydligt.
Det tillhör inte direkt vanligheterna att man på det här sättet från försvarssidan
pekar ut så här öppet ur mordutredningar avförda personer eller du kanske har
något annat besked att ge på den punkten? Det kanske görs dagligdags i våra svenska domstolar?

Nåväl, jag har mina normer och du har dina. Bra så.
Lite läsning:
Citat:
I stället pekar advokaten ut 20-åringens tränare, som i tingsrätten uppgav att han haft en relation med Vatchareeya.

Den stiliga och ytterst kompetente Ulrika Schönbeck uttalade sig så här:
Citat:
Ulrika Schönbeck hade hoppats att Johansson skulle dömas till 18 års fängelse av tingsrätten, och hoppas att hovrätten skärper det utdömda straffet på 14 år. Hon är säker på en ny fällande dom.

– Han skulle ju kvarbli i häktet i väntan på dom. Det är en ganska tydlig fingervisning om hur det kommer att gå.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18657842.ab
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-06 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in